Σάββατο 27 Απριλίου 2024
Nέα συνταγή για βλαστοκύτταρα «εφαρμόστηκε στον άνθρωπο»

Μόλις μια εβδομάδα μετά την ανακοίνωση ερευνητών στην Ιαπωνία ότι δημιούργησαν ολοδύναμα βλαστικά κύτταρα απλά υποβάλλοντας ενήλικα κύτταρα σε στρες, γενετιστές στο Χάρβαρντ αναφέρουν ότι δοκιμάζουν τη ριζοσπαστική μέθοδο σε ανθρώπινα κύτταρα, και τα αποτελέσματα δείχνουν ενθαρρυντικά.

Μόλις μια εβδομάδα μετά την ανακοίνωση ερευνητών στην Ιαπωνία και στις ΗΠΑ ότι δημιούργησαν ολοδύναμα βλαστικά κύτταρα απλά υποβάλλοντας ενήλικα κύτταρα σε στρες, γενετιστές στο Χάρβαρντ που είχαν επιβλέψει την προηγούμενη μελέτη αναφέρουν ότι δοκιμάζουν τη ριζοσπαστική μέθοδο σε ανθρώπινα κύτταρα, και τα αποτελέσματα δείχνουν ενθαρρυντικά.

Η μελέτη βρίσκεται σε αρχικό στάδιο και απέχει πολύ από το να υποβληθεί για έλεγχο και δημοσίευση στον επιστημονικό Τύπο. Οι ερευνητές φαίνεται όμως ότι είναι αισιόδοξοι, καθώς παραχώρησαν στο περιοδικό New Scientist μια φωτογραφία με τα «βλαστοκύτταρα» που δημιούργησαν.

Στην εντυπωσιακή έρευνα που δημοσιεύτηκε την περασμένη εβδομάδα στο Νature, ενήλικα κύτταρα ποντικού εκτέθηκαν σε στρεσογόνες συνθήκες, όπως όξινο περιβάλλον και άσκηση πίεσης, οπότε μετατράπηκαν σε «ολοδύναμα» βλαστοκύτταρα, τα οποία μπορούν θεωρητικά να δώσουν οποιονδήποτε ιστό του σώματος και του πλακούντα. Τα «τεχνητά» αυτά βλαστοκύτταρα ονομάστηκαν STAP (Stimulus-Triggered Acquisition of Pluripotency, «πολυδυναμικότητα προκλητή από ερεθίσματα» σε ελεύθερη απόδοση»).

Ο Τσαρλς Βακάντι και οι συνεργάτες του στην Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ αναφέρουν τώρα ότι επανέλαβαν το πείραμα με ανθρώπινους ινοβλάστες δέρματος. Δεν αποκαλύπτουν ποιους στρεσογόνες παράγοντες δοκίμασαν, λένε όμως ότι τα κύτταρα που προκύπτουν μοιάζουν με τα STAP των ποντικών τα οποία παρουσίασαν λίγες ημέρες νωρίτερα.

Η εφαρμογή της μεθόδου στον άνθρωπο δεν αποκλείεται να οδηγούσε τελικά σε επανάσταση στην αναγεννητική ιατρική για την παραγωγή ιστών και οργάνων για μεταμόσχευση.

Θα μπορούσε όμως να θέσει και ηθικά διλήμματα, καθώς τα κύτταρα STAP δεν αποκλείεται να αναπτύσσονται ως έμβρυα αν εμφυτευθούν στη μήτρα -και αυτό θα επέτρεπε τη χρήση τους για κλωνοποίηση ανθρώπων.

Σπανούλης: H ζημιά από έναν πρώην συμπαίκτη του (vid)

Ο Σπανούλης ήταν αδύνατο να του βάλει φρένο και ο Σερμαντίνι με αυτό το περίεργο στυλ έφτασε τους 21 πόντους, έχοντας 7/8 δίποντα.

Σάββατο 27 Απριλίου 2024