Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
Οι αστεροειδείς μπορεί να έφεραν νερό στη Γη, δείχνουν τα ευρήματα στην Εστία

Η Εστία, ο μεγαλύτερος γνωστός αστεροειδής στο Ηλιακό Σύστημα, διαθέτει αποθέματα πάγου που έφτασαν εκεί κατά την πρόσκρουση άλλων διαστημικών βράχων, δείχνουν οι παρατηρήσεις της αποστολής Dawn της NASA. Τα ευρήματα, τα οποία παρουσιάζονται σε δύο επιμέρους δημοσιεύσεις στο περιοδικό Science, δείχνουν να συνηγορούν στη θεωρία ότι ήταν οι αστεροειδείς και οι κομήτες που εμπλούτισαν τη νεογέννητη Γη με νερό.

Τα ευρήματα, τα οποία παρουσιάζονται σε δύο επιμέρους δημοσιεύσεις στο περιοδικό Science, δείχνουν να συνηγορούν υπέρ της θεωρίας ότι ήταν οι αστεροειδείς και οι κομήτες που εμπλούτισαν τη νεογέννητη Γη με νερό.

Η Εστία, η οποία βρίσκεται στην κύρια Ζώνη των Αστεροειδών ανάμεσα στον Άρη και τον Δία, είναι ένα ακόμα σώμα στον οποίο καταγράφεται ένας υδρολογικός κύκλος, έστω και πολύ διαφορετικός σε σχέση με τον κύκλο του νερού στη Γη.

Στην πρώτη από τις δύο δημοσιεύσεις, οι ερευνητές αναφέρουν ότι το Dawn ανίχνευσε υδρογόνο σε μικρό βάθος κάτω από την επιφάνεια του αστεροειδή, ένδειξη παρουσίας νερού. Στη δεύτερη μελέτη αναγνωρίζονται εκατοντάδες λάκκοι στην επιφάνεια της Εστίας, ορισμένοι με βάθος 200 μέτρων, οι οποίοι φαίνεται να σχηματίστηκαν όταν η θερμότητα από κάποια μεταγενέστερη πρόσκρουση προκάλεσε την απότομη εξάτμιση και εκτίναξη του νερού και άλλων πτητικών ενώσεων από το υπέδαφος.

Στις αρχές Σεπτεμβρίου, το Dawn αναχώρησε από την Εστία και έβαλε πλώρη για ένα ταξίδι δυόμισι ετών προς τη Δήμητρα, η οποία επίσης βρίσκεται στη Ζώνη των Αστεροειδών, θεωρείται όμως πλανήτης-νάνος.

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024