Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
Και... γεννήθηκε νέα «παντός καιρού» γενετικά τροποποιημένη ποικιλία ρυζιού

Και… γεννήθηκε νέα «παντός καιρού» γενετικά τροποποιημένη ποικιλία ρυζιού

Γενετικά τροποιημένη ποικιλία ρυζιού που επιβιώνει στην ξηρασία, τις εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες και τα υψηλά επίπεδα άλατος στο έδαφος, «υποσχόμενη» παράλληλα κατά 20% αύξηση της παραγωγής, ανέπτυξε ομάδα επιστημόνων από τις ΗΠΑ και την Κορέα.

Γενετικά τροποιημένη ποικιλία ρυζιού που επιβιώνει στην ξηρασία, τις εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες, καθώς και τα υψηλά επίπεδα άλατος στο έδαφος, «υποσχόμενη» παράλληλα κατά 20% αύξηση της παραγωγής, ανέπτυξε διεθνής ομάδα επιστημόνων, όπως αποκαλύπτει στην επιθεώρηση Proceedings of the National Academy of Sciences.

Σύμφωνα με τους Αμερικανούς και Κορεάτες επιστήμονες που συνεργάστηκαν για τη δημιουργία του «παντός καιρού» ρυζιού, η νέα ποικιλία είναι τόσο ανθεκτική που μπορεί να αναπτύσσεται υπό όλες τις συνθήκες, καθώς στο ρύζι έχουν προστεθεί τα σακχαρώδη γονίδια ενός βακτηριδίου, «χαρίζοντάς» του εξαιρετική ανθεκτικότητα.

Τα γονίδια αυτά, επισημαίνει το BBC επικαλούμενο τη σχετική μελέτη, επιτρέπουν στο ρύζι να διατηρείται ακόμη και εάν «πλήττεται» από το ψύχος, την ξηρασία ή τα υψηλά επίπεδα άλατος στο έδαφος -δεδομένου ότι τα σάκχαρα που περιέχει αφήνουν τη χημική σύνθεση των κόκκων του αμετάβλητη.

Εκτιμάται ότι η νέα ποικιλία θα αποτελέσει σύμμαχο των αγροτών στα αναπτυσσόμενα κράτη του πλανήτη, αυξάνοντας την παραγωγή σε ποσοστό της τάξεως του 20%. Σύμφωνα, δε, με τον καθηγητή Ράι Γιου, επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας του Πανεπιστημίου Κορνέλ στη Νέα Υόρκη, δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος για το περιβάλλον από τη νέα αυτή γενετικά τροποποιημένη ποικιλία.

Και αυτό, διότι όπως διαβεβαιώνει ο ίδιος μιλώντας στο BBC, τα γονίδια που έχουν προστεθεί υπάρχουν ήδη στο κανονικό ρύζι σε μικρότερες ποσότητες. Μέχρι στιγμής, πάντως, οι επιστήμονες έχουν στην κατοχή τους μόνο προκαταρκτικά αποτελέσματα του εγχειρήματός τους. Εκτιμούν, ωστόσο, ότι εάν η νέα ποικιλία διατεθεί στο εμπόριο θα οδηγήσει σε μεγάλη αύξηση της παραγωγής.

LIVE: Τενερίφη – Περιστέρι

Παρακολουθήστε live στις 19:00 την εξέλιξη της αναμέτρησης Τενερίφη – Περιστέρι για τον ημιτελικό του Final Four του Basketball Champions League. Tηλεοπτικά από Cosmote Sports 4.

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024