Παρασκευή 17 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Observer: Η Βρετανία επιχείρησε να μπλοκάρει αυστηρούς ελέγχους καυσαερίων

Observer: Η Βρετανία επιχείρησε να μπλοκάρει αυστηρούς ελέγχους καυσαερίων

Ενώ το σκάνδαλο Volkswagen επεκτείνεται και απασχολεί την παγκόσμια κοινότητα, η βρετανική εφημερίδα Observer αποκάλυψε ότι η βρετανική κυβέρνηση επιχείρησε να μπλοκάρει ευρωπαϊκή νομοθεσία που θα ανάγκαζε τα κράτη-μέλη να πραγματοποιούν αυστηρότερους ελέγχους καυσαερίων σε οχήματα.

Ενώ το σκάνδαλο Volkswagen επεκτείνεται και απασχολεί την παγκόσμια κοινότητα, η βρετανική εφημερίδα Observer αποκάλυψε ότι η βρετανική κυβέρνηση επιχείρησε να μπλοκάρει ευρωπαϊκή νομοθεσία που θα ανάγκαζε τα κράτη-μέλη να πραγματοποιούν αυστηρότερους ελέγχους καυσαερίων σε οχήματα.

Συγκεκριμένα, έγγραφο του υπουργείου Περιβάλλοντος, Τροφίμων και Αγροτικών Υποθέσεων, το οποίο επικαλείται η εφημερίδα, αναφέρει ότι το υπουργείο συμβούλευε βρετανούς βουλευτές να ψηφίσουν κατά νομοθεσίας που θα ανάγκαζε τα κράτη-μέλη της ΕΕ να διενεργούν «ελέγχους ρουτίνας και αιφνίδιους ελέγχους» στις «πραγματικές» εκπομπές καυσαερίων οχημάτων.

Η αποκάλυψη αυτή αναμένεται να προκαλέσει αντιδράσεις.

Την ίδια στιγμή, και μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου της Volkswagen, ευρωπαίοι αξιωματούχοι δηλώνουν ότι η ΕΕ ενδέχεται να εγκρίνει αυστηρότερους ελέγχους στις εκπομπές καυσαερίων.

Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα αποκαλύφθηκε ότι η Volkswagen χρησιμοποιούσε παράνομο λογισμικό για να παραποιεί τις μετρήσεις για τις εκπομπές ρύπων σε οχήματά της. Η εταιρεία παραδέχθηκε ότι το εν λόγω λογισμικό έχει τοποθετηθεί σε 11 εκατομμύρια οχήματα σε ολόκληρο τον κόσμο.

Ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν Φρανς Τίμερμανς είπε ότι θα πρέπει να υπάρξει πλήρης διαφάνεια για τις πρακτικές της Volkswagen.

«Πρέπει να σταματήσουμε την απάτη» σημείωσε, μιλώντας στη γερμανική εφημερίδα Sueddeutsche Zeitung, σημειώνοντας ότι η ΕΕ μπορεί να αλλάξει τους κανόνες για να εισάγει πιο αυστηρούς ελέγχους.

Την ίδια ώρα, η υπουργός Περιβάλλοντος της Γερμανίας Μπάρμπαρα Χέντρικς δήλωνε και αυτή ότι η Κομισιόν και τα κράτη-μέλη εξετάζουν αυστηρότερα μέτρα.

«Εργαζόμαστε πάνω σε νέες, ειλικρινείς μεθόδους μέτρησης στις Βρυξέλλες» είπε η γερμανίδα υπουργός, μιλώντας στην εφημερίδα Handelsblatt, τονίζοντας ότι δεν γίνεται να στηριχθούν μόνο στα τεστ που γίνονται στο εργαστήριο.

Παράλληλα, η ισπανική κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να ζητήσει από τη Seat, την ισπανική θυγατρική της αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen, να επιστρέψει τις επιδοτήσεις που χορηγήθηκαν για τα οχήματα ντίζελ που φέρουν κινητήρες με λογισμικό που παραποιεί τους ελέγχους για τους ρύπους και τα οποία πουλήθηκαν στο πλαίσιο της εκστρατείας προώθησης αποδοτικότερων αυτοκινήτων.

«Στο μέτρο κατά το οποίο τα αυτοκίνητα αυτά πουλήθηκαν χάρη στις επιδοτήσεις που δίνονταν στα αποδοτικότερα οχήματα, λογικά θα προτείνουμε την επιστροφή» του ποσού, δήλωσε ο υπουργός Βιομηχανίας της χώρας Χοσέ Μανουέλ Σορία.

Ο Σορία είπε ότι αναμένει από τη Seat να δημοσιοποιήσει τον αριθμό των οχημάτων που φέρουν το επίμαχο λογισμικό, εντός αλλά και εκτός της Ισπανίας.

Σύμφωνα με την εφημερίδα El Pais η Seat έχει τοποθετήσει περισσότερους από 500.000 τέτοιους κινητήρες στα οχήματά της από το 2009 και μετά. «Η Seat εφοδίασε ορισμένα από τα οχήματά της με τους κινητήρες ΕΑ189 της Volkswagen» παραδέχτηκε την Πέμπτη εκπρόσωπος της εταιρείας, χωρίς ωστόσο να δώσει συγκεκριμένους αριθμούς.

Το Σάββατο η γερμανική Πόρσε ανακοίνωσε ότι θα αγοράσει 1,5% των μετοχών της Volkswagen από τη Suzuki, σε μία προσπάθεια να αυξήσει την εμπιστοσύνη προς την εταιρεία που πλήττεται.

Αλυσιδωτές αντιδράσεις φοβάται η Ιταλία

«Φοβούμαι ότι μπορεί να υπάρξουν συνέπειες, ελπίζω περιορισμένες, διότι μπορεί να υπάρξουν αλυσιδωτές επιπτώσεις στην ιταλική βιομηχανία», δήλωσε ο Ιταλός υπουργός Οικονομικών Πιέρ Κάρλο Πάντοαν, σχετικά με το σκάνδαλο Volkswagen.

«Το πρόβλημα δεν είναι μόνον γερμανικό, είναι ευρωπαϊκό» και «αν πληγεί η εμπιστοσύνη, κινδυνεύουν οι επενδύσεις», τόνισε ο Πάντοαν.

Ο ιταλός υπουργός Οικονομικών κατέληξε ότι «έχει πληγεί η εμπιστοσύνη, ένα βασικό στοιχείο, αλλά από τα πιο δυσεύρετα, στην περίοδο της κρίσης».

Σύμφωνα, δε, με τον Ιταλό υφυπουργό μεταφορών Ρικάρντο Νεντσίνι, «σύμφωνα με τους υπολογισμούς που έγιναν, εκτιμάται ότι στην Ιταλία μπορεί να έχει άμεση σχέση με την υπόθεση «Dieselgate» περίπου ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα».

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

Η ΚΕΔ όρισε Πορτογάλο διαιτητή Β’ κατηγορίας στη Λεωφόρο – Elite στον «τελικό» του Κλεάνθης Βικελίδης

Με ξένους διαιτητές όλα τα ματς της τελευταίας αγωνιστικής των playoffs της Superleague.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 17 Μαϊου 2024