Ανοίγει ο δρόμος για τη χρηματοδότηση της κατασκευής του αγωγού φυσικού αερίου Nabucco
Συμφωνία, με την οποία ανοίγει ο δρόμος για τη χρηματοδότηση του έργου του αγωγού φυσικού αερίου, Nabucco, υπέγραψαν, στις Βρυξέλλες, εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (ΕΤΑΑ), της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και του διεθνούς οργανισμού χρηματοδότησης της Παγκόσμιας Τράπεζας (IFC).
Spotlight
-
«Απολογία» Σούνακ για το σκάνδαλο μολυσμένου αίματος
-
Μάχη μέχρις εσχάτων στο Βολτσάνσκ του Χαρκόβου - «Έπεσε» η Μπιλοχορίβκα στο Λουχάνσκ
-
Είναι δυνατόν να γίνει πράξη η σύλληψη του Νετανιάχου; Η ουσιαστική ισχύς του εντάλματος και η διαδικασία
-
Οι επενδυτές… του θανάτου - «Μαγνήτης» χρημάτων η γήρανση του πληθυσμού της Ευρώπης
Συμφωνία, με την οποία ανοίγει ο δρόμος για τη χρηματοδότηση του έργου του αγωγού φυσικού αερίου, Nabucco, υπέγραψαν, στις Βρυξέλλες, εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (ΕΤΑΑ), της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και του διεθνούς οργανισμού χρηματοδότησης της Παγκόσμιας Τράπεζας (IFC).
Η συμφωνία προβλέπει, κυρίως, τη χορήγηση κεφαλαίων έως 4 δισ. ευρώ για τη χρηματοδότηση του έργου, το συνολικό κόστος του οποίου εκτιμάται στα 7,9 δισ. ευρώ.
Με τη συμφωνία των τριών διεθνών ιδρυμάτων επισημοποιούνται οι συνθήκες, υπό τις οποίες οι τρεις τράπεζες θα εκτιμήσουν το έργο του αγωγού και παρέχονται ενδείξεις για το ύψος της χρηματοδότησης, τονίζεται, μεταξύ άλλων, σε κοινή ανακοίνωση των τριών ιδρυμάτων.
Η κατασκευή του αγωγού, που θα μεταφέρει φυσικό αέριο στην Ευρώπη, μέσω της Τουρκίας, θα ξεκινήσει το 2012 και η μεταφορική του ικανότητα εκτιμάται στα 18 δισ. κυβικά μέτρα.
Μέτοχοι του έργου είναι η βουλγαρική Bulgarian Energy Holding, η ουγγρική MOL, η γερμανική RWE και η ρουμανική Transgaz, η κάθε μία εκ των οποίων κατέχει μερίδιο 16,67% στην εταιρία έργου Nabucco Gas Pipeline International.
Σοβαρότερο πρόβλημα για τους επικριτές του έργου παραμένει η τροφοδότηση του αγωγού με φυσικό αέριο. Η ΕΕ θέλει να έχει μελλοντικά περισσότερους προμηθευτές αερίου, προκειμένου να μειώσει την εξάρτησή της από τη Ρωσία.
Οι Ρώσοι, όμως, δεν παραιτούνται αμαχητί από το μονοπώλιό τους και γι’ αυτό αναζητούν στήριξη για τον αγωγό South Stream, αγωγό ανταγωνιστικό προς τον Nabucco, όπως χαρακτηρισιτκά αναφέρεται σε δημοσίευμα της γερμανικής έκδοσης των Financial Times.
Προτεραιότητα για Ρουμανία – Βουλγαρία
Προτεραιότητα για τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία αποτελεί το έργο του αγωγού, σύμφωνα με όσα προέκυψαν από τη συνάντηση που είχε η ομάδα εργασίας των δύο χωρών, αρμόδια για ενεργειακά θέματα.
Σε ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομίας της Ρουμανίας τονίζεται ότι οι ρουμανικές και οι βουλγαρικές αρχές ενδιαφέρονται, επίσης, για την -από κοινού- κατασκευή υδροηλεκτρικών
σταθμών στον ποταμό Δούναβη.
Στη συνάντηση της ομάδας εργασίας των δύο χωρών, συμμετείχαν ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Οικονομίας της Ρουμανίας και ο υφυπουργός Οικονομίας, Ενέργειας και Τουρισμού της Βουλγαρίας.
Οι κ.κ. Στάφι και Κόσεφ υπογράμμισαν την ανάγκη διασύνδεσης των εθνικών συστημάτων μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου, ενώ για το έργο του αγωγού τονίστηκε ότι οι δύο χώρες θα πρέπει να διατηρούν κοινή θέση για το έργο, καθώς αποτελεί προτεραιότητα γι’ αυτές.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις