Κυριακή 05 Μαϊου 2024
Νέος τρόπος αναγέννησης των μαλλιών δίνει ελπίδες στους φαλακρούς

Νέες ελπίδες στους άνδρες που βλέπουν το τριχωτό της κεφαλής τους να μειώνεται επικίνδυνα, δίνει η ανακάλυψη για πρώτη φορά ενός τρόπου αναγέννησης των θυλάκων των τριχών, με διέγερση των δερματικών κυττάρων.

Όπως αναφέρεται στο ένθετο για την υγεία των Νέων της Πέμπτης, το επίτευγμα έγινε έπειτα από 17 χρόνια ερευνών στο Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνιας από ομάδα επιστημόνων με επικεφαλής τον αναπληρωτή καθηγητή Δερματολογίας Δρα Γιώργο Κωτσαρέλη.

Oι επιστήμονες μελετούσαν σε ποντίκια τη διαδικασία της επούλωσης των πληγών, όταν παρατήρησαν ότι στις ουλές των ζώων υπήρχαν κάποιοι θύλακοι τριχών.

Ωστόσο, ο ουλώδης ιστός θεωρείται νεκρωμένος ιστός και δεν θα έπρεπε να έχει θυλάκους. Έτσι, αποφάσισαν να διερευνήσουν περαιτέρω το θέμα και η έρευνά τους απέδειξε ότι όταν επουλώνεται μια πληγή, είναι δυνατό να αναγεννηθεί το δέρμα και μαζί του οι σμηγματογόνοι αδένες και οι θύλακοι των τριχών.

Η αναγέννηση των θυλάκων διαπιστώθηκε ότι γίνεται λόγω ενεργοποίησης των επονομαζομένων πρωτεϊνών Wnt, που είναι γνωστό εδώ και δεκαετίες ότι παίζουν ρόλο στην ανάπτυξή τους.

Oι επιστήμονες εισήγαγαν περισσότερες Wnt πρωτεΐνες στις πληγές των ζώων και κατόρθωσαν να διπλασιάσουν τον αριθμό των νέων θυλάκων που δημιουργήθηκαν. Όταν, αντιθέτως, μπλόκαραν τη δράση των πρωτεϊνών αυτών, η ανάπτυξη των θυλάκων διεκόπη.

Όπως εξηγούν οι επιστήμονες στην επιθεώρηση Nature, όπου δημοσιεύεται η έρευνά τους, η επούλωση των πληγών αποτελεί ευκαιρία για δράση των πρωτεϊνών Wnt, διότι στη διάρκειά της το δέρμα επιστρέφει σε μια εμβρυϊκή κατάσταση που το καθιστά δεκτικό στην επίδρασή τους.

Η ανακάλυψη αυτή μπορεί να έχει εφαρμογές και σε άλλες παθήσεις που σχετίζονται με τους θυλάκους των τριχών, όπως η ακμή και η υπερτρίχωση.

«Για αυτό ο Μπαρτζώκας δεν χρησιμοποίησε καθόλου τον Μόουζες Ράιτ»