Για δυσοίωνο μέλλον στην ακτοπλοΐα κάνουν λόγο οι επιχειρήσεις, ζητούν μέτρα στήριξης
Άμεσα μέτρα στήριξης της ακτοπλοΐας ζητά η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας, κάνοντας λόγο για δυσοίωνο μέλλον στον κλάδο και ζημίες που μπορεί να φτάσουν τα 200 εκατ. ευρώ φέτος. Κατάργηση των μη ανταποδοτικών κρατήσεων και των υποχρεωτικών εκπτώσεων στα εισιτήρια μαζί με εναρμόνιση με το κοινοτικό δίκαιο ζητά η Ένωση. Η εποχικότητα, η υστέρηση σε λιμενικές υποδομές και το δυσμενές χρηματοδοτικό περιβάλλον αποτελούν τις αδυναμίες του ακτοπλοϊκού συστήματος, υποστηρίζουν οι μελέτες.
Spotlight
-
Ποιος θα αντικαταστήσει τον Ραϊσί στην προεδρία του Ιράν μέχρι τις εκλογές
-
Ανεβαίνει το πολιτικό θερμόμετρο στη Θεσσαλονίκη – Μητσοτάκης, Κασσελάκης, Ανδρουλάκης στην πόλη
-
Δυσοίωνη εκτίμηση: Ένα κομμάτι της Δήλου θα βυθιστεί μετά από 50 χρόνια
-
Ιστορική πρωτιά της Δημοκρατικής Κίνησης Μηχανικών στις εκλογές του ΤΕΕ
Άμεσα μέτρα στήριξης της ακτοπλοΐας ζητά η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ), κάνοντας λόγο για δυσοίωνο μέλλον στον κλάδο και ζημίες που μπορεί να φτάσουν τα 200 εκατ. ευρώ φέτος.
«Η ακτοπλοϊκή οικογένεια οδεύει προς την πτώχευση, χωρίς μέχρι σήμερα να έχουμε ακούσει εναλλακτική πρόταση» ανέφερε ο πρόεδρος της ΕΕΝ Απόστολος Βεντούρης, παρουσιάζοντας την Τετάρτη τη μελέτη του Πανεπιστημίου Πειραιά, για τα προβλήματα και τη βιωσιμότητα της ελληνικής επιβατηγού ναυτιλίας.
Από την πλευρά του, ο καθηγητής οικονομικής των μεταφορών Βαγγέλης Σαμπράκος ανέφερε την εποχικότητα, την υστέρηση σε λιμενικές υποδομές, το λειτουργικό κόστος των πλοίων και το δυσμενές χρηματοδοτικό περιβάλλον λόγω της κρίσης ως τις βασικότερες αδυναμίες του εγχώριου ακτοπλοϊκού συστήματος.
Ο Απ.Βεντούρης ανέφερε ότι κατ’ επανάληψη οι ακτοπλόοι έχουν ζητήσει την κατάργηση των μη ανταποδοτικών κρατήσεων επί του εισιτηρίου, την κατάργηση των υποχρεωτικών εκπτώσεων, την εναρμόνιση του Εθνικού δικαίου με το Κοινοτικό. Ιδιαίτερη βαρύτητα έδωσε στην ρύθμιση του ζητήματος της επάνδρωσης των πληρωμάτων, στο οποίο, όπως ανέφερε, «δεν υπήρξε καμία πρόοδος».
Ο πρόεδρος της ΕΕΝ ζήτησε επίσης να σταματήσει «η αλόγιστη επιβολή προστίμων και κυρώσεων» και να περιοριστεί η 10μηνη δρομολόγηση και στελέχωση των πλοίων. Ανέφερε ότι η η μελέτη ήδη κοινοποιείται στους αρμόδιους φορείς στην Ελλάδα και στην Ευρωπαϊκή Ένωση και κάλεσε τον υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων Ι.Διαμαντίδη να μελετήσει τα συμπεράσματα της έρευνας και να προχωρήσει στις αναγκαίες νομοθετικές τροποποιήσεις.
Ο ίδιος ανέφερε χαρακτηριστικά πως για το 2010 οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, εισηγμένες και μη, αναμένεται να έχουν ζημίες περί τα 200 εκατ.ευρώ.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις