Τρίτη 30 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
H NASA παρουσιάζει το Orion, το διάδοχο του διαστημικού λεωφορείου

H NASA παρουσιάζει το Orion, το διάδοχο του διαστημικού λεωφορείου

Ένα ομοίωμα σε φυσικό μέγεθος του Orion, του σκάφους που θα διαδεχθεί τα διαστημικά λεωφορεία, εκτίθεται από τη NASA στην Ουάσινγκτον. Από 2020, ο εξαθέσιος «Ωρίωνας» θα μεταφέρει τους Αμερικανούς στη Σελήνη και αργότερα θα γίνει το μέσο για την πρώτη επανδρωμένη αποστολή στον Αρη.

36

Ένα ομοίωμα σε φυσικό μέγεθος του Orion, του σκάφους που θα διαδεχθεί τα διαστημικά λεωφορεία, εκτίθεται από τη NASA στο Εθνικό Πάρκο της Ουάσινγκτον.

Το Orion, μια κωνική κάψουλα της Lockheed Martin που βασίστηκε στο σχεδιασμό των αποστολών Apollo, προγραμματίζεται να αναχωρήσει στην παρθενική του πτήση το 2014, μια τετραετία μετά τον παροπλισμό των διαστημικών λεωφορείων.

Στο μεσοδιάστημα -για πρώτη φορά από τη δεκαετία του 1960- οι ΗΠΑ δεν θα έχουν τη δυνατότητα αυτόνομων επανδρωμένων διαστημικών αποστολών.

Οεξαθέσιος «Ωρίωνας»θα εκτοξεύεται τοποθετημένος στην κορυφή του υπό ανάπτυξηπυραύλου Aries. Από το 2015 θα μεταφέρει αστροναύτες στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό και το 2020 θα φέρει τους Αμερικανούς πίσω στη Σελήνη. Αργότερα, ίσως στα μέσα της δεκαετίας του 2030, θα γίνει το όχημα για την πρώτη επανδρωμένη αποστολή στον Κόκκινο Πλανήτη.

«Ο λόγος που τα κάνουμε όλα αυτά είναι επειδή θέλουμε να πάμε στον Αρη» δήλωσε στο Reuters ο Ντον Πίρσον, υπεύθυνος για τις επιχειρήσεις ανάκτησης της κάψουλας όταν επιστρέφει στη Γη πέφτοντας με αλεξίπτωτο στον ωκεανό.

Η πρώτη δοκιμή θα πραγματοποιηθεί στις 6 Απριλίου, όταν το Orion, βαρους 8 τόνων, θα ριχτεί στον Ατλαντικό από ένα πλοίο που κανονικά ανακτά τους χρησιμοποιημένους προωθητικούς πυραύλους των διαστημικών λεωφορείων. Όργανα τηλεμετρίας μέσα στο όχημα θα μετρήσουν τις επιταχύνσεις και τις κλίσεις που θα ταλαιπωρούν τους αστροναύτες μέσα στα κύματα της θάλασσας.

Το διαστημικό λεωφορείο αφενός είναι ακατάλληλο για αποστολές πέρα από τη γήινη τροχιά, αφετέρου πάσχει από σχεδιαστικά προβλήματα που προκάλεσαν τις τραγωδίες του Challenger το 1986 και του Columbia το 2003.

Τα επίπεδα ασφάλειας των σημερινών σκαφών σίγουρα δεν επαρκούν για μια αποστολή στον Αρη που θα διαρκούσε το λιγότερο τρία χρόνια -έξι με εννέα μήνες για να φτάσει στον προορισμό της και μια πολύμηνη αναμονή μέχρι να βρεθεί ο πλανήτης στην κατάλληλη θέση για το ταξίδι της επιστροφής.

«Δεν έχουμε ακόμα αρκετή εμπιστοσύνη στην τεχνολογία μας για να αντέξουμε τρία χρόνια χωρίς να χαλάσει κάτι που δεν μπορεί να επιδιορθωθεί» παραδέχτηκε ο Πίρσον.

Το ταξίδι μέχρι τη Σελήνη θα διαρκούσε μόνο τρεις ημέρες, όμως ο σχεδιασμός της NASA προβλέπει εξάμηνη παραμονή των αστροναυτών σε κάθε αποστολή και κατασκευή μόνιμης βάσης.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

Αυτός έκανε άνω – κάτω την Άστον Βίλα

Ο Αλβανός επιθετικός, Έρνεστ Μούτσι προκάλεσε πολλά προβλήματα στην άμυνα της αγγλικής ομάδας και η Μπεσίκτας πλήρωσε δέκα εκατ. ευρώ στην Λέγκια για να τον αποκτήσει

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 30 Απριλίου 2024