Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Τα δεδομένα και τα οργιάζοντα σενάρια για την πτήση της Germanwings

Τα δεδομένα και τα οργιάζοντα σενάρια για την πτήση της Germanwings

Η πτήση 4U9525 της Germanwings είχε ξεκινήσει την Τρίτη από τη Βαρκελώνη για το Ντύσελντορφ αλλά έγινε η πρώτη τραγωδία για την εταιρεία χαμηλού κόστους μέσα σε ένα πέπλο μυστηρίου: Οι χειριστές δεν έστειλαν κανένα σήμα κινδύνου στα οκτώ λεπτά που το αεροσκάφος έπεφτε μέχρι να συντριβεί στις γαλλικές Άλπεις, στοιχίζοντας τη ζωή σε όλους τους 150 επιβαίνοντες. Όσο η έρευνα προσπαθεί να ρίξει φως στις συνθήκες της τραγωδίας, την οποία η εταιρεία χαρακτηρίζει «ανεξήγητη», τα σενάρια για τα πιθανά αίτια οργιάζουν. Τι γνωρίζουμε, ποιες είναι οι εικασίες.

Η πτήση 4U9525 της Germanwings είχε ξεκινήσει την Τρίτη από τη Βαρκελώνη για το Ντύσελντορφ αλλά έγινε η πρώτη τραγωδία για την εταιρεία χαμηλού κόστους μέσα σε ένα πέπλο μυστηρίου: Οι χειριστές δεν έστειλαν κανένα σήμα κινδύνου στα οκτώ λεπτά που το αεροσκάφος έπεφτε μέχρι να συντριβεί στις γαλλικές Άλπεις, στοιχίζοντας τη ζωή σε όλους τους 150 επιβαίνοντες. Όσο η έρευνα προσπαθεί να ρίξει φως στις συνθήκες της τραγωδίας, την οποία η εταιρεία χαρακτηρίζει «ανεξήγητη», τα σενάρια για τα πιθανά αίτια οργιάζουν.

Το αεροσκάφος ήταν ένα Airbus A320 που εκτελούσε κανονικά το δρομολόγιο Ντύσελντορφ-Βαρκελώνη-Ντύσελντορφ. Είχε αρχικά προσγειωθεί στη Βαρκελώνη στις 08:57 και ξεκίνησε την δεύτερη πτήση της ημέρας στις 10:01 απογειωνόμενο ξανά για το Ντύσελντορφ.

Στο αεροσκάφος επέβαιναν τα 6 μέλη του πληρώματος και 144 επιβάτες. Βάσει των τελευταίων, διορθωμένων, αναφορών από την Germanwings, η πλειονότητά τους (72) ήταν Γερμανοί, στη συνέχεια Ισπανοί (35) ενώ επέβαιναν και υπήκοοι Βρετανίας, Τουρκίας, ΗΠΑ, Αυστραλίας, Δανίας, Ολλανδίας, Βελγίου, Ισραήλ, Καζακστάν και Ιαπωνίας.

Πετώντας βορειοανατολικά, το αεροσκάφος είχε φτάσει στο σύνηθες ύψος του των 38.000 ποδιών στις 10:45.

Ένα λεπτό αργότερα το αεροσκάφος ξεκίνησε ανεξήγητα καθοδική πορεία, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες που υπάρχουν. Έπεφτε για οκτώ λεπτά και τελικά, σύμφωνα με την εταιρεία, συνετρίβη στις 10:53.

Η γαλλική Monde υποστηρίζει πως επειδή η επαφή από το έδαφος είχε χαθεί ήδη στις 10:30, στο ενδιάμεσο απογειώθηκε ένα Mirage της γαλλικής πολεμικής αεροπορίας το οποίο όμως έφτασε στην περιοχή μετά τη συντριβή.

Το σήμα κινδύνου δεν εξεπέμπη από το ίδιο το αεροσκάφος, αλλά, όπως διευκρινίστηκε αργότερα, από τις υπηρεσίες εδάφους που διαπίστωσαν πως υπήρχε πρόβλημα.

Στις 11:30 ειδοποιείται ο πύργος ελέγχου στο Ντύσελντορφ. Το αεροσκάφος θα προσγειωνόταν στις 11:55.

Ο τελευταίος, σύντομος τεχνικός έλεγχος του αεροσκάφους είχε γίνει τη Δευτέρα. Το αεροσκάφος «δεν είχε τεχνικά προβλήματα», σύμφωνα με τα όσα είπε ο διευθύνων σύμβουλος της μητρικής εταιρείας, Κάρστεν Σπορ, χαρακτηρίζοντας το δυστύχημα ανεξήγητο.

Το αεροσκάφος είχε κάνει την παρθενική του πτήση το Νοέμβριο του 1990, με την Lufthansa, όμως ήταν εξοπλισμένο με σύγχρονα συστήματα, σύμφωνα με την Germanwings. H σειρά Α320 θεωρείται ακόμη αρκετά αξιόπιστη, και μάλιστα κατά τη διάρκεια της συντήρησης αντικαθίστανται εξαρτήματα στο αεροπλάνο -οπότε σημαντικό μέρος του εξοπλισμού του ήταν νεότερο του 1990.

Το κεντρικό μυστήριο είναι γιατί οι πιλότοι δεν εξέπεμψαν σήμα κινδύνου. Είχαν τουλάχιστον οκτώ λεπτά μέχρι τη συντριβή για να ειδοποιήσουν, ενώ κατά κανόνα έχουν τέσσερα λεπτά να βάλουν τις μάσκες οξυγόνου. Φως σε αυτό ίσως ρίξει το πρώτο μαύρο κουτί που ανασύρθηκε, ο καταγραφέας των συνομιλιών στο πιλοτήριο.

Το ενδεχόμενο τρομοκρατικής ενέργειας δεν θεωρείται το πιθανότερο, στην παρούσα τουλάχιστον φάση. Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει κανένα στοιχείο που να δείχνει προς αυτήν την κατεύθυνση σύμφωνα με τα υπουργεία Εσωτερικών Γαλλίας και Γερμανίας. Με αυτό συνάδουν και μαρτυρίες, που επίσης αναφέρονται σε πτώση του αεροσκάφους ολόκληρου και όχι διάλυσή του στον αέρα.

Ελλείψει στοιχείων, το ενδεχόμενο που συζητείτο αρκετά στα ΜΜΕ είναι πως οι πιλότοι έχασαν τις αισθήσεις τους εξαιτίας μείωσης της πίεσης ή οξυγόνου (που επίσης συνάδει με το ότι το αεροσκάφος δεν διαλύθηκε στον αέρα). Η ταχύτητα της πτώσης επίσης δεν συνάδει με «έκρηξη» από απότομη αποσυμπίεση.

Ο καιρός δεν θεωρείται πιθανό αίτιο, καθώς οι καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν δεν ήταν επικίνδυνες.

Πρόσφατα παρόμοιο αεροσκάφος (A321) της Lufthansa είχε αντιμετωπίσει πρόβλημα κατά τη διάρκεια της πτήσης, ανάλογο του οποίου μπορεί να ευθύνεται για το δυστύχημα στις Άλπεις.

Σε πτήση του περασμένου Νοεμβρίου, όπως αναφέρει το Spiegel, οι αισθητήρες του αεροσκάφους είχαν παγώσει και έδιναν λανθασμένα στοιχεία στα αυτόματα συστήματα, τα οποία στη συνέχεια «εξανάγκασαν» το αεροσκάφος σε κάθοδο. Οι χειριστές, σύμφωνα με το περιοδικό, κατάφεραν να παρακάμψουν τη διαδικασία μόνο αφού απενεργοποίησαν τα συστήματα και μπόρεσαν χειροκίνητα να αλλάξουν την πορεία του αεροσκάφους.

Επιμέλεια: Β.Ψυχογιός

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

Βόμβα από Βόλο και Μπέο: «Ο Καρυπίδης πήρε τηλέφωνο τον Μπερτόγλιο, η δικαιοσύνη έχει πλέον τον λόγο»!

Με ανακοίνωση του ο Βόλος κατήγγειλε παρέμβαση του ιδιοκτήτη του Άρη Θόδωρου Καρυπίδη επικοινωνώντας τηλεφωνικά με τον Μπερτόγλιο και τονίζοντας πως «το περιεχόμενο της συζήτησης και η αιτία του τηλεφωνήματος προφανώς και είναι γνωστό σε όλους»!

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024