Σε ελεύθερη πτώση για τριάμισι λεπτά το μοιραίο αεροσκάφος της Air France
Με τις λανθασμένες ενδείξεις όλων των οργάνων και τις ισχυρές αναταράξεις πάλευαν μέχρι την τελευταία στιγμή οι πιλότοι του μοιραίου Airbus της Air France που κατέπεσε στον Ατλαντικό το 2009 μετά από ελεύθερη πτώση τριάμιση λεπτών, όπως δείχνουν τα στοιχεία των μαύρων κουτιών. Με την δημοσιοποίηση των στοιχείων επιβεβαιώθηκαν επίσης οι διαρροές στον Τύπο, σύμφωνα με τις οποίες ο νεότερος από τους τρεις πιλότους παρέδωσε το χειριστήριο στον δεύτερο πιλότο μόλις ένα λεπτό πριν την συντριβή.
Spotlight
-
Εκδηλώσεις μνήμης για τη Γενοκτονία των Ποντίων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
-
Κασσελάκης: Η ΝΔ πολιτεύθηκε το 2019 με την περικεφαλαία και τώρα προέκυψε η κωλοτούμπα
-
Επιδειξίας εισέβαλε σε κατάστημα εστίασης στον Βόλο και κυνηγούσε την υπάλληλο
-
Η επιστήμη θέλει να σας κάνει να τρώτε το λευκό ψωμί δίχως τύψεις
Με τις λανθασμένες ενδείξεις όλων των οργάνων και τις ισχυρές αναταράξεις πάλευαν μέχρι την τελευταία στιγμή οι πιλότοι του μοιραίου Airbus της Air France που κατέπεσε στον Ατλαντικό το 2009 μετά από ελεύθερη πτώση τριάμιση λεπτών, όπως δείχνουν τα στοιχεία των μαύρων κουτιών που δημοσιοποιήθηκαν την Παρασκεύη.
Με την δημοσιοποίηση των τελευταίων λεπτών της συνομιλίας στο πιλοτήριο επιβεβαιώθηκαν επίσης οι διαρροές στον Τύπο, σύμφωνα με τις οποίες ο νεότερος από τους τρεις πιλότους παρέδωσε το χειριστήριο στον δεύτερο πιλότο μόλις ένα λεπτό πριν την συντριβή.
Σύμφωνα με το BEA, την αρμόδια γαλλική υπηρεσία που διερευνά το δυστύχημα, η δοκιμασία πιλότων και επιβατών του αεροπλάνου κράτησε 3 λεπτά και 30 δευτερόλεπτα μέχρι το αεροσκάφος να συντριβεί, με την ουρά, στη θάλλασσα από τα 38.000 πόδια.
Ο κυβερνήτης, που είχε φύγει από το πιλοτήριο πριν από τα αρχικά συμβάντα για την καθιερωμένη περίοδο ανάπαυσης, επέστρεψε στο πιλοτήριο όπου βρίσκονταν οι δύο συγκυβερνήτες του ένα λεπτό πριν από τη συντριβή.
Ένας από τους πιλότους είχε προειδοποιήσει το πλήρωμα ότι θα έμπαιναν σε μια ζώνη ισχυρότερων αναταράξεων σχεδόν οκτώ λεπτά πριν από το τέλος των καταγραφών στα μαύρα κουτιά, σύμφωνα με την ίδια πηγή.
Σύμφωνα με το BEA, την υπηρεσία που διερευνά το δυστύχημα, ο ένας από τους πιλότους δήλωσε σχεδόν δυόμισι λεπτά πριν σταματήσουν οι καταγραφές στα μαύρα κουτιά: «Δεν έχουμε καμιά ένδειξη που να είναι έγκυρη».
Οι πιλότοι έβλεπαν να εμφανίζονται δύο διαφορετικές ενδείξεις ταχύτητας επί λίγο λιγότερο από ένα λεπτό, η μία από τις οποίες έδειχνε απότομη μείωση της ταχύτητας, συνεχίζει το BEA.
Το BEA ανακοίνωσε πάντως ότι είναι ακόμη πολύ νωρίς για να εξακριβωθούν τα αίτια της συντριβής και ότι μια πληρέστερη έκθεση θα ανακοινωθεί το καλοκαίρι.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,Associated Press
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις