Σάββατο 27 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Τα λιμάνια θα διατηρήσουν το δημόσιο χαρακτήρα τους, τόνισε ο Γ.Βουλγαράκης

Τα λιμάνια θα διατηρήσουν το δημόσιο χαρακτήρα τους, τόνισε ο Γ.Βουλγαράκης

Για τη διατήρηση του δημοσίου χαρακτήρα των λιμανιών δεσμεύτηκε ο Γ.Βουλγαράκης, προσθέτοντας ότι οι διαδικασίες για την παραχώρηση σε ιδιώτες μέρους των δραστηριοτήτων τους, θα έχουν ολοκληρωθεί στο α εξάμηνο του 2008. Τι προβλέπεται για τους εργαζόμενους και πώς αντιδρούν.

93

Για τη διατήρηση του δημοσίου χαρακτήρα των λιμανιών δεσμεύτηκε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γ.Βουλγαράκης, προσθέτοντας ότι οι διαδικασίες για την παραχώρηση σε ιδιώτες μέρους των δραστηριοτήτων των ΟΛΠ και ΟΛΘ, θα έχουν ολοκληρωθεί στο πρώτο εξάμηνο του 2008.

Τα παράπανω ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιώργος Βουλγαράκης, επεσήμανε στην παρουσίαση του αναπτυξιακού σχεδίου 2008-2015 για τα ελληνικά λιμάνια.

Η παραχώρηση θα γίνει με τη διαδικασία διεθνούς πλειοδοτικού διαγωνισμού, πρόσθεσε ο υπουργός.

Ο κ. Βουλγαράκης αναφέρθηκε κυρίως στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.

Για το λιμάνι του Πειραιά, τόνισε ότι καταλληλότερο μοντέλο είναι η παραχώρηση τμήματος του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) και ειδικότερα της υπάρχουσας προβλήτας ΙΙ και της μελλοντικής προβλήτας ΙΙΙ, με παράλληλη δραστηριοποίηση του ΟΛΠ στην προβλήτα Ι.

Για το δεύτερο λιμάνι, τον ΟΛΘ, είπε ότι καταλληλότερο μοντέλο είναι η συνολική παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ.

Τι προβλέπεται για τους εργαζομένους

Σχετικά με τους εργαζόμενους στα δύο λιμάνια, ο υπουργός, ο οποίος είχε συνάντηση με εκπροσώπους τους πριν παραχωρήσει τη συνέντευξη Τύπου, είπε ότι με την διαδικασία της παραχώρησης έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν την εθελουσία έξοδο, στην περίπτωση που βρίσκονται κοντά στην συνταξιοδότηση ή την μετάταξή τους στο Δημόσιο Τομέα.

Επίσης, οι εργαζόμενοι του ΟΛΠ που δεν επιλέξουν ή δεν εντάσσονται στις παραπάνω λύσεις, μπορούν, αν το επιθυμούν, να συνεχίσουν την εργασία τους, με το ίδιο εργασιακό καθεστώς, στην προβλήτα Ι που θα παραμείνει στον ΟΛΠ.

Οι εργαζόμενοι στον ΟΛΘ, που δεν θα επιλέξουν και δεν εντάσσονται στις παραπάνω λύσεις και δεν απορροφώνται σε άλλες δραστηριότητες του οργανισμού, εξασφαλίζουν υποχρεωτικά την πρόσληψή τους από τον ανάδοχο, διατηρώντας τα εργασιακά τους δικαιώματα.

Οι εξελίξεις στην παγκόσμια οικονομία και ναυτιλία, πρόσθεσε ο υπουργός, δημιουργούν νέες ευκαιρίες και κάνουν πιο ισχυρό τον διεθνή ανταγωνισμό, με την παρουσία των παγκόσμιων διαχειριστών (Global Operators), στους οποίους, το έτος 2006, ανήκε το 56% της παγκόσμιας δυναμικότητας σε TEUs (μονάδα μέτρησης εμπορευμακιβωτίων), γεγονός που, όπως είπε, δεν μας δίνει ως χώρα δυνατότητες να καθυστερήσουμε.

Παρά το γεγονός ότι ο ΟΛΠ είναι κερδοφόρος, τόνισε ο κ. Βουλγαράκης, η ανταγωνιστικότητά του υποχωρεί γιατί αναπτύσσονται ραγδαία άλλα λιμάνια της Μεσογείου. Πρέπει, συνέχισε, να προσαρμοστούμε στις διεθνείς προδιαγραφές και τις σύγχρονες ανάγκες του εμπορίου και των μεταφορών.

Οι εργαζόμενοι αντιδρούν

Σχετικά με τις δηλώσεις του υπουργού Γ.Βουλγαράκη, η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ) και η Ένωση Λιμενεργατών ΟΛΠ, με ανακοίνωσή τους, τονιζουν ότι η κυβέρνηση επαναφέρει το ίδιο σχέδιο, χωρίς να λαμβάνει υπόψη της ότι ο ΟΛΠ και ο ΟΛΘ είναι Οργανισμοί με μεγάλη κερδοφορία και ότι τα λιμάνια είναι βασικοί παράγοντες του εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου, της συνολικής ανάπτυξης της χώρας, με ρόλο την εξυπηρέτηση του δημόσιου και κοινωνικού συμφέροντος.

«Οι εργαζόμενοι, για μια ακόμα φορά, με αποφασιστικότητα, ψυχραιμία και αγωνιστικότητα θα δώσουν και πάλι την δική τους απάντηση», καταλήγουν.

Τη πλήρη συμπαράστασή του στους εργαζομένους δηλώνει το ΚΚΕ και τους καλεί να απορρίψουν συνολικά την πολιτική υπέρ της ιδιωτικοποίησης, κάθε μορφή της και να διεκδικήσουν μαζί με όλο το λαό αποκλειστικά δημόσια λιμάνια.

Ειδικότερα το ΚΚΕ σε σχετική ανακοίνωσή του αναφέρει ότι «το σχέδιο της κυβέρνησης για τα λιμάνια, που παρουσίασε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, σημαίνει πλήρη ιδιωτικοποίηση των λιμανιών που ξεκίνησε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ».

«Η κυβερνητική απόφαση πρέπει να ξεσηκώσει όχι μόνο τους εργαζόμενους στα λιμάνια, αλλά όλα τα λαϊκά στρώματα γιατί, αν περάσουν, οι συνέπειες θα είναι οδυνηρές. Η εισαγωγή προϊόντων θα είναι εντελώς ανεξέλεγκτη και ο έλεγχος σ αυτά εντελώς αδύνατος. Το κόστος θα αυξηθεί, η κατάσταση στη ναυτιλία, σε σχέση με την ασφάλεια και το κόστος της ακτοπλοΐας, θα επιδεινωθεί ακόμη περισσότερο» προσθέτει.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ

Sports in

Σπανούλης: H ζημιά από έναν πρώην συμπαίκτη του (vid)

Ο Σπανούλης ήταν αδύνατο να του βάλει φρένο και ο Σερμαντίνι με αυτό το περίεργο στυλ έφτασε τους 21 πόντους, έχοντας 7/8 δίποντα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 27 Απριλίου 2024