Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
Ενάμισι εκατομμύριο ζωντανούς απογόνους έχει Κινέζος κατακτητής του 16ου αιώνα

Περίπου ενάμισι εκατομμύριο άνδρες στη σημερινή Κίνα ίσως κατάγονται από έναν και μοναδικό στρατηλάτη του 16ου αιώνα. Ο Γκιοκάνγκα, του οποίου ο εγγονός ίδρυσε την αιωνόβια δυναστεία των Κινγκ, φρόντισε να διαιωνίσει το DNA του μέσω πολυάριθμων παλλακίδων.

Περίπου ενάμισι εκατομμύριο άνδρες στη σημερινή Κίνα ίσως κατάγονται από έναν και μοναδικό στρατηλάτη του 16ου αιώνα: Ο Γκιοκάνγκα, του οποίου ο εγγονός ίδρυσε την αιωνόβια δυναστεία των Κινγκ, φρόντισε διαιωνίσει το DNA του μέσω πολυάριθμων παλλακίδων.

Η μελέτη που κατέληξε στα συμπεράσματα αυτά βασίστηκε σε αναλύσεις του χρωμοσώματος Υ, το οποίο υπάρχει μόνο στους άνδρες. Η ίδια ερευνητική ομάδα είχε χρησιμοποιήσει παρόμοιες τεχνικές σε αμφιλεγόμενη έρευνα του 2003, η οποία εδειχνε ότι 16 εκατομμύρια σύγχρονοι άνδρες είναι απόγονοι του Μογγόλου κατακτητή Τζέκινς Χαν.

Οι μελέτες υποδεικνύουν ότι στην πορεία της ανθρώπινης ιστορίας οι ιμπεριαλιστές ευγενείς που διατηρούσαν πολλές συζύγους ή παλλακίδες είχαν δυσανάλογα μεγάλη συμβολή στις γενετικές δεξαμενές των σημερινών πληθυσμών.

Ο Δρ Τάιλερ Σμιθ του Ινστιτούτου Sanger στη Βρετανία εξέτασε το χρωμόσωμα Υ σε 1.000 άνδρες από την ανατολική Ασία. Το 3,3% των εθελοντών παρουσίαζαν σημαντικές ομοιότητες στη γενετική αλληλουχία, ένδειξη ότι προήλθαν από έναν κοινό πρόγονο που έζησε πριν από περίπου 600 χρόνια.

Στη συνέχεια οι ερευνητές στράφηκαν σε βιβλία ιστορίας, και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ο πρόγονος αυτός πιθανώς ήταν ο Γκιοκάνγκα, τον παππού του άνδρα που ηγήθηκε του στρατού των Μαντσού και ίδρυσε τη δυναστεία Κινγκ το 1644. Οι ευγενείς που διοικούσαν την Κίνα μέχρι το 1912 ήταν απόγονοι του Γκιοκάνγκα και έκαναν παιδιά με πολλές παλλακίδες ο καθένας.

Ως αποτέλεσμα, το χρωμόσωμα Υ του Γκιοκάνγκα ήταν από τα πιο επιτυχημένα όλων των εποχών. Μόνο το Υ του Τζένκινς Χαν είναι σήμερα πιο διαδεδομένο, καθώς υπάρχει στο 2,5% των ανδρών στην περιοχή.

Ορισμένοι επιστήμονες, πάντως, αμφισβητούν τα αποτελέσματα και των δύο ερευνών, καθώς θεωρούν ότι οι γενετικές αναλύσεις δεν δίνουν χρονολογίες αρκετά ακριβίς ώστε να καταλήξει κανείς σε ασφαλή συμπεράσματα για ιστορικά πρόσωπα.

Η έρευνα έγινε δεκτή για δημοσίευση στο American Journal of Human Genetics.

LIVE: Τενερίφη – Περιστέρι

Παρακολουθήστε live στις 19:00 την εξέλιξη της αναμέτρησης Τενερίφη – Περιστέρι για τον ημιτελικό του Final Four του Basketball Champions League. Tηλεοπτικά από Cosmote Sports 4.

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024