Σάββατο 04 Μαϊου 2024
Περιοχές του γονιδιώματος φαίνεται να σχετίζονται με την ομοφυλοφιλία στους άνδρες

Η πρώτη μέχρι σήμερα μελέτη που σάρωσε ολόκληρο το ανθρώπινο γονιδίωμα για περιοχές που σχετίζονται με τον σεξουαλικό προσανατολισμό στους άνδρες αποκάλυψε περιοχές σε τρία χρωμοσώματα που πιθανώς προδιαθέτουν τους φορείς για ομοφυλοφιλία.

«Δεν υπάρχει ένα και μοναδικό "γκέι γονίδιο"» τονίζει στο EurekAlert o Μπράιαν Μουστάνσκι, επικεφαλής των ερευνητών στο Πανεπιστήμιο του Ιλινόι στο Σικάγο.

«Ο σεξουαλικός προσανατολισμός είναι ένα περίπλοκο χαρακτηριστικό, επομένως δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι βρήκαμε αρκετά τμήματα DNA που εμπλέκονται στην έκφρασή του» εξηγεί.

«Η καλύτερη εικασία μας είναι ότι πολλαπλά γονίδια, που πιθανώς αλληλεπιδρούν με περιβαλλοντικές επιρροές, εξηγούν τις διαφορές στον σεξουαλικό προσανατολισμό».

Οι μέχρι σήμερα γενετικές έρευνες για την ομοφυλοφιλία εστιάζονταν στο φυλετικό χρωμόσωμα Χ, το οποίο στους άνδρες υπάρχει σε ένα μόνο αντίγραφο, κληροδοτούμενο από τη μητέρα.

Η νέα έρευνα συμπεριέλαβε και τα 23 ζεύγη των ανθρώπινων χρωμοσωμάτων και εντόπισε περιοχές που συνδέονται με την ομοφυλοφιλία στα χρωμοσώματα 7, 8 και 10.

Η μελέτη, που πρόκειται να δημοσιευτεί τον Μάρτιο στην επιθεώρηση Human Genetics, βασίστηκε σε αναλύσεις του γονιδιώματος 456 ανδρών από 126 οικογένειες με δύο ή περισσότερους ομοφυλόφιλους άνδρες.

Το 60% των ομοφυλόφιλων αδερφών έφεραν πανομοιότυπες αλληλουχίες σε τμήματα των τριών χρωμοσωμάτων, συγκριτικά με το 50% που ήταν αναμενόμενο λόγω σύμπτωσης. Η περιοχή που αναγνωρίστηκε στο χρωμόσωμα δέκα φαίνεται να σχετίζεται με τον σεξουαλικό πεοσανατολισμό μόνο όταν κληρονομείται από τη μητέρα.

«Η έρευνά μας βοηθά να αποδειχθεί ότι τα γονίδια παίζουν σημαντικό ρόλο για το αν ένας άνδρας είναι γκέι ή ετεροφυλόφιλος» σχολιάζει ο Μουστάνσκι. Επόμενο στάδιο, προσθέτει, είναι να επιβεβαιωθούν τα συμπεράσματα και να εντοπιστούν συγκεκριμένα γονίδια.

Ολυμπιακός: Η «τρελή» πορεία, η πρόκληση και τα ελληνικά νιάτα

Το μέλλον χαμογελά πλατιά και υπόσχεται ακόμη περισσότερα.

Σάββατο 04 Μαϊου 2024