Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
«Κρυφό» χρέος έως 55 δισ. ευρώ αποκαλύπτει το πόρισμα για τα στατιστικά στοιχεία

«Κρυφό» χρέος έως 55 δισ. ευρώ αποκαλύπτει το πόρισμα για τα στατιστικά στοιχεία

Αποκαλυπτικό της χαοτικής κατάστασης που επικρατεί τα τελευταία χρόνια (από το 2002 και κυρίως στην πενταετία 2004-2009) στην καταγραφή των δημοσιονομικών στοιχείων είναι το πόρισμα-σοκ της ειδικής Ανεξάρτητης Επιτροπής, που κατατέθηκε στη Βουλή. Ανοικτό ενδεχόμενο σύστασης Εξεταστικής Επιτροπής.

2

Αποκαλυπτικό της χαοτικής κατάστασης που επικρατεί τα τελευταία χρόνια (από το 2002 και κυρίως στην πενταετία 2004-2009) στην καταγραφή των δημοσιονομικών στοιχείων είναι το πόρισμα-σοκ της ειδικής Ανεξάρτητης Επιτροπής, που κατατέθηκε την Δευτέρα στη Βουλή.

Σύμφωνα με την πολυσέλιδη έκθεση της επιτροπής εμπειρογνωμόμων, το 2009 το δημόσιο χρέος ήταν υψηλότερο κατά 22% του ΑΕΠ ή 55 δισ. ευρώ σε σύγκριση με ό,τι έλεγαν οι υπουργοί της κυβέρνησης της ΝΔ.

Έπειτα από αλλεπάλληλες αναθεωρήσεις διαφόρων προβλέψεων, το χρέος έκλεισε τελικά στο 113,4% του ΑΕΠ (από 91,4%).

Στη δημοσιονομική απογραφή του 2004 (όπου άλλαξε ο τρόπος καταγραφής των αμυντικών δαπανών), σύμφωνα με την επιτροπή, δεν «εμφανίστηκαν» πουθενά τα χρέη των νοσοκομείων που συσσωρεύτηκαν και ξεπέρασαν τα 6 δισ. ευρώ, αλλά ούτε τα πραγματικά ελλείμματα των ασφαλιστικών ταμείων.

Επιπλέον, δεν αναζητήθηκαν τα πραγματικά στοιχεία της οικονομικής διαχείρισης στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, ενώ ευνοήθηκε ο δανεισμός των ΔΕΚΟ, ώστε τα χρέη να μην εμφανίζονται στον προϋπολογισμό, παρά μόνο στις εγγυήσεις οι οποίες δεν υπολογίζονται στο δημόσιο χρέος.

Στο κεφάλαιο της έκθεσης που περιγράφεται η αύξηση του ελλείμματος στο 6% του ΑΕΠ για το 2009, εκτίμηση η οποία κοινοποιήθηκε στην Εurostat την παραμονή των εκλογών της 4ης Οκτωβρίου, υπάρχουν δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα των «πολιτικών παρεμβάσεων» στην καταγραφή των δημοσιονομικών στοιχείων:

Πριν από τη ανακοίνωση των εκτιμήσεων για το έλλειμμα στην Εurostat γίνονταν συσκέψεις, είτε στην ΕΣΥΕ (έως τις αρχές της δεκαετίας του 2000) είτε στη Γενική Διεύθυνση Μακροοικονομικής Πολιτικής (ή στον γενικό γραμματέα) στη συνέχεια.

«Τον Σεπτέμβριο του 2009 δεν έγινε σύσκεψη. Σύμφωνα με τους αρμόδιους υπαλλήλους της ΕΣΥΕ, οι σχετικοί πίνακες ήταν έτοιμοι εγκαίρως και στις 27 ή 28 Σεπτεμβρίου διαβιβάστηκαν από το αρμόδιο τμήμα στην ηγεσία της ΕΣΥΕ. Στις 30 Σεπτεμβρίου οι πίνακες απεστάλησαν στην Εurostat, αλλά οι στήλες του 2008 και του 2009 ήταν κενές».

» Σύμφωνα με τη συνοδευτική επιστολή, τα στοιχεία του 2008 και του 2009 θα αποστέλλονταν το αργότερο έως το Σάββατο 3 Οκτωβρίου. Στις 2 Οκτωβρίου απεστάλη νέα γνωστοποίηση με συμπληρωμένες όλες τις στήλες. Στη γνωστοποίηση αυτή το έλλειμμα της γενικής κυβέρνησης για το 2009 εκτιμάτο σε 14,360 δισ. ευρώ ή 6% του ΑΕΠ».

Στη συνέχεια ακολούθησε νέα γνωστοποίηση που ανέβασε το έλλειμμα στο 12,7% του ΑΕΠ. «Τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στη γνωστοποίηση της 2ας Οκτωβρίου, δεν αντιστοιχούσαν στα στοιχεία που είχαν στείλει στην ΕΣΥΕ οι διάφοροι φορείς και υπηρεσίες», επισημαίνεται στην έκθεση.

Όπως αναφέρεται,η αναθεώρηση του ελλείμματος (στο 12,7% του ΑΕΠ), η οποία έγινε γνωστή με το έγγραφο που απέστειλε η ΕΣΥΕ στην Eurostat, στις 21 Οκτωβρίου, προέκυψε, καθώς «καταχωρήθηκαν τα πραγματικά στοιχεία».

Το μεγαλύτερο κενό υπάρχει στην καταγραφή του… μυστηριώδους πραγματικού χρέους των νοσοκομείων.

Τα χρέη των νοσοκομείων για την περίοδο 2005-2008, όπως προέκυψε από επιστολή του υφυπουργού Υγείας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων προς τη Βουλή (14 Απριλίου 2009), προσδιορίζονται σε 5,226 δισ. ευρώ.

«Όμως κατά την τριήμερη επίσκεψη της Εurostat στην Αθήνα (16-18 Νοεμβρίου 2009), ο επικεφαλής της αποστολής έδειξε άλλη επιστολή του ιδίου υπουργείου, με ημερομηνία 15 Απριλίου 2009, η οποία του είχε διαβιβαστεί μέσω της ΕΣΥΕ και βεβαίωνε ότι οι συσσωρευμένες οφειλές των δημόσιων νοσοκομείων ήταν 2,2 δισ. ευρώ και όχι 5,2 δισ. ευρώ».

Η αιτιολογία που δόθηκε από την ΕΣΥΕ ήταν πως τα 2,2 δισ. ευρώ αφορούν «καθαρές» οφειλές και το σχόλιο της επιτροπής είναι πως «πρόκειται για έναν ασυνήθιστο συμψηφισμό απαιτήσεων και υποχρεώσεων».

Ανοικτό,πάντως, παραμένει τοενδεχόμενο σύστασης Εξεταστικής Επιτροπής για την οικονομία.

«Η Βουλή θα αποφασίσει για τη σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής, αφού προηγουμένως κατατεθεί το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων για τη δημοσιονομική κατάσταση», τονίζειο Γ.Παπακωνσταντίνου, ενώο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γ.Πεταλωτής τόνισε ότι «αν υπάρξουν ευθύνες και σε πολιτικό και σε ποινικό επίπεδο θα πρέπει να αποδοθούν».

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

Βόμβα από Βόλο και Μπέο: «Ο Καρυπίδης πήρε τηλέφωνο τον Μπερτόγλιο, η δικαιοσύνη έχει πλέον τον λόγο»!

Με ανακοίνωση του ο Βόλος κατήγγειλε παρέμβαση του ιδιοκτήτη του Άρη Θόδωρου Καρυπίδη επικοινωνώντας τηλεφωνικά με τον Μπερτόγλιο και τονίζοντας πως «το περιεχόμενο της συζήτησης και η αιτία του τηλεφωνήματος προφανώς και είναι γνωστό σε όλους»!

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024