Με λουκέτο κινδυνεύουν 150.000 εμπορικές επιχειρήσεις στην Ιταλία λόγω κρίσης
Ως και 150.000 εμπορικές επιχειρήσεις μπορεί να κλείσουν μέσα στο 2012, σύμφωνα με υπολογισμούς της ιταλικής εμπορικής ένωσης Confcommercio την οποία επικαλείται σε άρθρο του το ιταλικό περιοδικό L' Espresso. Το περιοδικό προσθέτει πως αυξάνεται διαρκώς ο αριθμός των εμπόρων που αναγκάζονται να κατεβάσουν οριστικά τα ρολά των καταστημάτων τους και προσπαθούν να κρατήσουν μέρος του εμπορεύματος μόνο για πωλήσεις πόρτα-πόρτα.
Spotlight
-
Μαζικές διαμαρτυρίες προκαλεί στο Περού νόμος που χαρακτηρίζει τους τρανς «ψυχικά άρρωστους»
-
Πέθανε η ισραηλινή ακτιβίστρια για την ειρήνη και φεμινίστρια Γιαέλ Νταγιάν
-
Γιατί το τέλος του πολέμου στην Ουκρανία δεν συμφέρει ούτε τη Ρωσία ούτε την Κίνα
-
Πώς σχηματίστηκε η πιο ακροδεξιά κυβέρνηση στην ιστορία της Ολλανδίας
Ως και 150.000 εμπορικές επιχειρήσεις μπορεί να κλείσουν μέσα στο 2012, σύμφωνα με υπολογισμούς της ιταλικής εμπορικής ένωσης Confcommercio την οποία επικαλείται σε άρθρο του το ιταλικό περιοδικό L’ Espresso.
Το περιοδικό προσθέτει πως αυξάνεται διαρκώς ο αριθμός των εμπόρων που αναγκάζονται να κατεβάσουν οριστικά τα ρολά των καταστημάτων τους και προσπαθούν να κρατήσουν μέρος του εμπορεύματος μόνο για πωλήσεις πόρτα-πόρτα.
Στελέχη της Confcommercio που ζουν και εργάζονται στην ευρύτερη περιοχή της Βενετίας, όταν ένας ιδιοκτήτης ιταλικής εμπορικής επιχείρησης χρεοκοπεί έχει τρεις επιλογές: να προσπαθήσει να προσληφθεί ως υπάλληλος σε κάποιο κατάστημα, ή, πολύ συχνότερα, να γίνει πλανόδιος πωλητής ή να διαθέσει τα αγαθά του απευθείας στα σπίτια των πελατών.
Όπως υπογραμμίζει, όμως, ο Μάσιμο Τζανόν, στέλεχος της εμπορικής αυτής ένωσης «για τον έμπορο που κηρύττει πτώχευση δεν υπάρχει κανένα είδος κοινωνικής στήριξης, καμία βοήθεια».
Πρέπει επίσης να ληφθεί υπόψη ότι το ένα τρίτο των εμπόρων που αναγκάζονται να κλείσουν τα καταστήματά τους, δεν καταφέρνουν να φτιάξουν ένα καινούριο επαγγελματικό μέλλον, διότι η ίδια η προσπάθεια να κρατήσουν ανοικτό το μαγαζί τους αποτελούσε και την τελευταία ελπίδα, μετά από σειρά άλλων επαγγελματικών απογοητεύσεων.
Σύμφωνα με την έρευνα του L’ Espresso, μία από τις στρατηγικές που υιοθετούν όλο και περισσότεροι ιδιοκτήτες καταστημάτων για να καταφέρουν να επιζήσουν, είναι εκείνη των μεγάλων διαρκών εκπτώσεων: ανοίγουν μικρά outlet με συνεχείς εκπτώσεις που αγγίζουν ακόμη και το 70%. Το ποσοστό κέρδους είναι σαφώς περιορισμένο, αλλά, με τον τρόπο αυτό, εξασφαλίζεται μια σταθερή προσέλευση αγοραστικού κοινού.
Όσο για τις δραστηριότητες σε εμπορικά κέντρα, πού μέχρι πρόσφατα έμοιαζαν ικανοποιητική εναλλακτική λύση, οι προοπτικές δεν είναι, πλέον, τόσο ενθαρρυντικές: το ενοίκιο του καταστήματος μπορεί να φτάσει και τα 8.000 ευρώ το μήνα και το συνεχές ωράριο απαιτεί την πρόσληψη νέου προσωπικού.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις