Πέμπτη 09 Μαϊου 2024
weather-icon 21o

Τις ευρωπαϊκές πτήσεις της Olympic Air αναλαμβάνει η Aegean Airlines

Η Aegean Airlines θα αναλάβει και επίσημα το πτητικό έργο της δυτικής Ευρώπης που αφήνει πίσω της η Olympic Air. Πρακτικά, πρόκειται για την εφαρμογή του άτυπου διαμοιρασμού του πτητικού έργου μεταξύ των δύο αερογραμμών, το «Plan Β» που είχαν επεξεργαστεί οι δύο εταιρίες στην περίπτωση που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα απαγόρευε τη συγχώνευσή τους, όπως και έγινε.

Χεκίμογλου Αχιλλέας

Η Aegean Airlines θα αναλάβει και επίσημα το πτητικό έργο της δυτικής Ευρώπης που αφήνει πίσω της η Olympic Air, σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα δρομολογίων που θα ανακοινωθεί σύντομα.

Έτσι, η Aegean θα πραγματοποιεί έως και τέσσερις πτήσεις την ημέρα για το αεροδρόμιο Χίθροου του Λονδίνου, αντί για δύο που έχει σήμερα.

Το ίδιο θα συμβεί και στην περίπτωση του αεροδρομίου Σαρλ ντε Γκολ του Παρισιού, όπου αντί μίας πτήσης ανά ημέρα, η Aegean θα έχει δύο πτήσεις.

Παρόμοια θα είναι η κατάσταση και για το διεθνές αεροδρόμιο των Βρυξελλών, όπου η Aegean θα επιχειρεί με δύο πτήσεις καθημερινά αντί μίας σήμερα.

Πρόκειται για προορισμούς, στους οποίους η Aegean και η Olympic θα συνεχίσουν για λίγο ακόμη διάστημα να ανταγωνίζονται, με ημερομηνία λήξης την 27η Μαρτίου για το Λονδίνο και τις Βρυξέλλες και την 2α Μαΐου για το Παρίσι.

Διόλου τυχαίο λοιπόν το γεγονός της εξαγοράς τριών slots (χρονοθυρίδες) που διέθετε η Olympic Air στην βρετανική πρωτεύουσα και ενός που διατηρούσε στο Παρίσι, έναντι αγνώστου ποσού.

Πρακτικά, πρόκειται για την εφαρμογή του άτυπου διαμοιρασμού του πτητικού έργου μεταξύ των δύο αερογραμμών, το «Plan Β» που είχαν επεξεργαστεί οι δύο εταιρίες στην περίπτωση που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα απαγόρευε τη συγχώνευσή τους, όπως και έγινε.

Slots – «φιλέτα»

Το 2009 οι τότε σύμβουλοι του δημοσίου (Lazard, NBG INTERNATIONAL, Εμπορική Τράπεζα) είχαν αποτιμήσει τις χρονοθυρίδες του Χίθροου έναντι σχεδόν 10 εκατ. ευρώ, ενώ του Σαρλ ντε Γκολ σε 882.000 ευρώ.

Με την εξαγορά τους, η Aegean δύναται πλέον είτε να τις εκμεταλλευθεί για τις δικές της επιχειρησιακές ανάγκες είτε να τις ενοικιάσει είτε ακόμη και να τις πουλήσει σε άλλες αερογραμμές.

Πηγές της αγοράς εκτιμούν ότι θα υπάρξουν και περικοπές στο περιφερειακό πτητικό έργο της Aegean, θέτοντας ως παράδειγμα την γραμμή Αθήνα – Κάιρο, την οποία και εγκατέλειψε αθόρυβα εν μέσω της αποσταθεροποίησης της Αιγύπτου. Αντίθετα, η Olympic εξακολουθεί να επιχειρεί στον συγκεκριμένο προορισμό.

«Επίλογος» για την Ευρώπη

Με αυτή την εξαγορά γράφεται και ο επίλογος της παρουσίας της Olympic Air στη Δυτική Ευρώπη, ο οποίος ολοκληρώνεται με τη ρευστοποίηση των συγκεκριμένων περιουσιακών στοιχείων της πάλαι ποτέ Ολυμπιακής, που πέρασαν στον έλεγχο της MIG με την εξαγορά της.

Με την φυγή από τις αγορές της δυτικής Ευρώπης -πλην του Άμστερνταμ- η Olympic μειώνει και τον στόλο των δαπανηρών Airbus, τα οποία προμηθεύτηκε με leasing, από 14 σε οκτώ, σε μία προσπάθεια να ρίξει κόστη και ζημίες. Η εταιρία θα εστιάσει στα Βαλκάνια, την Ελλάδα και την Ανατολική Μεσόγειο, όπου μπορεί να εκτελέσει ανέτως το πτητικό της έργο με τα ιδιόκτητα, ελικοφόρα Bombardier.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

Μπαρτζωκας: Τι έλεγε για τον ΜακΚισικ στις 8/11 – Ποσό δικαιώθηκε έξι μήνες μετά (vid)

Τα λόγια του Γιώργου Μπαρτζώκα είχαν ως αποτέλεσμα την συγκεκριμένη εικόνα του Σακίλ ΜακΚίσικ στην σειρά με την Μπαρτσελόνα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 09 Μαϊου 2024