Σάββατο 27 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Είναι ώρα οι ειδικοί της τρόικας να αλλάξουν τη συνταγή που προτείνουν, λέει η ΝΔ

Είναι ώρα οι ειδικοί της τρόικας να αλλάξουν τη συνταγή που προτείνουν, λέει η ΝΔ

Η ανεργία έχει ήδη εκτοξευθεί στο 21,8%, ιστορικό υψηλό. Πολλοί θεωρούν την εκτίναξη αυτή χειροπιαστή απόδειξη της αποτυχίας της συνταγής των μνημονίων. Συμμερίζεστε την άποψη αυτή; Που αποδίδετε την έκρηξη της ανεργίας; Ήταν κάτι που είχε προβλεφθεί ή «ξέφυγε» από κάθε έλεγχο; Η εφιαλτική ανεργία του 21,8% είναι αποτέλεσμα μιας καταστροφικής πολιτικής που για δυο […]

Η ανεργία έχει ήδη εκτοξευθεί στο 21,8%, ιστορικό υψηλό. Πολλοί θεωρούν την εκτίναξη αυτή χειροπιαστή απόδειξη της αποτυχίας της συνταγής των μνημονίων. Συμμερίζεστε την άποψη αυτή; Που αποδίδετε την έκρηξη της ανεργίας; Ήταν κάτι που είχε προβλεφθεί ή «ξέφυγε» από κάθε έλεγχο;

Η εφιαλτική ανεργία του 21,8% είναι αποτέλεσμα μιας καταστροφικής πολιτικής που για δυο χρόνια βάθυνε την ύφεση, πολλαπλασίασε τα λουκέτα και γιγάντωσε την ανεργία. Η πολιτική αυτή δεν είχε καμία αναπτυξιακή διάσταση. Περιόρισε τα διαθέσιμα εισοδήματα, ελάττωσε δραματικά τη ζήτηση αύξησε τους φόρους και εγκατέστησε το φαύλο οικονομικό κύκλο της ύφεσης και της ανεργίας.

Ήδη από το 2010, η Νέα Δημοκρατία είχε προβλέψει την κλιμάκωση της ύφεσης και της ανεργίας ως αποτέλεσμα μια αντιαναπτυξιακής πολιτικής που επεβλήθη άκριτα και αδιαπραγμάτευτα.

Η ίδια η τρόικα κατά καιρούς εκφράζει την ανησυχία της για την αύξηση της ανεργίας παρουσιάζοντας την μάλιστα ως μία από τις βασικές αιτίες αποτυχίας των στόχων. Όμως, την ίδια στιγμή επιμένει σε μέτρα λιτότητας και περικοπές που βαθαίνουν την ύφεση και «γεννούν» ανεργία. Φαίνεται δε να αδιαφορεί για την έκρηξη της ανεργίας και στις υπόλοιπες υπερχρεωμένες χώρες του Νότου. Στις αντιφάσεις αυτές ειδικοί βλέπουν βαθύτερο σχέδιο πλήρους απορρύθμισης της αγοράς εργασίας και μετατροπής της Ελλάδας -και όχι μόνο- σε χώρα πάμφθηνου εργατικού δυναμικού. Εσείς πώς τις ερμηνεύετε;

Η τρόικα πολύ όψιμα εξέφρασε την ανησυχία της για την αύξηση της ανεργίας. Συνεχίζει, όμως, να θεωρεί την ανεργία ως αιτία αποτυχίας των στόχων του προγράμματος, ενώ είναι πια πρόδηλο ότι η ανεργία είναι αποτέλεσμα των αντιαναπτυξιακών χαρακτηριστικών του προγράμματος.

Η τρόικα συνεχίζει να επιμένει σε μια πολιτική δραστικού περιορισμού των εισοδημάτων και μισθών. Θεωρείται ότι αυτό θα αυξήσει την ανταγωνιστικότητα και επομένως θα βγει η χώρα από την ύφεση και θα επιτευχθούν οι στόχοι του προγράμματος.

Η εμμονή αυτή δεν γνωρίζουμε αν συνδέεται με τον στόχο που περιγράφετε, δηλαδή να γίνει η Ελλάδα και οι άλλες χώρες του Νότου, οικονομίες πάμφθηνου εργατικού δυναμικού.

Το βέβαιο είναι ότι η συνεχιζόμενη περιοριστική πολιτική δεν απομακρύνει την ύφεση, ούτε βελτιώνει την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας. Είναι ώρα οι ειδικοί της τρόικα να αλλάξουν τη συνταγή που προτείνουν.

Τα τελευταία μέτρα (μείωση κατώτατου μισθού, πλήρης αποδυνάμωση κλαδικών συμβάσεων κ.ά.) της κυβέρνησης Παπαδήμου παρουσιάστηκαν και ως μέτρα για τη μείωση ή έστω την ανάσχεση της ανεργίας. Όμως τα στοιχεία μετά τη λήψη μέτρων αυτής της λογικής δεν λειτουργούν υπέρ αυτού του επιχειρήματος: ενδεικτικά αναφέρεται ότι το διάστημα που ακολούθησε της λήψης του αρχικού μέτρου για μείωση του εισαγωγικού μισθού για νέους έως 25 ετών στο 80% του βασικού της ΕΓΣΣΕ η επίσημη ανεργία στην σχετική ηλικιακή ομάδα ξεπέρασε το 50%. Μπορείτε λοιπόν να εξηγήσετε τη φιλοσοφία τους και γιατί θεωρούνται αποτελεσματικά;

Η πεποίθησή μου είναι ότι οι δραστικές οριζόντιες περικοπές μισθών και η χωρίς πραγματικές ανάγκες επέκταση των ευέλικτων μορφών εργασίας δεν βοηθά στην ανταγωνιστικότητα, ούτε φυσικά γεννά θέσεις εργασίας.

Μια οικονομία καθίσταται ανταγωνιστική και δημιουργεί θέσεις εργασίας όταν επενδύει στην πλήρη, ποιοτική και παραγωγική εργασία. Μια οικονομία ευρωπαϊκή, όπως η ελληνική, δεν έχει περιθώρια επιτυχίας όταν επενδύει σε πολύ φθηνή εργασία. Το παράδειγμα αρκετών γειτονικών οικονομιών που παρά το πολύ χαμηλό εργασιακό κόστος δεν αναπτύσσονται, είναι χαρακτηριστικό.

Εμείς προτείνουμε μείωση του μη μισθολογικού κόστους, επενδύσεις στην ποιότητα, στην κατάρτιση του εργατικού δυναμικού, στην προσαρμοστικότητα και κινητικότητα. Οι μειώσεις μισθών φέρνουν αντίθετα αποτελέσματα από τα επιδιωκόμενα.

Επιχείρημα που διατύπωσε η κυβέρνηση είναι ότι χωρίς τα μέτρα που έχουν παρθεί μέχρι σήμερα η ανεργία θα ήταν σε πολύ υψηλότερα επίπεδα. Προκύπτει όμως το εύλογο ερώτημα τι θεωρείται πλέον αντιμετώπιση της ανεργίας; Δηλαδή αν η συρρίκνωση της λίστας των ανέργων γίνει μέσω της διόγκωσης του αριθμού των εργαζομένων που ζουν στα όρια της φτώχειας και στην απόλυτη εργασιακή ανασφάλεια αυτό θεωρείται επιτυχής αντιμετώπιση;

Οι επιδόσεις των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ στην αντιμετώπιση της ανεργίας είναι απογοητευτικές. Εκτός από την ύφεση που βάθυνε από την ακολουθούμενη οικονομική πολιτική και «γέννησε» περισσότερη ανεργία, δεν είχαμε κανένα ουσιαστικό μέτρο ανάσχεσης της ανεργίας.

Οι πόροι του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου για την ανεργία λιμνάζουν. Τα προγράμματα του ΟΑΕΔ είναι μη αποδοτικά και αναποτελεσματικά. Λείπει δηλαδή μια ολοκληρωμένη πολιτική αντιμετώπισης της ανεργίας, μέσα από την αξιοποίηση των ευρωπαϊκών πόρων.

Ούτε όμως για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας θεωρούνται αποτελεσματικά τα ληφθέντα μέτρα στην αγορά εργασίας, σύμφωνα με τους ειδικούς. Όλες οι μελέτες από αυτή του ΙΝΕ/ ΓΣΕΕ μέχρι του ΙΟΒΕ και της Eurostat αποδεικνύουν ότι το κόστος εργασίας έχει ελάχιστη ευθύνη για την χαμηλή ανταγωνιστικότητα. Τη θέση δε αυτή έχει συμμεριστεί και διατυπώσει και η κυβέρνηση. Επομένως γιατί εξ’ αρχής μπήκε σε μια τέτοια διαπραγμάτευση και γιατί «υπάκουσε» στα μέτρα που επιβάλλει η εμμονή της τρόικας ότι η κύρια ευθύνη ανήκει στους μισθούς;

Το χαμηλό ποσοστό συμμετοχής του εργασιακού κόστους, στην ανταγωνιστικότητα μιας οικονομίας είναι πια κοινός τόπος. Το προσυπογράφουν όλες οι διεθνείς και εγχώριες μελέτες. Το αποδεικνύει το παράδειγμα της χώρας μας, που κατρακύλησε κι άλλες θέσεις στον πίνακα της ανταγωνιστικότητας μετά τη μείωση των μισθών.

Προκαλεί λοιπόν έκπληξη η εμμονή της τρόικας στη συνταγή μείωσης των μισθών.

Ερώτημα που τίθεται είναι ακόμη τι είδους ανταγωνιστικότητα επιδιώκεται; Στόχος είναι η προσέλκυση επενδυτών που επιθυμούν μισθούς 500 ευρω και ανασφαλείς αναλώσιμους εργαζόμενους;

Κατά την άποψή μου η ελληνική οικονομία πρέπει να προσελκύσει επενδυτές που θα αξιολογήσουν ένα σταθερό φορολογικό σύστημα, χαμηλό γραφειοκρατικό κόστος και ένα ποιοτικό παραγωγικό και καλά αμειβόμενο εργατικό δυναμικό.

Αυτός πρέπει να είναι ο στόχος της χώρας μας και στην κατεύθυνση αυτή πρέπει να εργαστούμε συστηματικά.

Ποιο είναι το σχέδιο σας και τα συγκεκριμένα μέτρα που θα λάβετε για την αντιμετώπιση της ανεργίας για την οποία οι προβλέψεις είναι ότι το 2012 θα ξεπεράσει και το 22%; Πότε θα αρχίσει η μείωσή της;

Η ανάσχεση της ανεργίας θα στηριχθεί σε δύο πυλώνες. Ο πρώτος πυλώνας αφορά την ανάκαμψη της οικονομίας, η οποία θα επιτευχθεί με βάση το ολοκληρωμένο σχέδιο που παρουσίασε ο Αντώνης Σαμαράς πριν λίγες ημέρες στο Ζάππειο.

Ο δεύτερος πυλώνας περιλαμβάνει ένα πρόγραμμα στοχευμένων και συνεκτικών δράσεων όπως:

-αποτύπωση των αναγκών της αγοράς εργασίας, μέσα από μια τακτική έρευνα πεδίου. Τα ευρήματα των ερευνών θα οδηγούν τα προγράμματα κατάρτισης και επανακατάρτισης σε εργαζόμενους που θα αποκτούν πιστοποιημένη γνώση σε ειδικότητες που έχει ανάγκη η ελληνική παραγωγή.

-στοχευμένα προγράμματα στήριξης της απασχόλησης σε τοπικό επίπεδο.

-επέκταση του θεσμού της Κοινωφελούς Εργασίας με διαφάνεια και αποτελεσματικότητα.

-αξιοποίηση των πόρων του ΕΣΠΑ που λιμνάζουν στη γραφειοκρατία.

-δημιουργία νέων Κοιτασμάτων Απασχόλησης σε νέους Τομείς Ανάπτυξης όπως η Κοινωνική Οικονομία και τα περιβαλλοντικά επαγγέλματα.

-στήριξη της Νεανικής Επιχειρηματικότητας, της καινοτομίας και της εξωστρέφειας.

Αυτή είναι η πολιτική μας για την ανεργία, με πρώτο στόχο να σταματήσει η αύξησή της και στη συνέχεια να αφομοιωθεί σταθερά και σταδιακά.

Πάντως δεδομένου του επιπέδου που έχει φτάσει η ανεργία, ο αριθμός των ανέργων θα παραμένει για αρκετά χρόνια ακόμη υψηλός. Πώς θα προστατευτούν οι άνεργοι και οι οικογένειες τους τώρα που ακόμη και το -ούτως ή άλλως ανεπαρκές για αξιοπρεπή διαβίωση- επίδομα ανεργίας μειώθηκε και το κράτος πρόνοιας συνεχώς συρρικνώνεται;

Η μεγάλη αύξηση της ανεργίας έχει ανεβάσει την πρόκληση της κοινωνικής συνοχής σε επείγουσα εθνική προτεραιότητα.

Η απόφασή μας είναι να θέσουμε τις πολιτικές κοινωνικής προστασίας υπό ενιαίο κεντρικό έλεγχο και συντονισμό. Έτσι θα αποφύγουμε επικαλύψεις, σπατάλες, ανισότητες και αδικίες. Οι διαθέσιμοι πόροι θα μετατραπούν σε στοχευμένες κοινωνικές μεταβιβάσεις προς αυτούς που πραγματικά έχουν ανάγκη στήριξης.

Η υπόθεση της Κοινωνικής Συνοχής είναι για εμάς ένα στοίχημα που θα κερδίσουμε.

Πώς θα εξασφαλίσετε τους αναγκαίους πόρους για την υλοποίηση των μέτρων που προτείνετε για την αντιμετώπιση της ανεργίας και την προστασία των ανέργων;

Η μεγάλη πηγή για τη χρηματοδότηση των πολιτικών μας για την ανεργία και τους άνεργους είναι οι πόροι του ΕΣΠΑ. 14,5 δισ. ευρώ «κάθονται» στις Βρυξέλλες. Μεγάλο μέρος από αυτά αφορούν στην ανεργία και στη κοινωνική προστασία. Θα αξιοποιήσουμε όλα τα διαθέσιμα χρήματα με τη μεγαλύτερη δυνατή αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα.

Πολλές ελπίδες για ανάπτυξη και δημιουργία θέσεων εργασίας έχετε εναποθέσει στην απορρόφηση των κοινοτικών κονδυλίων και στα έργα μέσω ΕΣΠΑ. Ωστόσο τέτοια προγράμματα κατάρτισης ή παροχής εργασίας συγκεκριμένου χρόνου έχουν γίνει και στο παρελθόν χωρίς σημαντική συμβολή στην καταπολέμηση της ανεργίας. Τι θα αλλάξει τώρα;

Η ανάπτυξη και η δημιουργία θέσεων εργασίας συνδέεται με την πορεία του ΑΕΠ. Έχει υπολογισθεί ότι για κάθε μονάδα που αυξάνει το ΑΕΠ, διατηρούνται ή δημιουργούνται 45.000 θέσεις εργασίας. Άρα η βασική ελπίδα και προοπτική είναι η ανάκαμψη της οικονομίας μας.

Βεβαίως και τα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα του ΕΣΠΑ έχουν τη δική τους συμβολή. Πρώτον, μέχρι την αναστροφή του οικονομικού κλίματος και την επάνοδο σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας τα προγράμματα αυτά δίνουν μια ανάσα ορισμένου χρόνου, προσφέρουν εργασία, ασφάλιση και εισόδημα, αποτρέπουν την φτώχεια και τον αποκλεισμό.

Δεύτερον, κινητροδοτούν και ενισχύουν τις προσπάθειες στους νέους τομείς ανάπτυξης, όπως είπαμε και πριν (κοινωνική οικονομία, περιβαλλοντικά επαγγέλματα, επιχειρηματικότητα διαδικτύου κλπ). Τρίτον, προσφέρουν ευκαιρίες κατάρτισης η επανακατάρτισης, πιστοποιημένης και αποδοτικής.

Οι νέοι μας πριν μπουν στην αγορά εργασίας, αλλά και οι άνεργοι από παρωχημένους κλάδους και ειδικότητες, επιβάλλεται να αποκτήσουν νέες δεξιότητες για να κερδίσουν μια θέση στην παραγωγική διαδικασία.

Οι αρνητικές εμπειρίες του παρελθόντος είναι χρήσιμη γνώση, ώστε οι δράσεις μας να είναι διαφανείς, ποιοτικές, αποδοτικές και κυρίως αποτελεσματικές.

Οι δημόσιες υπηρεσίες απασχόλησης (ΟΑΕΔ), αλλά και ιδιωτικές εταιρίες θα έχουν πολύ σημαντική δουλειά το επόμενο διάστημα.

Μέγα ζήτημα όμως είναι και η ποιότητα των θέσεων εργασίας που θα προκύψουν από την όποια ανάπτυξη. Πώς θα αντιμετωπίσετε την έκρηξη των ευέλικτων μορφών εργασίας με χαμηλούς μισθούς και ελάχιστα εργασιακά δικαιώματα;

Η καταστροφική πολιτική της διετίας μετέτρεψε την ελληνική οικονομία σε μια οικονομία χαμηλών επιδόσεων και προσδοκιών, με περιορισμένο κύκλο εργασιών και διαρκή αγώνα επιβίωσης.

Σ΄ αυτό το περιβάλλον ήταν αναπόφευκτο να μην έχουμε έκρηξη των ευέλικτων μορφών απασχόλησης, που φέρνουν χαμηλούς μισθούς και περιορισμό εισοδημάτων.

Σε μια οικονομία, όμως, που θα έχει θετικό πρόσημο, οι ευέλικτες μορφές θα περιοριστούν στον συμπληρωματικό ρόλο που πρέπει να έχουν σε μια οικονομία. Επιχειρήσεις ανταγωνιστικές και υγιείς δεν έχουν λόγο για ευέλικτες μορφές. Αντίθετα, έχουν ανάγκη την πλήρη ποιοτική και καλά αμειβόμενη εργασία.

Τι χειρότερο πρέπει να περιμένουν οι εργαζόμενοι από τον Ιούνιο και μετά; Η τρόικα επαναφέρει συνεχώς το θέμα περαιτέρω μειώσεων 15% στους μισθούς στο διάστημα 2012-14, ενώ έχουν συμφωνηθεί και η μείωση των δημοσίων υπαλλήλων κατά 150.000 μέχρι το 2015. Πώς θα αντικρούσετε τις επιθυμίες αυτές; Γιατί ο πολίτης να πιστέψει ότι και αυτή τη φορά δεν θα είναι αρκετή μια κακή αξιολόγηση της πορείας του προγράμματος για να περάσουν νέα βίαια μέτρα;

Έχουμε τονίσει πολλές φορές ότι οι οριζόντιες μειώσεις μισθών δεν φέρνουν τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας. Στόχος μας είναι να μειώσουμε τις σπατάλες στο δημόσιο τομέα, όπως και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα. Εξοικονόμηση πόρων από σπατάλες και όχι από μισθούς.

