Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
Εκπαιδευμένα σκυλιά μπορούν να οσμίζονται τον καρκίνο

Τα σκυλιά μπορούν κυριολεκτικά να μυρίζουν διάφορες μορφές καρκίνου στην ανάσα των ασθενών, επιβεβαιώνουν νέα πειράματα στις ΗΠΑ. Επειτα από εκπαίδευση λίγων εβδομάδων, οι σκύλοι ανιχνεύουν όγκους του στήθους και του πνεύμονα με την ακρίβεια των εργαστηριακών τεστ.

Τα σκυλιά μπορούν κυριολεκτικά να μυρίζουν διάφορες μορφές καρκίνου στην ανάσα των ασθενών, επιβεβαιώνουν νέα πειράματα στις ΗΠΑ. Επειτα από εκπαίδευση μόλις λίγων εβδομάδων, οι σκύλοι μπορούν να ανιχνεύουν όγκους του στήθους και του πνεύμονα με την ακρίβεια των εργαστηριακών τεστ, και ίσως θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στο μέλλον ως… διαγνωστικά εργαλεία.

O αέρας που εκπνέουν οι ασθενείς με καρκίνο είναι γνωστό ότι περιέχει ίχνη ορισμένων χημικών, όπως παράγωγα των αλκανίων και του βενζολίου. Και όπως έχουν δείξει παλαιότερες έρευνες, τα σκυλιά μπορούν να οσμίζονται τα χημικά αυτά σε απειροελάχιστες συγκεντρώσεις, μόλις μερικά μέρη ανά εκατομμύριο.

Όπως αναφέρει το New Scientist, οι ερευνητές του Ιδρύματος Pine Street στην Καλιφόρνια πειραματίστηκαν με τρία σκυλιά Λαμπραντόρ και δύο πορτογαλικά νερόσκυλα, από τα οποία κανένα δεν είχε λάβει ειδική εκπαίδευση.

Έπειτα από λίγες εβδομάδες μαθημάτων, τα τετράποδα εξετάστηκαν με ειδικά δοχεία μέσα στα οποία είχαν εκπνεύσει 55 ασθενείς με καρκίνο του πνεύμονα, 31 με καρκίνο του μαστού και 83 υγιή άτομα. Η μελέτη ήταν «διπλά τυφλή», πράγμα που σημαίνει ότι κατά τη διενέργεια του πειράματος ούτε οι ερευνητές ούτε οι χειριστές των σκύλων δεν γνώριζαν σε ποιον ανήκε το κάθε δείγμα. Οι διαγνώσεις για κάθε ασθενή επιβεβαιώθηκαν με βιοψίες.

Τα σκυλιά ανίχνευσαν το 99% των δειγμάτων από ασθενείς με καρκίνο του πνεύμονα και έδωσαν ψευδώς θετικό αποτέλεσμα μόλις στο 1% των δειγμάτων από υγιή άτομα. Όσον αφορά τα δείγματα από ασθενείς με καρκίνο του πνεύμονα, η ακρίβεια ήταν 88% στα θετικά δείγματα και 98% στα αρνητικά.

Η έρευνα, πιυ δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Integrative Cancer Therapies, βρίσκεται σε συμφωνία με παλαιότερες μελέτες, οι οποίες είχαν δείξει ότι οι σκύλοι οσμίζονται και το μελάνωμα και τον καρκίνο της ουροδόχου κύστης.

Αυτό που δεν γνωρίζουν ακόμα οι επιστήμονες είναι αν τα ικανότατα αυτά ζώα ανιχνεύουν τον ίδιο τον καρκίνο, ή διαταραχές που προκύπτουν δευτερογενώς από αυτόν, για παράδειγμα κάποια φλεγμονώδη αντίδραση.

Οι ερευνητές είναι πάντως τόσο εντυπωσιασμένοι από τα αποτελέσματα, ώστε σκοπεύουν τα εξετάσουν κατά πόσο τα σκυλιά μπορούν να ανιχνεύσουν τον καρκίνο ή άλλες ασθένειες νωρίτερα από ό,τι μπορούν σήμερα οι ίδιοι οι γιατροί.

Σε κίνδυνο οι ισπανικοί σύλλογοι και η Φούρια Ρόχα λόγω της κυβερνητικής κηδεμονίας στην ομοσπονδία

Στελέχη της UEFA θεωρούν πως η κυβερνητική κηδεμονία στην ισπανική ομοσπονδία δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή από τη στιγμή που δεν υπήρξε η ίδια ανοχή και σε άλλες παρόμοιες περιπτώσεις.

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024