Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Μεγάλες ζημίες από τις κινητοποιήσεις σε ΟΛΠ και ΟΛΘ

Μεγάλες ζημίες από τις κινητοποιήσεις σε ΟΛΠ και ΟΛΘ

Στα 130 εκατ. ευρώ εκτιμώνται, από παράγοντες της αγοράς, οι ζημίες για τη ναυτιλιακή οικονομία του Πειραιά, το λιμάνι και τις επιχειρήσεις που υποστηρίζουν τη λειτουργία του, κατά τις απεργιακές κινητοποιήσεις των τελευταίων 50 ημερών στον ΟΛΠ.

27

Στα 130 εκατ. ευρώ εκτιμώνται, από παράγοντες της αγοράς, οι ζημίες για τη ναυτιλιακή οικονομία του Πειραιά, το λιμάνι και τις επιχειρήσεις που υποστηρίζουν τη λειτουργία του, κατά τις απεργιακές κινητοποιήσεις των τελευταίων 50 ημερών στον ΟΛΠ.

Όπως αναφέρει σε δημοσίευμα η Ημερησία, με βάση τα στοιχεία που θα παρουσιαστούν στο επόμενο ΔΣ του ΟΛΠ, η κίνηση στον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων έχει μειωθεί από το Δεκέμβριο κατά 80,9% και από τις 90.004 κινήσεις έχει πέσει κατακόρυφα στις 17.216 κινήσεις, ενώ στο car terminal οι κινήσεις έχουν μειωθεί κατά 39,3%.

Οι ζημίες για τον ΟΛΠ υπολογίζονται σε 12 εκατ. ευρώ, για τις ναυτιλιακές εταιρείες φθάνουν στα 100 εκατ. ευρώ, ενώ ζημίες 15 εκατ. ευρώ καταγράφουν επιχειρήσεις που εξαρτώνται άμεσα από τη δραστηριότητα του λιμανιού.

Εν τω μεταξύ, σοβαρά προβλήματα λειτουργίας αντιμετωπίζει σχεδόν το σύνολο (ποσοστό 97%) των βορειοελλαδικών επιχειρήσεων, εξαιτίας των κινητοποιήσεων που πραγματοποιούν οι εργαζόμενοι στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αντιδρώντας στην παραχώρηση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων σε ιδιώτες.

Βάσει έρευνας του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος που διενεργήθηκε σε δείγμα 75 επιχειρήσεων στο διάστημα 13-15 Φεβρουαρίου, το 81% των ερωτηθέντων αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα και το 16% «πολύ σοβαρά», ενώ μόλις το 3% δεν έχει επηρεαστεί, παρά «σε μικρό βαθμό».

Το 100% δήλωσε ότι έχει ήδη στραφεί σε άλλα λιμάνια και μεταφορικές οδούς για την εξυπηρέτησή του, ενώ αρκετά σημαντικό ποσοστό έχει υποστεί οικονομική ζημία άνω των 3 εκατ. ευρώ από τις κινητοποιήσεις.

Οπως προκύπτει από την έρευνα, το 23% των επιχειρήσεων έχει υποστεί ζημία έως και 200.000 ευρώ, το 27% μέχρι 1 εκατ. ευρώ, το 38% μέχρι 3 εκατ. και το 12% άνω των 3 εκατ. ευρώ.

«Είναι φανερό ότι υπάρχει πλέον σοβαρός κίνδυνος να χαθούν μόνιμα χιλιάδες θέσεις εργασίας στις επιχειρήσεις της Βόρειας Ελλάδας από τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων στο λιμάνι. Οι επιχειρήσεις της Θεσσαλονίκης και της Βορείου Ελλάδος έχουν υποστεί τεράστια ζημία, με αποτέλεσμα να έχει επιδεινωθεί περαιτέρω η ήδη επιβαρημένη ανταγωνιστικότητά τους» υπογραμμίζει η διοίκηση του ΣΒΒΕ.

Εργαζόμενοι ΟΛΘ: Να διατηρθεί ο δημόσιος χαρακτήρας των λιμανιών

Νέα έκκληση προς τους παραγωγικούς φορείς της Βόρειας Ελλάδας, να ασκήσουν πιέσεις προς την κυβέρνηση, ώστε να αναθεωρήσει το σχεδιασμό της για τα λιμάνια, απευθύνουν οι σύλλογοι και τα σωματεία εργαζομένων στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης.

Οι εργαζόμενοι, που το τελευταίο δίμηνο έχουν πραγματοποιήσει έξι 24ωρες απεργίες, απέχοντας ταυτόχρονα από την υπερωριακή απασχόληση και την εργασία του Σαββατοκύριακου, εμμένουν στη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα των λιμανιών, αντί της παραχώρησης των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων σε ιδιώτες.

Με αφορμή ανακοίνωση του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδοςγια τις μεγάλες οικονομικές ζημίες, που υφίστανται οι επιχειρήσεις εξαιτίας των κινητοποιήσεων, οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν ότι «η κατάσταση της προβληματικής εξυπηρέτησης των επιχειρήσεων μπορεί να γίνει μόνιμη, αν τα λιμάνια δοθούν σε ιδιωτικό μονοπώλιο».

«Η παράδοση του ΣΕΜΠΟ σε ιδιωτικό μονοπώλιο -χωρίς καμία δέσμευση ή δυνατότητα ελέγχου του ως προς την εξυπηρέτηση του κοινού χρήστη και την τιμολογιακή πολιτική- δεν θα λειτουργήσει επ ωφελεία της περιοχής, αλλά θα επηρεάσει τις εξελίξεις αποκλειστικά προς συμφέρον του ιδιώτη» υπογραμμίζουν οι εργαζόμενοι και προσθέτουν ότι η ζημία που έχουν υποστεί οι επιχειρήσεις αποδεικνύει τη σπουδαιότητα του λιμένα για τη βορειοελλαδική οικονομία.

Τέλος, αναφέρουν ότι «η παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ, δηλαδή του πιο κερδοφόρου τμήματος της ΟΛΘ ΑΕ, σε ιδιώτες, δεν αφορά μόνο σε 180 εργαζομένους στο λιμάνι -όπως υποστήριξε ο ΣΒΒΕ- αλλά το σύνολο των 600 εργαζομένων και τις οικογένειές τους».

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

Βόμβα από Βόλο και Μπέο: «Ο Καρυπίδης πήρε τηλέφωνο τον Μπερτόγλιο, η δικαιοσύνη έχει πλέον τον λόγο»!

Με ανακοίνωση του ο Βόλος κατήγγειλε παρέμβαση του ιδιοκτήτη του Άρη Θόδωρου Καρυπίδη επικοινωνώντας τηλεφωνικά με τον Μπερτόγλιο και τονίζοντας πως «το περιεχόμενο της συζήτησης και η αιτία του τηλεφωνήματος προφανώς και είναι γνωστό σε όλους»!

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024