Για τον ιδιωτικό τομέα, έχει καταγραφεί μια σημαντική μείωση στους μισθούς τα τελευταία χρόνια. Η μείωση αυτή ξεπερνά το 30%. Οι δημόσιες είναι αλήθεια προτροπές κύκλων της τρόικας για περαιτέρω μειώσεις, αλλά και οι συγκρίσεις που γίνονται με πολύ χαμηλούς μισθούς κατοίκων γειτονικών χωρών, δεν έχουν ισχυρά επιχειρήματα.

Σε κάθε περίπτωση αυτό που ενδιαφέρει είναι η επίτευξη των στόχων της οικονομίας μας. Όσο περισσότερο προσεγγίζουμε τους στόχους μας, τόσο περισσότερο απομακρύνεται ο κίνδυνος για άλλες μειώσεις.

Όσον αφορά τώρα στο θέμα της μείωσης του αριθμού των δημοσίων υπαλλήλων, οι ετήσιοι αριθμοί και ρυθμοί συνταξιοδοτικής αποχώρησης αθροιστικά δίνουν ένα νούμερο που βρίσκεται πολύ κοντά στο στόχο των 150.000 για το 2015. Στην ατζέντα μας δεν έχουμε απολύσεις.

Βάσει του νέου μνημονίου από τον Ιούλιο 2012 θα πρέπει να υπάρξει αναθεώρηση της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας. Ποια είναι η δική σας πρόταση και τι στάση θα κρατήσετε;

Η αναθεώρηση της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας είναι υπόθεση που αφορά τους εργαζόμενους και τους εργοδότες. Αυτοί θα διαβουλευτούν και ελπίζω να συμφωνήσουν στην επωφελέστερη για όλους θέση.

Εμείς υποστηρίζουμε την ύπαρξη και τη λειτουργία της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και τονίζουμε ότι μια τέτοια συμφωνία διασφαλίζει την υγιή ανταγωνιστικότητα, προστατεύει τους εργαζόμενους και την αγορά εργασίας.

Είναι πολύ ενδιαφέρον να τονίσω ότι έχει προχωρήσει και στην Ευρώπη μια συζήτηση για τη δημιουργία ενός ευρωπαϊκού κατώτατου μισθού για όλες τις χώρες.

Τα επώδυνα μέτρα που επιβλήθηκαν στους εργαζόμενους με την πράξη του υπουργικού Συμβουλίου μέχρι πότε ισχύουν; Μπορείτε να δεσμευτείτε για το πότε οι εργαζόμενοι θα αρχίσουν να παίρνουν πίσω δικαιώματα και κατακτήσεις που τους αφαίρεσαν οι μνημονιακές πολιτικές;

Πρώτος στόχος πρέπει να είναι η μείωση της ανεργίας. Στη συνέχεια θα πρέπει να έρθουν η αποκατάσταση των μισθών και των δικαιωμάτων που έχουν περιοριστεί. Όλα αυτά όμως συνδέονται απολύτως με τις εξελίξεις στην οικονομία μας.

Ο μόνος δρόμος για την ανάκαμψη της οικονομίας και τη μείωση της ανεργίας είναι μια ολοκληρωμένη αναπτυξιακή πολιτική. Χωρίς ανάπτυξη δεν θα έχουμε μείωση της ανεργίας.

Χωρίς ανάπτυξη δεν θα έχουμε νέες θέσεις εργασίας, μισθούς, εισοδήματα.

Επείγει λοιπόν η ανάληψη μιας εθνικής αναπτυξιακής προσπάθειας από την επόμενη την εκλογών, από μια ισχυρή κυβέρνηση που με την εμπιστοσύνη και τη στήριξη των Ελλήνων πολιτών θα βγάλει τη χώρα από την κρίση.

Εκ μέρους της ΝΔ απάντησε ο Νίκος Νικολόπουλος, τομεάρχης Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης της ΝΔ, βουλευτής Αχαΐας

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

Ισπανικός «εμφύλιος» στον τελικό του BCL

Η Μάλαγα πέρασε από τον χθεσινό δεύτερο ημιτελικό και θα αντιμετωπίσει την Τενερίφη στον τελικό του BCL.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 27 Απριλίου 2024