«Αμαρτίες» γονέων στο 18ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης
Υπάρχουν φορές που οι κινηματογραφιστές στρέφουν την κάμερα στους εαυτούς τους και τις οικογένειές τους. Οικογενειακά μυστικά, λάθη του παρελθόντος, μία προσπάθεια να αποδεχτείς τις επιλογές των προγόνων σου, αποτελούν συναρπαστικό υλικό για ντοκιμαντέρ. Το 18ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης δίνει τη δυνατότητα να δει κανείς ντοκιμαντέρ που αφηγούνται ιστορίες, αλλά και «αμαρτίες» γονέων.
Spotlight
-
Μια τρύπα στο νερό έκανε ο στρατός του Νετανιάχου στη Γάζα - Τι αναφέρουν ειδικοί
-
Τι είναι ο παρβοϊός που προκάλεσε κρούσματα και έναν θάνατο σε νηπιαγωγείο της Θεσσαλονίκης
-
Ένας «καλός γείτονας» - Τι πίστευαν όλοι για τον δράστη της απόπειρας δολοφονίας του Φίτσο
-
«Περιμένω ενημέρωση από την ΑΔΑΕ - Σε κάθε περίπτωση θα συνεχίσω νομικά», λέει ο Ανδρουλάκης για τις υποκλοπές
Υπάρχουν φορές που οι κινηματογραφιστές στρέφουν την κάμερα στους εαυτούς τους και τις οικογένειές τους. Οικογενειακά μυστικά, λάθη του παρελθόντος, μία προσπάθεια να αποδεχτείς τις επιλογές των προγόνων σου, αποτελούν συναρπαστικό υλικό για ντοκιμαντέρ. Το 18ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης δίνει τη δυνατότητα να δει κανείς ντοκιμαντέρ που αφηγούνται ιστορίες, αλλά και «αμαρτίες» γονέων.
Πριν από μερικά χρόνια, το «Ιστορίες της Ζωής μας» της Σάρα Πόλεϊ αποτελούσε ιδανικό δείγμα στο είδος αυτό του ντοκιμαντέρ. Η Πόλεϊ προσπαθούσε μέσα από αφηγήσεις μελών της οικογένειάς της, αλλά και γνωστών της μητέρας της, να ανασυνθέσει την προσωπικότητα της μητέρας της, η οποία είχε χαθεί νέα.
Στην εξαιρετική «Οικογενειακή Υπόθεση», ο ολλανδός σκηνοθέτης Τομ Φάσερτ λαμβάνει μια πρόσκληση από τη γιαγιά του για να μεταβεί στη Νότια Αφρική. Μέχρι εκείνη τη στιγμή γνωρίζει ελάχιστα πράγματα για τη γιαγιά του και κυρίως όσα του έχει αφηγηθεί (όχι με πολύ τρυφερότητα) ο πατέρας του: πρώην μοντέλο, η γιαγιά του είχε εγκαταλείψει τους δύο γιους της σε ίδρυμα, με αποτέλεσμα τα δύο αγόρια να βιώσουν ένα αίσθημα εγκατάλειψης που γρήγορα μπορούσε να αναπληρωθεί. Ο εγγονός προσπαθεί να βρει τη βαθύτερη αιτία για τη συμπεριφορά της γιαγιάς του, αλλά όταν εκείνη του αποκαλύψει ότι είναι… ερωτευμένη μαζί του η κατάσταση θα μπλεχτεί. Παρ’ όλα αυτά θα συνεχίσει να βυθίζεται στην οικογενειακή ιστορία, σε μια προσπάθεια να ξετυλίξει το κουβάρι και να φέρει στο φως όσα επί χρόνια είναι κρυμμένα.
Στο «Πέρα από τον παππού μου, τον Αλιέντε» η έγγονή του Αλιέντε, Μάρσια, επιθυμεί να κάνει την οικογένειά της να μιλήσει για το πραξικόπημα που ανέτρεψε τον παππού της και να αποκαλύψει πώς αυτό το πραξικόπημα και η οδύνη της οικογένειας έχουν σημαδέψει τρεις γενιές ανθρώπων.
Τις συνέπειες ενός γεγονότος μελετά και ο σκηνοθέτης Λάουριτς Μουνκ Πέτερσεν στο ντοκιμαντέρ του «Σκιά ενός Ήρωα». Ο θάνατος του παππού του στον Ισπανικό Εμφύλιο σημαδεύει την οικογένεια για τρεις γενιές. Ο Γκούσταβ Μουνκ Πέτερσεν κατατάχθηκε στις Διεθνείς Ταξιαρχίες και εγκατέλειψε την έγκυο σύζυγό του και την κόρη του μέσα στη νύχτα. Ο Λάουριτς Μουνκ Πέτερσεν θα προσπαθήσει να κατανοήσει τι ήταν αυτό που οδήγησε τον παππού του σε αυτή την απόφαση.
Στο ντοκιμαντέρ της «Μη Ερασιτεχνικό Βίντεο», η σπουδαία δημιουργός Σαντάλ Άκερμαν, η οποία απεβίωσε το 2015, κάνει ένα ντοκιμαντέρ για τη μητέρα της, μία γυναίκα «που ήρθε στο Βέλγιο το 1938, δραπετεύοντας από την Πολωνία, τα πογκρόμ και την κακοποίηση», όπως ανέφερε σε σημείωμά της η σκηνοθέτις.
Αν και δεν είναι η ίδια που το κινηματογραφεί, το ντοκιμαντέρ «Η κόρη του Στάλιν» επικεντρώνεται στη ζωή της Σβετλάνα Ιωσήφνοβα Αλιλούγεβα και τη σχέση της με τον πατέρα της, Ιωσήφ Στάλιν, τον οποίο αγαπούσε και ταυτόχρονα φοβόταν. Ο γερμανός σκηνοθέτης Γιόμπστ Κνίγκε ενδιαφέρεται για το πώς βίωνε η Σβετλάνα τις ταραχώδεις στιγμές της ιστορίας της Σοβιετικής Ένωσης και πώς ήταν η ζωή στη σκιά του πατέρα της, ενός από τους πιο ισχυρούς άνδρες στην Ευρώπη.
* Το 18ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης βρίσκεται σε εξέλιξη και ολοκληρώνεται στις 20 Μαρτίου.
Αποστολή: Αγγελική Στελλάκη
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις