Κυριακή 19 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Νέα θεωρία θέλει το Boeing να προσγειώθηκε σε νησί του Ινδικού Ωκεανού

Νέα θεωρία θέλει το Boeing να προσγειώθηκε σε νησί του Ινδικού Ωκεανού

Μία εβδομάδα συμπληρώνεται από την εξαφάνιση της πτήσης MH370: το αεροσκάφος με τους 239 επιβάτες παραμένει άφαντο, οι έρευνες συνεχίζονται προς τον Ινδικό Ωκεανό, ενώ μία ακόμα θεωρία -από τις πολλές που έχουν ακουστεί τις τελευταίες ημέρες- κάνει την εμφάνισή της: ότι το αεροσκάφος πιθανώς να προσγειώθηκε σε απομακρυσμένο σύμπλεγμα νησιών στον Ινδικό Ωκεανό. Οι θεωρίες αυτές έχουν αναπτερώσει τις ελπίδες των συγγενών των επιβατών, οι οποίοι ψάχνουν από κάπου να κρατηθούν...

Μία εβδομάδα συμπληρώνεται από την εξαφάνιση της πτήσης MH370: το αεροσκάφος με τους 239 επιβάτες παραμένει άφαντο, οι έρευνες συνεχίζονται προς τον Ινδικό Ωκεανό, ενώ μία ακόμα θεωρία -από τις πολλές που έχουν ακουστεί τις τελευταίες ημέρες- κάνει την εμφάνισή της: ότι το αεροσκάφος πιθανώς να προσγειώθηκε σε απομακρυσμένο σύμπλεγμα νησιών στον Ινδικό Ωκεανό.

Τη θεωρία αναφέρει το CNN, λέγοντας ότι βασίζεται στις αναλύσεις των δεδομένων από τα στρατιωτικά ραντάρ, σύμφωνα με τα οποία το αεροσκάφος φαίνεται να ακολουθούσε μία πορεία μεταξύ ενδεικτικών σημείων διαδρομής -γεγονός που δείχνει ότι ο χειριστής του τη δεδομένη στιγμή ήταν κάποιος που διέθετε την απαραίτητη εκπαίδευση- όταν εντοπίστηκε για τελευταία φορά το στίγμα του από το στρατιωτικό ραντάρ στα ανοιχτά των βορειοδυτικών ακτών της χώρας.

Ειδικοί αναφέρουν ότι είναι δυνατόν, αν και άκρως απίθανο, να κατάφερε κάποιος να καταλάβει το γιγαντιαίο αεροσκάφος και να το προσγειώσει χωρίς να γίνει αντιληπτός.

Αξιωματούχοι, αναφερόμενοι στο σημείο από όπου το αεροσκάφος εξέπεμψε το τελευταίο στίγμα που κατέγραψε το στρατιωτικό ραντάρ, αφήνουν να εννοηθεί ότι μπορεί το Boeing να κατευθυνόταν προς τα Νησιά Ανταμάν της Ινδίας.{{{ map }}}

Ο εκδότης της εφημερίδας Andaman Chronicle, Ντένις Γκιλς, απέρριψε τους ισχυρισμούς, λέγοντας ότι δεν υπάρχει ούτε ένα σημείο στο αρχιπέλαγος, όπου θα μπορούσε να προσγειωθεί ένα τέτοιο αεροσκάφος, χωρίς να τραβήξει την προσοχή.

Πρόσθεσε ότι οι ινδικές αρχές έχουν τον έλεγχο των τεσσάρων αεροδιαδρόμων που υπάρχουν στην περιοχή.

«Δεν υπάρχει καμία πιθανότητα, καμία απολύτως πιθανότητα, ότι ένα αεροσκάφος τέτοιου μεγέθους θα μπορούσε να προσεγγίσει τα νησιά Ανταμάν και Νικομπάρ και να προσγειωθεί» είπε.

Έκλεισε σκόπιμα το σύστημα επικοινωνίας;

Την Παρασκευή επιβεβαιώθηκε ότι δορυφόρος της Inmarsat κατέγραψε «αυτόματα σήματα ρουτίνας» από την πτήση MH370, μετά την εξαφάνισή της από τα ραντάρ, προσθέτοντας ότι εάν αναλυθούν μπορούν να περιορίσουν το πεδίο έρευνας.

Η πληροφορία της βρετανικής εταιρείας δορυφορικών επικοινωνιών μπορεί να αποτελέσει το πρώτο ουσιώδες στοιχείο στην προσπάθεια ανεύρεσης του Boeing, την ώρα μάλιστα που το σημείο εστίασης των προσπαθειών μεταφέρεται δυτικά της Μαλαισίας, στον Ινδικό Ωκεανό.

Εάν το αεροπλάνο παρεξέκλινε τόσο πολύ της προδιαγεγραμμένης πορείας του, οποιαδήποτε ηλεκτρονικά ίχνη αποκτούν πολύ μεγαλύτερη σημασία για τον εντοπισμό του.

Ο αντιπρόεδρος της Inmarsat, Ντέιβιντ Κόιλι, δήλωσε ότι το αεροσκάφος που αγνοείται ήταν εξοπλισμένο με σύστημα το οποίο εκπέμπει ένα σήμα που προδίδει ότι τα τηλεπικοινωνιακά του συστήματα εξακολουθούν να λειτουργούν, αν και δεν μεταδίδουν κάτι.

Το σύστημα αναζητά επαφή με το δορυφόρο, περίπου όπως τα κινητά αναζητούν κεραία κινητής τηλεφωνίας σε σημεία χωρίς καλή λήψη. Είναι «περίπου όπως ο θόρυβος που ακούμε καμία φορά από ηχεία που βρίσκονται κοντά σε ένα κινητό τηλέφωνο».

Επειδή το σήμα έχει διανύσει μία συγκεκριμένη απόσταση και έφτασε στο δορυφόρο υπό συγκεκριμένη γωνία, μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την -κατά προσέγγιση- εκτίμηση της θέσης του αεροσκάφους.

Το αεροσκάφος εξέπεμψε μία σειρά τέτοιων σημάτων -ο Κόιλι αρνήθηκε να πει πόσα- μετά την απώλεια επαφής από τα ραντάρ.

Τα στοιχεία αυτά βρίσκονται στη διάθεση των εμπλεκόμενων στις έρευνες και «μας επιτρέπουν να προσδιορίσουμε τη θέση του αεροπλάνου σε σχέση με το δορυφόρο», για την ακρίβεια «να περιορίσουμε την πιθανή του θέση» όταν το σήμα χάθηκε, όπως δήλωσε ο Κόιλι.

«Τέτοια «πινγκ» λαμβάνονται όταν δεν λειτουργεί η μετάδοση των κανονικών δεδομένων, δηλαδή μία φορά ανά ώρα. Αυτές οι πληροφορίες θα στηρίξουν τις θεωρίες που θέλουν το σύστημα του αεροσκάφους να είναι σκοπίμως κλειστό» δήλωσε δημοσιογράφος του Guardian.

Η Ινδία συμμετέχει στην επιχείρηση εντοπισμού του αεροσκάφους, ξεκινώντας από τα νότια των νησιών Ανταμάν.

«Εμείς μετράμε με δευτερόλεπτα»

Οι θεωρίες αυτές έχουν αναπτερώσει τις ελπίδες των συγγενών των επιβατών, οι οποίοι ψάχνουν από κάπου να κρατηθούν…

Έχοντας πιστέψει ότι οι αγαπημένοι τους άνθρωποι χάθηκαν για πάντα, καλούνται τώρα να διαχειριστούν τις φήμες, λαμβάνοντάς τες ως ένα σημάδι ότι οι συγγενείς τους μπορεί να έχουν επιβιώσει.

Η αεροπειρατεία φαντάζει πλέον ως επιθυμητό σενάριο από πολλούς -σε σχέση με το εναλλακτικό που είναι η συντριβή του αεροσκάφους- και εκπρόσωπος της εταιρείας καλείται να απαντήσει στα απεγνωσμένα ερωτήματα: τι είδους εξοπλισμός ασφάλειας υπάρχει στο αεροπλάνο, πόσο θα μπορούσαν να επιβιώσουν μέσα σε αυτό οι επιβάτες.

«Η έννοια του χρόνου είναι διαφορετική ανάμεσα στην κυβέρνηση της Μαλαισίας και σε εμάς» αναφέρει ένας άνδρας, του οποίου ο αδελφός επέβαινε στο αεροσκάφος. «Εσείς μετράτε με μέρες. Εμείς μετράμε με δευτερόλεπτα. Ελπίζουμε ότι χρησιμοποιείτε κάθε δευτερόλεπτο για να ψάξετε τα μέλη των οικογένειών μας. Ανεξαρτήτως του ποια είναι η κατάσταση, δώστε μας μια ξεκάθαρη απάντηση» παρακαλά, μη θέλοντας να στηριχτεί σε φρούδες ελπίδες.

Οι τοίχοι της ελπίδας

Την ίδια ώρα «οι τοίχοι της ελπίδας» έχει γεμίσει με μηνύματα ανθρώπων που εκφράζουν τη στήριξή τους στις οικογένειες των επιβατών και των μελών του πληρώματος.

Πρόκειται για τοίχους στους οποίους ο καθένας μπορεί να αφήσει το δικό του μήνυμα.

Όταν οι περισσότεροι Μαλαισιανοί θέλησαν να εκφράσουν τα συναισθήματά τους για την εξαφάνιση του αεροσκάφους, ο ακτιβιστής Αζρούλ Χαλίμπ και οι φίλοι του σκέφτηκαν έναν πιο ουσιαστικό τρόπο να δείξουν τη συμπαράστασή τους στις οικογένειες των επιβατών.

Ο πρώτος τοίχος είχε ανεγερθεί σε εμπορικό κέντρο στην Κουάλα Λουμπούρ τη Δευτέρα. Η ανταπόκριση ήταν τεράστια. Οι 200 ετικέτες που είχαν αρχικά τυπωθεί εξαντλήθηκαν μέσα σε μισή ώρα και σύντομα τυπώθηκαν χιλιάδες ακόμα.

Την ώρα που οι κάτοικοι της Μαλαισίας προσπαθούν να εκφράσουν τη συμπαράστασή τους στους συγγενείς των θυμάτων, αισθάνονται οργή και αγανάκτηση για τον χαρακτηρισμό της υπόθεσης από τους αξιωματούχους της χώρας. Οι πληροφορίες είναι ελάχιστες και οι αξιωματούχοι αντικρούουν συχνά ο ένας τις πληροφορίες του άλλου.

Δεκατρείς χώρες συμμετέχουν πλέον στις έρευνες για τον εντοπισμό του αεροσκάφους με μία ζώνη έρευνας που εκτείνεται από τον Ινδικό Ωκεανό ως το Βιετνάμ.

Παράλληλα, περίπου 2,3 εκατομμύρια χρήστες του Διαδικτύου που χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα Tomnod -που ανήκει σε εταιρεία δορυφόρου που επανατοποθέτησε δύο από τους πέντε δορυφόρους του, έτσι ώστε να είναι στραμμένοι προς τα σημεία των ερευνών- εξετάζουν περισσότερα από 24.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα σε εικόνες δορυφόρων, προκειμένου να βοηθήσουν στις έρευνες για το χαμένο αεροσκάφος.

Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις έρευνας. Την ίδια ώρα ένας από τους συγγενείς των θυμάτων χαρακτηρίζει την κατάσταση «πολύ δύσκολη».

Την Κυριακή, λίγο μετά την εξαφάνιση του αεροσκάφους, είχε αγκαλιάσει την οικογένειά του, κλαίγοντας. Επτά μέρες, δεκάδες θεωρίες και διαψεύσεις μετά, δεν ξέρει τι να πιστέψει.

Αγγελική Στελλάκη

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

Κοντά στο sold out η Φιορεντίνα για τον τελικό – Πόσα εισιτήρια απομένουν

Πολύ κοντά στο να εξαντλήσουν τα διαθέσιμα εισιτήρια για τον τελικό του Europa Conference League είναι οι οπαδοί της Φιορεντίνα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 19 Μαϊου 2024