Κυριακή 19 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Το σχέδιο για τον Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη προτιμά η ρωσική Trasneft

Το σχέδιο για τον Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη προτιμά η ρωσική Trasneft

To τουρκικό σχέδιο του πετρελαιαγωγού Σαμσούντα-Τσεϊχάν είναι λιγότερο επιθυμητό στη ρωσική εταιρεία Trasneft από το σχέδιο του αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη, σχέδιο που προέκυψε μόνο λόγω της αδιαλλαξίας της Βουλγαρίας, δήλωσε ο εκπρόσωπος Τύπου της Trasneft, Ίγκορ Ντιόμιν, στο ραδιοφωνικό σταθμό Φωνή της Ρωσίας.

To τουρκικό σχέδιο του πετρελαιαγωγού Σαμσούντα-Τσεϊχάν είναι λιγότερο επιθυμητό στη ρωσική εταιρεία Trasneft από το σχέδιο του αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη, σχέδιο που προέκυψε μόνο λόγω της αδιαλλαξίας της Βουλγαρίας, δήλωσε ο εκπρόσωπος Τύπου της Trasneft, Ίγκορ Ντιόμιν, στο ραδιοφωνικό σταθμό Φωνή της Ρωσίας.

Η Transneft μαζί με τις NK Rosneft και Gazrpom Neft κατέχουν το 51% της Trans Balkan Pipeline BV, της εταιρείας που ιδρύθηκε αποκλειστικά για την κατασκευή και λειτουργία του συστήματος του αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη.

Ο κ. Ντιόμιν εκτίμησε πως το σχέδιο συμφέρει τη Βουλγαρία, επειδή τα τέλη διέλευσης, ύψους 30 εκατ. ευρώ στην πρώτη φάση και 50 εκατ. ευρώ στη συνέχεια, θα αποτελούσαν μια αξιόλογη συνεισφορά στο ΑΕΠ της Βουλγαρίας, το οποίο εκτιμάται σε 30 δισ. ευρώ.

Ο εκπρόσωπος Τύπου της ρωσικής εταιρείας συνέδεσε την καθυστέρηση του έργου με την αλλαγή της βουλγαρικής ηγεσίας, σημειώνοντας ότι η νέα κυβέρνηση «ανήλθε στην εξουσία, σε μεγάλο βαθμό, κυρίως λόγω της αντιρωσικής ρητορικής τους αλλά, με το πέρασμα του χρόνου, τα οικονομικά συμφέροντα επικράτησαν έναντι των πολιτικών και η νέα κυέρνηση ενέκρινε την κατασκευή δύο αντιδραστήρων στον πυρηνικό σταθμό στο Μπελένε, ενώ η στάση της για το Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη παραμένει ασαφής».

Ο κ. Ντιόμιν αναφέρθηκε στην παρουσίαση, που οργανώνει η Trasneft για τη βουλγαρική αντιπροσωπεία, λέγοντας:

«Έχουμε την πρόθεση να δείξουμε στη βουλγαρική πλευρά όλα τα πλεονεκτήματα του έργου από την κατασκευή του αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη. Ο αγωγός αυτός θα διασχίσει τη Βουλγαρία και την Ελλάδα. Πρέπει να σημειωθεί ότι, η άλλη ενδιαφερόμενη χώρα, η Ελλάδα, δεν έχει καμία αμφιβολία για το δικό της όφελος από τη συμμετοχή της στο σχέδιο, ενώ οι Βούλγαροι διστάζουν», σημείωσε.

«Λένε ότι έχουν φόβους σχετικά με το περιβάλλον, λόγω της κατασκευής του τερματικού σταθμού στο Μπουργκάς, αλλά εκεί ήδη λειτουργεί διυλιστήριο, οπότε ο καινούργιος τερματικός σταθμός δεν θα επιβαρύνει πολύ το περιβάλλον. Θέλουμε να δείξουμε στους Βουλγάρους συναδέλφους μας πώς λειτουργούν παρόμοιες υποδομές της Trasneft, που είναι ο τερματικός σταθμός του αγωγού Ανατολική Σιβηρία-Ειρηνικός Ωκεανός στο Κόζμινο και αυτός στο λιμάνι του Πριμόρσκ στα περίχωρα της Αγίας Πετρούπολης», προσέθεσε.

«Μετά την έναρξη της λειτουργίας των εν λόγω τερματικών σταθμών η οικολογική κατάσταση βελτιώθηκε αντί να επιδεινωθεί, επειδή συντηρούμε μια ολόκληρη υπηρεσία περιβαλλοντικής παρακολούθησης, η οποία εντοπίζει ακόμη και την παραμικρή κηλίδα, κάθε διαρροή πετρελαίου κι αμέσως ανιχνεύει από που προκαλείται. Πιστέψτε με, αν αρχίσει η Trasneft να δραστηριοποιείται στο λιμάνι του Μπουργκάς, το λιμάνι θα γίνει πιο καθαρό», είπε.

Ο εκπρόσωπος Τύπου της Trasneft αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα άμεσης κατασκευής αγωγού, που θα παρακάμψει τα στενά του Βοσπόρου και των Δαρδανελίων, επειδή το 2012-2013 θα ολοκληρωθεί η διεύρυνση του αγωγού που συνδέει τα κοιτάσματα του Καζακστάν με το Νοβοροσίσκ (ο αγωγός της Κασπίας, που κατασκευάζεται από την κοινοπραξία του αγωγού της Κασπίας, CPC) και από τη Μαύρη Θάλασσα θα μεταφέρονται 135-140 εκατ. τόνοι πετρελαίου ετησίως.

Μέσω των Στενών όμως, σύμφωνα με εκτιμήσεις της ρωσικής εταιρείας, δεν μπορούν να διοχετεύονται περισσότερα από 110-115 εκατ. τόνοι, ετησίως.

«Αγωγοί που θα παρακάμπτουν τα Στενά είναι ζωτικής σημασίας και ανταποκρίνονται στην πολιτική της ΕΕ για διαφοροποίηση των οδεύσεων μεταφοράς ενεργειακών πόρων», δήλωσε.

«Αφού, λοιπόν, οι Βούλγαροι φρέναραν τη συμμετοχή τους στο σχέδιο του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη, η Τουρκία πρότεινε να κατασκευαστεί ο αγωγός Σαμσούντα-Τσεϊχάν. Να σας μιλήσω με ειλικρίνεια, το τουρκικό σχέδιο προέκυψε μόνο λόγω της αδιαλλαξίας της Βουλγαρίας, η οποία απολαμβάνει τεράστια οικονομικά οφέλη μόνο χάρη στη γεωγραφική της θέση. Το τουρκικό σχέδιο μας αρέσει λιγότερο», τόνισε.

Σύμφωνα με τον κ. Ντιόμιν, η ρωσική εταιρεία ενδιαφέρεται για το σχέδιο του αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη επειδή πρόκειται για ένα σχέδιο πλήρως μελετημένο και τεκμηριωμένο. Σημαντικός παράγοντας είναι και το μήκος του αγωγού, που είναι επίσης μικρότερο στην περίπτωση της Βουλγαρίας.

«Εάν όμως οι Βούλγαροι δείξουν αδιαλλαξία, θα πάμε στους Τούρκους», είπε χαρακτηριστικά ο κ.
Ντιόμιν.

Αναφέρθηκε ακόμη στην πρόσφατη δήλωση του Ρώσου πρωθυπουργού, Βλαντίμιρ Πούτιν, ότι το σχέδιο του αγωγού Σαμσούντα-Τζεϊχάν είναι πλήρως υλοποιήσιμο και τόνισε ότι η βουλγαρική πλευρά θα πρέπει να λάβει υπόψη της και αυτή την πραγματικότητα.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ

Sports in

LIVE: Αρσεναλ – Έβερτον

LIVE: Αρσεναλ - Έβερτον. Παρακολουθήστε live στις 18:00 την εξέλιξη της αναμέτρησης Αρσεναλ - Έβερτον για την 38η αγωνιστική της Premier League. Τηλεοπτικά από Novasports 3HD.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 19 Μαϊου 2024