Σάββατο 04 Μαϊου 2024
Προϊστορικά «θαλάσσια τέρατα» βρέθηκαν συγκεντρωμένα στην Αρκτική

Μια πληθώρα απολιθωμένων θαλάσσιων ερπετών, ηλικίας 150 εκατ. ετών, ανακαλύφθηκε στα απομακρυσμένα νησιά Σβάλμπαρντ, ανάμεσα στη Νορβηγία και το Βόρειο Πόλο. Ένα από αυτά, που βαφτίστηκε «Το Τέρας», ήταν «μεγάλο σαν λεωφορείο» με κεφάλι δύο μέτρων.

«Είμαστε σίγουροι ότι [το απολίθωμα] είναι πλήρες» αναφέρει ο παλαιοντολόγος Χάραλντ Χούρουμ του Πανεπιστημίου του Όσλο. «Έχουμε το κεφάλι και διακρίνουμε έξι μέτρα σπονδύλων πριν [η άκρη] εξαφανιστεί στο έδαφος».

Το ερπετό, ένας πλησιόσαυρος,ήταν «μεγάλο σαν λεωφορείο, με δόντια μεγαλύτερα από αγγούρια […] σε ένα κεφάλι που θα μπορούσε να καταπιεί ολόκληρο άνθρωπο» αναφέρει ανακοίνωση του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας του πανεπιστημίου. Το συνολικό του μήκος ίσως υπερβαίνει τα δέκα μέτρα.

Τμήματα αυτού του είδους πλησιόσαυρου έχουν βρεθεί και σε άλλες τοποθεσίες, όπως στην Αγγλία, τη Ρωσία και την Αργεντινή, ωστόσο το εύρημα των Σβάλμπαρντ είναι το μόνο πλήρες.

Στις δύο εβδομάδες που διήρκεσε η αποστολή τον περασμένο Αύγουστο, οι ερευνητές ανακάλυψαν συνολικά 21 πλησιόσαυρους με μικρό κεφάλι και πολύ μακρύ λαιμό,τον πλησιόσαυρο-τέρας, που ανήκει σε άλλη κατηγορία, με μεγάλο κεφάλι και κοντό λαιμό, καθώς και και έξι ιχθυόσαυρους, ερπετά που θυμίζουν δελφίνια.

Οι ερευνητές του μουσείου σκοπεύουν να επιστρέψουν στα νησιά το επόμενο καλοκαίρι για να συνεχίσουν την ανασκαφή.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,Associated Press

Ολυμπιακός: Η «τρελή» πορεία, η πρόκληση και τα ελληνικά νιάτα

Το μέλλον χαμογελά πλατιά και υπόσχεται ακόμη περισσότερα.

Σάββατο 04 Μαϊου 2024