Κυριακή 19 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
B.Θεοδωρόπουλος: Δεν μπορώ να μείνω σε κάτι που με δηλητηριάζει

B.Θεοδωρόπουλος: Δεν μπορώ να μείνω σε κάτι που με δηλητηριάζει

«Ο κόσμος του θεάτρου και εγώ προσωπικά είμαστε χαρούμενοι που η Λυδία Κονιόρδου ανέλαβε τη θέση στο Υπουργείο Πολιτισμού». Με αυτά λόγια ξεκίνησε τον καλλιτεχνικό απολογισμό του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου για το 2016 ο καλλιτεχνικός Διευθυντής Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος.

«Ο κόσμος του θεάτρου και εγώ προσωπικά είμαστε χαρούμενοι που η Λυδία Κονιόρδου ανέλαβε τη θέση στο Υπουργείο Πολιτισμού». Με αυτά λόγια ξεκίνησε τον καλλιτεχνικό απολογισμό του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου για το 2016 ο καλλιτεχνικός Διευθυντής Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος.

Ξεκίνησε καταγγέλλοντας ότι εξαιτίας ορισμένων καταστάσεων που δημιουργήθηκαν, ο απολογισμός δεν θα μπορούσε να μην περιλαμβάνει και τις «τρικλοποδιές» που του στήνει το ΔΣ.
Είπε χαρακτηριστικά ότι το ΔΣ δεν του στέλνει τον προϋπολογισμό που επανειλημμένως ζητάει, ώστε να προχωρήσει στον προγραμματισμό της επόμενης χρονιάς και να κλειστούν συμφωνίες.

«Το διάστημα μεταξύ αποπομπής Λούκου και παραίτησης Φαμπρ προκάλεσε τη διάλυση του οργανισμού και δημιούργησε τεράστια ανασφάλεια στους εργαζόμενους αλλά και στο σύνολο του καλλιτεχνικού κόσμου. Οι πάντες ήταν βέβαιοι ότι θα ματαιωνόταν το Φεστιβάλ. Το κλίμα σήμερα έχει αναστραφεί. Πραγματοποιήθηκε ένα αξιοπρεπές Φεστιβάλ και όλοι ελπίζουν ότι τα πράγματα έχουν μπει πλέον σ’ ένα δρόμο και υπάρχει μια διάχυτη αισιοδοξία για τη συνέχεια. Αυτό φάνηκε από το κύμα των καλλιτεχνικών προτάσεων που κατατέθηκαν. Πάνω από 1.200 φέτος, έναντι 287 πέρσι» δήλωσε ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος.

Αναφέρθηκε επίσης στο πρόγραμμα της επόμενης χρονιάς και συγκεκριμένα στο «Άνοιγμα στην πόλη». Ένα νέο εγχείρημα με παραστάσεις που θα ταξιδέψουν στις γειτονιές (θα περιληφθεί και ο Πειραιάς) και θα δημιουργηθούν γέφυρες μεταξύ τέχνης και ακτιβισμού με θέματα επικαιρότητας, από το μεταναστευτικό έως τον πόλεμο της Συρίας.

Θα δοθεί βάρος στις προτάσεις που διαθέτουν το στοιχείο της επικαιρότητας, τόσο στο ελληνικό πρόγραμμα όσο και στο διεθνές. Για την Επίδαυρο ανέφερε: «Φέτος ήταν μια πάρα πολύ καλή χρονιά, από τις καλύτερες των τελευταίων χρόνων: τόσο εισπρακτικά, όπως αποδεικνύουν και τα οικονομικά στοιχεία, όσο και καλλιτεχνικά».

Απολογισμός των 3 τελευταίων ετών:

2016
Εισιτήρια: 151.576
Προσκλήσεις: 34.541
Σύνολο θεατών: 186.209 (Επίδαυρος 14 παραστ.)
Εισπράξεις: 2.943.208
Πληρότητα: 69,7%
___________________________________________________________
2015
Εισιτήρια: 157.289
Προσκλήσεις:35.699
Σύνολο θεατών: 192.988 (Επίδαυρος 16 παραστ.)
Εισπράξεις: 2.937.394
Πληρότητα: 51,8%
___________________________________________________________
2014
Εισιτήρια: 144.181
Προσκλήσεις: 35.735
Σύνολο θεατών: 179.916 (Επίδαυρος 14 παραστ.)
Εισπράξεις: 3.036.932
Πληρότητα: 65,0%

Εκφράζοντας τη δυσαρέσκειά του για το Δ.Σ. σε σχέση με τον απολογισμό τόνισε: «Αυτός ο οικονομικός απολογισμός έγινε πριν από την απομάκρυνση του κ. Αντωνακόπουλου. Στη συνέχεια, όταν ανέλαβε πρόεδρος η κ. Θεοδωράτου, ο καλλιτεχνικός διευθυντής έπαψε σταδιακά να έχει πρόσβαση σε οικονομικά και άλλα στοιχεία που του είναι χρήσιμα για τη διαμόρφωση του καλλιτεχνικού προγράμματος, τις αλλαγές, τις βελτιώσεις, την επικοινωνία κ.λπ. ».

Επίσης, μίλησε για δυσλειτουργία του ΔΣ από τις πρώτες ημέρες που ανέλαβε, την απαρτία που δεν μπορούσε να επιτευχθεί για τη λήψη αποφάσεων καθώς δύο από τα τρία μέλη ζουν στο εξωτερικό, ενώ το τρίτο μέλος συμμετέχει κανονικά στις συνεδριάσεις και συναποφασίζει, χωρίς να έχει δικαίωμα να είναι μέλος του ΔΣ ως εργαζόμενη σε ανεξάρτητη αρχή.

Μίλησε και για την αντιπρόεδρο Λιάνα Θεοδωράτου και τη μόνιμα αρνητική στάση απέναντί του, όπως είπε. «Με αντιμετωπίζει με δυσπιστία, αν όχι με καχυποψία, επειδή δεν δέχτηκα την παρέμβασή της στο καλλιτεχνικό μου έργο, όταν με πίεσε να συναντήσω έναν βέλγο σκηνοθέτη για να αναλάβει σκηνοθεσία στο πρόγραμμα του 2016, τον οποίο προσκάλεσε στην Αθήνα μαζί με τη βοηθό του, χωρίς να με ενημερώσει και με έξοδα του φεστιβάλ».

Και συνέχισε: «Και αυτά, όταν, μετά και την παραίτηση του Φαμπρ και την εικόνα διάλυσης που βρήκα στον οργανισμό, έπρεπε μέσα σε τέσσερις μόνο εβδομάδες να καταρτιστεί το πρόγραμμα του φεστιβάλ, που κρεμόταν από μια κλωστή. Ζήτησα από τον Υπουργό να παρέμβει, διαφορετικά θα υπέβαλα την παραίτησή μου. Απάντηση και λύση στο πρόβλημα δεν δόθηκε, ούτε κι εγώ παραιτήθηκα. Γιατί πίστευα ότι το φεστιβάλ πρέπει να γίνει».

Ακόμη είπε: «Το Φεστιβάλ οφείλει να είναι ένας οργανισμός ευέλικτος και αποτελεσματικός. Αν δεν έχεις τη γνώση του αντικειμένου και την εμπειρία, και αν δεν διαθέτεις την τόλμη και την οξυδέρκεια να αντιμετωπίζεις και να λύνεις τα προβλήματα, τότε δεν εκπληρώνεις τις προϋποθέσεις για να ασκείς διοίκηση σε έναν από τους μεγαλύτερους πολιτιστικούς οργανισμούς στην Ελλάδα».

Για την τωρινή κατάσταση που επικρατεί μετά τη μετακόμιση που έγινε αυτές τις ημέρες σε κτήριο με χαμηλότερο ενοίκιο λέει ότι «δεν υπάρχει προσωπικό και όλα τα τμήματα υπολειτουργούν. Επίσης δεν προχώρησε η πρόσληψη γενικού διευθυντή, ούτε τεχνικού διευθυντή, καθώς έληξε και η δική του σύμβαση. Υπό αυτές τις συνθήκες δεν μπορεί να καταρτιστεί πρόγραμμα».

Κλείνοντας ανακεφαλαιώνει: «Όπως αντιλαμβάνεστε, οι σχέσεις μου με το ΔΣ έχουν διαρραγεί εντελώς. Αυτό είναι ψυχοφθόρο για μένα και οπωσδήποτε εις βάρος της δουλειάς μου και, κατά συνέπεια, εις βάρος του φεστιβάλ. Η κ. Θεοδωράτου και η κ. Παπανικολάου έχουν εγκαταλείψει, ως φαίνεται, τον βασικό προορισμό του ΔΣ, που είναι η στήριξη της καλλιτεχνικής διεύθυνσης. Δεν μπορώ να δεχτώ την παθογένεια της ελληνικής διοίκησης. Αναβλητικότητα, γραφειοκρατία και απόσειση ευθυνών.

» Ούτε βέβαια τον πόλεμο εναντίον μου. Το φεστιβάλ, σε λιγότερο από ένα χρόνο περνάει την τρίτη του κρίση. Όλα όσα σας εκθέτω σήμερα έχουν συμπεριληφθεί σε εισηγήσεις και επιστολές μου πρωτοκολλημένες προς το ΔΣ τον τελευταίο μήνα, ενώ τα ίδια θέματα εκθέτω σε επιστολή που έστειλα στον ίδιο τον κ. Μπαλτά την προηγούμενη βδομάδα, πριν από τον ανασχηματισμό.

» Εύχομαι η Λυδία Κονιόρδου, που έχει μεγάλη ιστορία στο ελληνικό θέατρο, να βρει σύντομα λύση σ’ αυτό το σοβαρότατο πρόβλημα, κάτι που είναι προϋπόθεση για να παραμείνω στο φεστιβάλ.Το Φεστιβάλ οφείλει να είναι ένας οργανισμός ευέλικτος και αποτελεσματικός. Αν δεν έχεις τη γνώση του αντικειμένου και την εμπειρία, και αν δεν διαθέτεις την τόλμη και την οξυδέρκεια να αντιμετωπίζεις και να λύνεις τα προβλήματα, τότε δεν εκπληρώνεις τις προϋποθέσεις για να ασκείς διοίκηση σε έναν από τους μεγαλύτερους πολιτιστικούς οργανισμούς στην Ελλάδα».

Μαρία Παπουτσή

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

Κλοπ: «Θα είναι μεγάλο το διάλειμμα, ίσως και να τελείωσε»

Ο Γιούργκεν Κλοπ τόνισε ότι δεν θα προπονήσει ξανά ομάδα της Premier League

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 19 Μαϊου 2024