Σάββατο 27 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Οι κρατήσεις μέσω διαδικτύου αλλάζουν τα δεδομένα στον τουρισμό

Οι κρατήσεις μέσω διαδικτύου αλλάζουν τα δεδομένα στον τουρισμό

Αυξάνεται με θεαματικούς ρυθμούς η χρήση του ίντερνετ στον τουρισμό, καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι κλείνουν τα πακέτα των διακοπών τους, εισιτήρια και ξενοδοχεία μέσω του διαδικτύου. Σύμφωνα με την Deutsche Welle το ποσοστό online κρατήσεων αυξήθηκε στη Γερμανία κατά 22% για την τουριστική σεζόν 2011/2012. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι Γερμανοί τουρίστες δαπανούν περισσότερα στις διακοπές τους πλέον.

Αυξάνεται με θεαματικούς ρυθμούς η χρήση του ίντερνετ στον τουρισμό, καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι κλείνουν τα πακέτα των διακοπών τους, εισιτήρια και ξενοδοχεία μέσω του διαδικτύου.

Στην τουριστική σεζόν 2011/12 το ποσοστό των online κρατήσεων αυξήθηκε στη Γερμανία κατά 22% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, αναφέρεται σε σχετική έρευνα του ινστιτούτου GfK που εδρεύει στη Νυρεμβέργη.

Περίπου το 37% των Γερμανών έκανε την περασμένη χρονιά χρήση του διαδικτύου προκειμένου να κλείσει πακέτο διακοπών ή τουλάχιστον μέρος του. Ιδιαίτερα μεγάλη είναι η αύξηση της χρήσης του διαδικτύου για κρατήσεις στις ηλικίες από 50 έως 60 ετών.

Μάλιστα για ταξίδια στις ΗΠΑ, τη Βρετανία και τη Γαλλία το ποσοστό των online κρατήσεων υπερβαίνει το 50%, επισημαίνει η εκπρόσωπος του GfK, Ντέρτε Νόρντμπεκ και εξηγεί: «Η εξέλιξη αυτή αποδίδεται κατ’ αρχήν στο γεγονός ότι η χρήση του διαδικτύου έχει επεκταθεί πλέον σε πολλές ηλικιακές ομάδες. Οι καταναλωτές έχουν συνηθίσει στις αγορές μέσω του ίντερνετ, ξεκινώντας από τα βιβλία που παραγγέλνουν, μέχρι τα ταξίδια τους».

Η αύξηση του ποσοστού των online τουριστικών κρατήσεων στη Γερμανία εκπλήσσει. Κι αυτό γιατί οι γερμανοί καταναλωτές διακρίνονται για την ιδιαίτερη έμφαση που δίνουν στην ασφάλεια των συναλλαγών τους. Θέλουν την εγγύηση ότι το πακέτο διακοπών που έκλεισαν ανταποκρίνεται σε αυτό που θα βρουν. Και την εγγύηση αυτή προσέφεραν μέχρι τώρα μόνο τα ταξιδιωτικά γραφεία.

«Τα ταξιδιωτικά πόρταλ στο διαδίκτυο δεν είναι πλέον ανώνυμα. Μπορεί κανείς να έλθει σε επικοινωνία μαζί τους μέσω των call center και να εκφράσει το παράπονό του ή να διεκδικήσει αποζημίωση. Όμως πράγματι, όταν πρόκειται για ακριβά τουριστικά πακέτα, διακοπές πολυτελείας ή κρουαζιέρες οι περισσότεροι απευθύνονται στα ταξιδιωτικά γραφεία», εξηγεί η Ντέρτε Νόρντμπεκ.

Ένα μεγάλο μέρος των ενδιαφερομένων συνδυάζει την ασφάλεια του ταξιδιωτικού γραφείου με την πληθώρα των προσφορών του διαδικτύου. Στη συνέχεια κάνει την κράτηση με γνώμονα τα κριτήρια εκείνα στα οποία δίνει ο ίδιος βάρος. Και όπως τονίζει η εκπρόσωπος της GfK: «Παρατηρείται το φαινόμενο ο ενδιαφερόμενος να ενημερώνεται από το διαδίκτυο και στη συνέχεια για λόγους ασφαλείας ή επειδή έχει επιφυλάξεις να κλείνει το πακέτο που τον ενδιαφέρει σε ταξιδιωτικό γραφείο. Και για τον λόγο αυτόν είναι ιδιαίτερα σημαντικό τα γραφεία ταξιδίων να έχουν παρουσία στο διαδίκτυο».

Το φαινόμενο αυτό παρατηρείται σε σχέση και με την Ελλάδα, όταν βρίσκονται σε έξαρση απεργιακές κινητοποιήσεις. Σε αυτές τις περιπτώσεις οι τουρίστες ανησυχούν για την τήρηση του χρονοδιαγράμματος των διακοπών τους και εμπιστεύονται περισσότερο τα γραφεία.

Αλλά και σε διεθνές επίπεδο σημειώνεται αύξηση των online κρατήσεων σε βάρος των συμβατικών. Στη Βρετανία μάλιστα τα ταξιδιωτικά γραφεία κατέγραψαν μείωση του τζίρου τους κατά 5% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Αντίθετα το διαδίκτυο σημείωσε αύξηση κατά 8%. Στην Ολλανδία, ο τζίρος των τουριστικών γραφείων καταγράφει φέτος μείωση κατά 13%, ενώ σε σταθερό επίπεδο παραμένουν οι online κρατήσεις.

Μια από τις ενδιαφέρουσες διαπιστώσεις της έρευνας αφορά στον προϋπολογισμό των διακοπών για τους γερμανούς τουρίστες. Κατά την περυσινή σεζόν δαπάνησαν κατά κεφαλή 1.000 ευρώ. «Διαπιστώνουμε και το 2013 ότι αυξήθηκε ο μέσος όρος του ποσού που δαπανάται για διακοπές. Αυτό οφείλεται σε δύο λόγους.

Ο πρώτος σχετίζεται με την γενικότερη αύξηση των τιμών φέτος. Από την άλλη πλευρά οι τουρίστες είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα για τις διακοπές τους. Αυτό καταδεικνύεται και από την θεαματική αύξηση της ζήτησης στην κατηγορία πακέτων 2.000 ευρώ και άνω», υπογραμμίζει η Ντέρτε Νόρντμπεκ.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

Μεγαλώνει ο μύθος του Ολυμπιακού: 42ος ευρωπαϊκός τελικός

O oργανισμός του Ολυμπιακού συνεχίζει να γράφει ιστορία και μετά την τεράστια επιτυχία της ομάδας χάντμπολ, έφτασε τους 42 ευρωπαϊκούς τελικούς.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 27 Απριλίου 2024