«Αθόρυβο» αεροπλάνο της NASA ολοκληρώνει δοκιμαστική πτήση
Το πειραματικό, μη επανδρωμένο αεροπλάνο X-48C της NASA, βασισμένο στο σχεδιασμό της ενοποιημένης πτέρυγας-ατράκτου, ολοκλήρωσε μια ακόμα δοκιμαστική πτήση, ανοίγοντας το δρόμο για λιγότερο θορυβώδη και πιο αποδοτικά αεροσκάφη.
Spotlight
-
Προσοχή αν έχεις αυτό το φυτό σπίτι σου - Προκαλεί μέχρι και θάνατο
-
Συγκινητικές στιγμές στο Σύνταγμα - Οι εύζωνες φόρεσαν ποντιακά και τίμησαν τη Γενοκτονία των Ποντίων
-
Το τηλεσκόπιo James Webb τράβηξε φωτογραφία τη Σελήνη αλλά κάτι δεν μοιάζει σωστό
-
Δεν υπάρχει πλέον άμεσος κίνδυνος για τη ζωή του Ρόμπερτ Φίτσο - Παραμένει σε σοβαρή κατάσταση
H NASA έδωσε στη δημοσιότητα μια φωτογραφία από την τελευταία επιτυχημένη δοκιμαστική πτήση του πειραματικού αεροσκάφους BWB X-48C. Το σκάφος είναι σχεδιασμένο με μια επαναστατική μέθοδο που υπόσχεται δραστική μείωση του θορύβου αλλά και οικονομία καυσίμων, γεγονός που εκτός των άλλων θα έχει ευεργετικές συνέπειες στο περιβάλλον.
Το σκάφος σχεδιάστηκε στα πρότυπα της τεχνολογίας που είναι γνωστή ως ενιαία πτέρυγα – ατράκτου (Blended Wing Body). Με αυτή την τεχνολογία το αεροσκάφος λειτουργεί στο σύνολό του ως υπεραντωτικό σώμα – δηλαδή, ως μια μεγάλη πτέρυγα που παράγει άντωση. Η άντωση είναι μια δύναμη που παράγεται από τα φτερά και υπερνικά το βάρος του αεροπλάνου.
Τα περισσότερα φτερά των αεροσκαφών έχουν συγκεκριμένο σχήμα και κινούνται με μικρή κλίση έτσι ώστε ο αέρας να κινείται γρηγορότερα στο επάνω μέρος τους παρά στο κάτω. Ο αέρας που κινείται γρήγορα ασκεί λιγότερη πίεση από τον αέρα που κινείται πιο αργά, και έτσι η πίεση πάνω από το φτερό είναι μειωμένη. Αυτή η διαφορά πίεσης προκαλεί την άντωση.
Το BWB X-48C αποτελεί συνεργασία της NASA, της Boeing και της Cranfield Aerospace και είναι μέρος του Προγράμματος Περιβαλλοντικά Υπεύθυνης Αεροπλοΐας της NASA. Το σκάφος έχει επιπεδοποιημένο σκελετό χωρίς ουρά ενώ οι δεξαμενές καυσίμων είναι τοποθετημένες στο πίσω μέρος και στην επάνω πλευρά του. Τον τελευταίο χρόνο έχουν γίνει αρκετές δοκιμαστικές πτήσεις του.
Η τελευταία όμως που έγινε την περασμένη εβδομάδα ήταν η πιο σημαντική. Το BWB X-48C εκτέλεσε όλες τις φάσεις της πτήσης χωρίς προβλήματα. Ο σχεδιασμός αυτός βοηθά στο να περιορίζεται σημαντικά ο θόρυβος ενώ παράλληλα προσφέρει οικονομία καυσίμων. Σύμφωνα με τους ειδικούς αν οι δοκιμές της συγκεκριμένης τεχνολογίας ολοκληρωθούν με επιτυχία, σε περίπου 20 χρόνια θα πετάνε τα πρώτα επιβατηγά και εμπορικά αεροσκάφη.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις