Φεύγουν τα γρήγορα πλοία από το Αιγαίο
Από πλοία μεγάλης ηλικίας κινδυνεύει να αντικατασταθεί ο σύγχρονος στόλος που μπήκε στις αρχές της δεκαετίας του 2000 στις ακτοπλοϊκές γραμμές του Αιγαίου. Κι αυτό γιατί οι εταιρείες του κλάδου, φαίνεται ότι εξάντλησαν όλες τις δυνατότητες για να βγουν από το αδιέξοδο που προκάλεσαν η ύφεση, ο μεγάλος τραπεζικός δανεισμός και τα ακριβά καύσιμα. Τα σύγχρονα πλοία άρχισαν σιγά σιγά να πωλούνται με αποτέλεσμα οι ταχύτητες και η άνεση των ταξιδιών στο Αιγαίο να πάει πίσω πολλά χρόνια.
Spotlight
-
Tι πραγματικά συμβαίνει στο σώμα σας όταν κόβετε εντελώς το αλκοόλ;
-
Δεν έχει εκλείψει ο κίνδυνος - Παραμένει ενεργό ένα στα 3 ψεύτικα e-shops της διαδικτυακής απάτης μαμούθ
-
Ψωμί του τοστ με... αρουραίους - Σάλος στην Ιαπωνία με γνωστή εταιρεία
-
Δεύτερη γενική απεργία στην Αργεντινή ενάντια στον Μιλέι – Ανώφελη θυσία ή επιτυχία η πολιτική του;
Από πλοία μεγάλης ηλικίας κινδυνεύει να αντικατασταθεί ο σύγχρονος στόλος που μπήκε στις αρχές της δεκαετίας του 2000 στις ακτοπλοϊκές γραμμές του Αιγαίου.
Κι αυτό γιατί οι εταιρείες του κλάδου, αφού εξάντλησαν όλες τις δυνατότητες για να βγουν από το αδιέξοδο που προκάλεσαν η ύφεση, ο μεγάλος τραπεζικός δανεισμός και τα ακριβά καύσιμα, τώρα παίζουν το τελευταίο τους χαρτί για να αποκτήσουν ρευστότητα.
Τα σύγχρονα πλοία άρχισαν σιγά σιγά να πωλούνται με αποτέλεσμα οι ταχύτητες και η άνεση των ταξιδιών στο Αιγαίο να πάει πίσω πολλά χρόνια.
Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας οικονομικών συμβούλων XRTC για την κατάσταση της ελληνικής ακτοπλοΐας που παρουσιάζουν Τα Νέα, τα αποτελέσματα από τα συνεχιζόμενα οικονομικά αδιέξοδα θα είναι να συνεχιστούν οι εκποιήσεις των σύγχρονων πλοίων, να αυξηθεί κατακόρυφα ο μέσος όρος ηλικίας του ακτοπλοϊκού στόλου τα επόμενα έτη, να ολοκληρωθεί ο «αφελληνισμός» των γραμμών της Αδριατικής και συνολικά να επιστρέψουμε στις δεκαετίες του ’80 και του ’90, όταν οι Έλληνες αγόραζαν πλοία δεκαετίας από την Ιαπωνία, τα μετασκεύαζαν στην Ελλάδα και τα δρομολογούσαν στο Αιγαίο.
Η έρευνα επισημαίνει ότι «πλέον εισερχόμαστε στην τελευταία φάση, όπου οι εταιρείες αναμένουν την ανάπτυξη κάποιων άλλων ακτοπλοϊκών αγορών εκτός Ελλάδας με σκοπό να πουλήσουν κάποια πλοία τους με γνώμονα κυρίως την αποφυγή συσσωρευμένων αρνητικών αποτελεσμάτων αλλά και περαιτέρω μείωσης του δανεισμού τους από τις τράπεζες».
Πριν από μέρες ο όμιλος της Attica Group προχώρησε στην πώληση του πλοίου «Superfast 6» στην Genting Group έναντι συνολικού τιμήματος 54 εκατ. ευρώ. Το «Superfast VI» θα αντικατασταθεί στη γραμμή Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Αγκώνα από άλλο πλοίο του ομίλου.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις