Τρίτη 19 Μαρτίου 2024
Γαλαξία από την παιδική ηλικία του σύμπαντος εντόπισαν αστρονόμοι

Το πιο μακρινό γαλαξία που έχει παρατηρηθεί ποτέ εντόπισαν αστρονόμοι με τη βοήθεια του ευρωπαϊκού Πολύ Μεγάλου Τηλεσκοπίου (VLT) στη Χιλή και του διαστημικού τηλεσκοπίου Χαμπλ.

Το πιο μακρινό γαλαξία που έχει παρατηρηθεί ποτέ, από την παιδική ηλικία του σύμπαντος, εντόπισαν αστρονόμοι με τη βοήθεια του ευρωπαϊκού Πολύ Μεγάλου Τηλεσκοπίου (VLT) στη Χιλή και του διαστημικού τηλεσκοπίου Χαμπλ.

Η αρχή έγινε από τη εικόνα Πολύ Βαθέος Πεδίου (Ultra Deep Field) του Χαμπλ που δημοσιεύτηκε το 2009.

Οι αστρονόμοι είχαν στρέψει το διαστημικό τηλεσκόπιο σε μία πολύ μικρή περιοχή στο νότιο ημισφαίριο του ουρανού χωρίς αστέρια και μετά από συνολική έκθεση δύο ημερών η τελική εικόνα είχε χιλιάδες αμυδρούς γαλαξίες: ένας από αυτούς έγινε το αντικείμενο της έρευνας με τη βοήθεια του VLT.

Οι αστρονόμοι χρησιμοποίησαν τον εξαιρετικά ευαίσθητο φασματογράφο του VLT για να παρακολουθήσουν τον γαλαξία με την ονομασία UDFy-38135539 αλλά, όπως παραδέχεται ένας από τους συγγραφείς του άρθρου στο Nature, εξακολουθούμε να ξέρουμε πολύ λίγα.

Το φως του γαλαξία, που δεν είναι πολύ περισσότερο από μία αμυδρή κουκκίδα φωτός, χρειάστηκε περισσότερα από 13 δισεκατομμύρια χρόνια για να φτάσει στη Γη.

Η ηλικία του σύμπαντος υπολογίζεται σε 13,7 δισεκατομμύρια χρόνια.

Το πιο σημαντικό, όπως σημειώνουν οι αστρονόμοι, είναι ότι μπορούμε να δούμε έναν γαλαξία από την πολύ πρώιμη εποχή του σύμπαντος, 600 εκατομμύρια χρόνια μετά από το Μπιγκ Μπανγκ.

Είναι οι εποχή των πρώτων μεγάλων αστεριών και γαλαξιών κατά την οποία το σύμπαν είχε πυκνά νέφη υδρογόνου. Η υπεριώδης ακτινοβολία από τη πρώτη γενιά άστρων και γαλαξιών κυριολεκτικά ξεκαθάρισαν την ομίχλη και έδωσαν στο σύμπαν την εικόνα που έχει μέχρι και σήμερα.

Οι πληροφορίες μας για αυτά τα φαινόμενα θα πολλαπλασιαστούν με τη νέα γενιά επίγειων και διαστημικών τηλεσκοπίων που θα τεθούν σε λειτουργία ως το 2020.

Ειρωνική ανάρτηση της Τράμπζονσπορ προς τους παίκτες της Φενέρ: «Νομίζαμε ότι είσαστε ποδοσφαιριστές…»

Η… ειρωνική απάντηση της Τραμπζονσπόρ στους παίκτες της Φενέρμπαχτσε.

Τρίτη 19 Μαρτίου 2024