Σάββατο 04 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Αναζητώντας τα επόμενα σουξέ στους εγκεφάλους των εφήβων

Αναζητώντας τα επόμενα σουξέ στους εγκεφάλους των εφήβων

Αμερικανοί νευροεπιστήμονες διαπίστωσαν σχεδόν κατά τύχη ότι μπορούν να προβλέψουν ποια τραγούδια θα γίνουν επιτυχίες εξετάζοντας την εγκεφαλική λειτουργία έφηβων ακροατών.

Αμερικανοί νευροεπιστήμονες διαπίστωσαν σχεδόν κατά τύχη ότι μπορούν να προβλέψουν ποια τραγούδια θα γίνουν επιτυχίες εξετάζοντας την εγκεφαλική λειτουργία έφηβων ακροατών.

Η ιστορία ξεκίνησε το 2006, όταν ερευνητές του Πανεπιστημίου Emory στην Ατλάντα ζήτησαν από 27 νέους, 12 έως 17 ετών, να εξεταστούν την ώρα που άκουγαν μια σειρά από άγνωστα τραγούδια στο MySpace.

Ενώ οι εθελοντές άκουγαν τη μουσική, η εγκεφαλική τους δραστηριότητα καταγραφόταν με την τεχνική του λειτουργικού μαγνητικού συντονισμού (fMRI), μια παραλλαγή της μαγνητικής τομογραφίας που παρακολουθεί τη ροή του αίματος σε πραγματικό χρόνο.

Όπως αναφέρει το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων, η ανάλυση έδειξε τότε ότι η ακρόαση της μουσικής συνδέεται με τη δραστηριότητα μιας περιοχής που ονομάζεται κοιλιακό ραβδωτό σώμα.

H συνέχεια ήρθε τρία χρόνια αργότερα, όταν ο Δρ Γκρέγκορι Μπερνς, επικεφαλής της μελέτης, παρακολουθούσε ένα επεισόδιου του δημοφιλούς σόου μουσικής American Idol. Όταν συνειδητοποίησε ότι ένα τραγούδι της εκπομπής είχε χρησιμοποιηιεί και από τον ίδιο στην έρευνά του, ο Μπερνς αποφάσισε να επανεξετάσει τα αποτελέσματά της.

Συγκεκριμένα, ο ερευνητής εξέτασε τις πωλήσεις των τραγουδιών της μελέτης το διάστημα 2007-2008, και προσπάθησε να εντοπίσει τυχόν συσχετισμούς με τα μοτίβα της εγκεφαλικής δραστηριότητας.

Πράγματι, η ανάλυση αποκάλυψε ότι η εμπορική επιτυχία του κάθε τραγουδιού συνδεόταν με τη δραστηριότητα του κοιλιακού ραβδωτού σώματος: οι τομογραφίες μπορούσαν να προβλέψουν σχεδόν το ένα τρίτο των σουξέ, καθώς και το 90% των τραγουδιών που ήταν καταδικασμένα σε εμπορική αποτυχία.

«Δεν πρόκειται βέβαια για προγνωστικό δείκτη, βρήκαμε ωστόσο μια σημαντική σχέση ανάμεσα στις εγκεφαλικές αποκρίσεις σε αυτή την ομάδα εφήβων και τον τελικό αριθμό των πωλήσεων» αναφέρει ο Δρ Μπερνς.

Το εντυπωσιακό μάλιστα είναι ότι η εμπορική επιτυχία των τραγουδιών δεν παρουσίασε καμία συσχέτιση με το πώς είχαν βαθμολογήσει τα κομμάτια οι έφηβοι εθελοντές.

Με άλλα λόγια, ο εγκέφαλος φαίνεται να γνωρίζει τι εστί σουξέ καλύτερα από τους ίδιους τους ακροατές.

Η νέα έρευνα δημοσιεύεται στο Journal of Consumer Psychology.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

Φενέρμπαχτσε – Μονακό 62-65: Πήρε το «θρίλερ» και ισοφάρισε σε 2-2!

Η Μονακό επικράτησε 65-62 στην έδρα της Φενέρμπαχτσε και πλέον η πρόκριση στο Final Four θα κριθεί στο Game 5.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 04 Μαϊου 2024