Πέμπτη 02 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Ρομποτικός εξωσκελετός απαλλάσσει από τα βαριά φορτία

Ρομποτικός εξωσκελετός απαλλάσσει από τα βαριά φορτία

Μια υδραυλική διάταξη που συνδέεται στα πόδια και τη μέση επιτρέπει στους ανθρώπους να μεταφέρουν βαριά φορτία εύκολα και ξεκούραστα. Με τη βοήθεια του Εξωσκελετού Κάτω Ακρων, ένας σάκος βάρους 35 κιλών μεταφέρεται σαν να ζύγιζε μόλις δυόμισι κιλά.

36

Μια υδραυλική διάταξη που συνδέεται στα πόδια και τη μέση επιτρέπει στους ανθρώπους να μεταφέρουν βαριά φορτία εύκολα και ξεκούραστα. Με τη βοήθεια του Εξωσκελετού Κάτω Ακρων (BLEEX), που αναπτύχθηκε στο Πανεπιστήμιο του Μπέρκλεϊ, ένας σάκος βάρους 35 κιλών μεταφέρεται σαν να ζύγιζε μόλις δυόμισι κιλά.

«Προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε έναν εξωσκελετό που συνδυάζει το ανθρώπινο σύστημα ελέγχου με τη ρομποτική ισχύ» σχολιάζει σε ανακοίνωση του πανεπιστημίου ο μηχανικός Χομαγιούν Καζερούνι, ένας από τους εφευρέτες του εξωσκελετού. «Σχεδιάσαμε αυτό το σύστημα ώστε να είναι εργονομικό, ευέλικτο και ανθεκτικό και να επιτρέπει στο χρήστης να περπατά, να γονατίζει, να σκύβει και να γέρνει από πλευρά σε πλευρά χωρίς αξιοσημείωτη μείωσης της ευκαμψίας» συνεχίζει.

Ο βενζινοκίνητος εξωσκελετός αποτελείται από υδαυλικά αρθρωτά εξαρτήματα που στερεώνονται με λουριά στα πόδια του χρήστη καθώς και στα παπούτσια του. Τα μηχανικά «πόδια» συνδέονται με ένα πλαίσιο για την πλάτη, το οποίο προσδένεται στο χρήστη με μια φαρδιά ζώνη. Στο πλαίσιο αυτό βρίσκεται επίσης ο κινητήρας και ο υπολογιστής του συστήματος.

Ο επεξεργαστής του εξωσκελετού λαμβάνει συνεχώς μετρήσεις της πίεσης από αισθητήρες που έχουν τοποθετηθεί στα παπούτσια και άλλα σημεία. Με βάση τα δεδομένα αυτά ενεργοποιεί τα υδαυλικά εξαρτήματα για να ανακατανείμει το βάρος και να ελαχιστοποιήσει την καταπόνηση για το χρήστη.

«Ο πιλότος δεν οδηγεί τον εξωσκελετό» διευκρινίζει ο Καζερούνι. «Αντ αυτού, οι αλγόριθμοι ελέγχου στον υπολογιστή διαρκώς προβλέπουν πώς να κινήσουν τον εξωσκελετό ώστε να κινηθεί συντονισμένα με τον χρήστη» εξηγεί.

Το σύστημα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά φορτίων σε εδάφη όπου τα οχήματα δεν έχουν πρόσβαση, για τη μεταφορά εξοπλισμού από πυροσβέστες και συνεργεία διάσωσης, καθώς και για την απομάκρυνση τραυματιών από το πεδίο της μάχης.

«Από το 1950, πολλοί επιστήμονες και μηχανικοί έχουν προσπαθήσει να δημιουργήσουν ρομποτικές συσκευές αύξησης της δύναμης, αλλά απέτυχαν. Μόνο έπειτα από πρόσφατα επιτεύγματα της μηχανικής μπορεί να πραγματοποιηθεί αυτό το όνειρο» σχολιάζει ο Καζερούνι.

Το πρόγραμμα ανάπτυξης του σκελετού χρηματοδοτείται από την Υπηρεσία Προηγμένων Αμυντικών Μελετών του αμερικανικού Πενταγώνου, περισσότερο γνωστή ως DARPA.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

«Βόμβες» για Αταμάν: «Κάποιοι παίκτες του Παναθηναϊκού δεν τον θέλουν…»

Τι είπε ο Πίνι Γκέρσον για Παναθηναϊκό, Αταμάν, Σλούκα και Γιαννακόπουλο…

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 02 Μαϊου 2024