Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
Η Σελήνη συρρικνώθηκε κατά 100 μέτρα στο πρόσφατο γεωλογικό παρελθόν

Στοιχεία που δείχνουν ότι η Σελήνη έχει συρρικνωθεί κατά 100 μέτρα στο πρόσφατο γεωλογικό παρελθόν σε μία διαδικασία που ίσως συμβαίνει ακόμη και σήμερα έφερε στο φως αμερικανικό σκάφος που χαρτογραφεί με λεπτομέρεια το έδαφος του φυσικού μας δορυφόρου.

Η συρρίκνωση, εξηγούν επιστήμονες της NASA, οφείλεται στην αργή ψύξη και συρρίκνωση του πυρήνα της Σελήνης που προκαλεί και τη συρρίκνωση της επιφάνειας και δημιουργεί ρήγματα στην επιφάνεια.

Τα στοιχεία του Lunar Reconnaissance Orbiter (LRO), που δημοσιεύονται στην έγκυρη επιθεώρηση Science, δείχνουν μεταβολές στην επιφάνεια της Σελήνης που δεν είχαν εντοπιστεί παλαιότερα γιατί έχουν πολύ μικρό μέγεθος (ένα με δύο χιλιόμετρα) για να είναι ορατές από τη Γη.

Συγκεκριμένα, στις φωτογραφίες εικονίζονται ρήγματα με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που υποδηλώνουν ότι το φεγγάρι συρρικνώθηκε τα τελευταία 800 εκατομμύρια χρόνια, ένα χρονικό διάστημα που θεωρείται μικρό σε αστρονομικούς όρους.

Στη Γη τα ρήγματα προκαλεί η κίνηση των τεκτονικών πλακών, αλλά επειδή η Σελήνη δεν έχει τεκτονική δραστηριότητα, η συρρίκνωση είναι η πιθανότερη εξήγηση για την παρουσία τους. Είναι όμως αβέβαιο αλλά όχι απίθανο αν αυτή η διαδικασία συνεχίζεται ακόμα και σήμερα.

Βεβαίως, τα 100 μέτρα είναι ένα εξαιρετικά μικρό ποσό σε σχέση με τη διάμετρο της Σελήνης που είναι περίπου 3.475 χιλιόμετρα.

Έξαλλοι στη Μακάμπι: «Λέει ψέματα ο Αταμάν»

Πηγή της Μακάμπι απαντά σε όσα της προσάπτει ο Εργκίν Αταμάν.

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024