Χολιγουντιανός παραγωγός μιλά στο in.gr

Ποιο είναι το μέλλον των Prison Break, Fast and Furious και 21 Jump Street;

Ποιο είναι το μέλλον των Prison Break, Fast and Furious και 21 Jump Street;
Ο Νιλ Μόριτς με τον πρωταγωνιστή των ταινιών «Fast and Furious», Βιν Ντίζελ  
in.gr audio player
Αθήνα
Θεωρείται ένας από τους πιο επιτυχημένους παραγωγούς του Χόλιγουντ. Ο Νιλ Μόριτς, υπεύθυνος για επιτυχίες όπως τα Ζωντανός Θρύλος με τον Γουίλ Σμιθ, 21 Jump Street, Fast and Furious μιλά στο in.gr για όλα εκείνα που ετοιμάζει: τη συνάντηση των Men In Black με τους ήρωες του 21 Jump Street, την επιστροφή του Prison Break στη μικρή οθόνη, το επόμενο κεφάλαιο στη σειρά Fast and Furious, καθώς και το δύσκολο αντίο στον Πολ Γουόκερ, τη συνεργασία με τον Κρις Πρατ και την Τζένιφερ Λόρενς, καθώς και την μεταφορά του κόμικ Preacher σε σκηνοθεσία Σεθ Ρόγκεν.

Το in.gr συνάντησε τον γνωστό παραγωγό στο Κανκούν του Μεξικό, με αφορμή την ταινία Ανατριχίλες, της οποίας έχει επίσης αναλάβει την παραγωγή και θέλησε να μάθει τα πάντα γύρω από τα επόμενα μεγάλα πρότζεκτ του Νιλ Μόριτς.

  • Σας εξέπληξε η μεγάλη επιτυχία του τελευταίου Fast and Furious;

Γνωρίζαμε ότι η ταινία θα είχε επιτυχία. Νομίζω ότι τα σίκουελ αποτελούν «δημοψήφισμα» για την προηγούμενη ταινία. Εάν οι θεατές λάτρεψαν την προηγούμενη ταινία, τότε υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες να αρέσει και το σίκουελ. Συχνά, όμως, σίκουελ γυρίζονται επειδή έχουν καλή πορεία στο box office, αλλά οι παραγωγοί δεν λαμβάνουν υπόψη τους εάν η προηγούμενη ταινία άρεσε ή όχι. Με εξέπληξε, όμως, που κάναμε 1,5 δισ. δολάρια. Βαθιά μέσα μου ήλπιζα ότι θα κάνουμε 1 δισ. δολάρια, αλλά 1,5; Αυτό δεν το είχα φανταστεί ποτέ.

  • Τι μπορείτε να μας πείτε για το επόμενο Fast and Furious;

Δεν μπορώ να σας πω πολλά ακόμα γιατί πολλά πράγματα είναι υπό διαμόρφωση. Αυτό που μπορώ να σας πω είναι ότι τον Απρίλιο του 2017 θα κυκλοφορήσει το νέο Fast and Furious και είμαι ενθουσιασμένος για την πρόκληση, αν και παράλληλα μου φαίνεται τρομακτική. Ξέρω πολλά για τους χαρακτήρες και για το ποιοι θα εμπλακούν, αλλά δεν γνωρίζω τόσες πολλές λεπτομέρειες για την ιστορία.

  • Κάνατε πολλές ταινίες με τον Πολ Γουόκερ, ήδη από την αρχή της καριέρας του. Πώς βιώσατε τον αιφνίδιο θάνατό του;

Ήταν σίγουρα η μεγαλύτερη προσωπική και επαγγελματική δοκιμασία της ζωής μου. Επαγγελματικά γιατί σκεφτόμουν πώς θα συνεχίσουμε και θα ολοκληρώσουμε την ταινία (το Fast and Furious) χωρίς έναν από τους πρωταγωνιστές μας, το πιο αγαπημένο μέλος του καστ. Ο Πολ ήταν ένας από τους πιο κοντινούς ανθρώπους της ζωής μου. Αισθάνομαι μεγάλη τιμή που είχα τη δυνατότητα να δικαιώσω την «κληρονομιά» του. Όσο δύσκολο και αν ήταν να ολοκληρώσουμε την ταινία, νομίζω ότι το χειριστήκαμε όσο καλύτερα μπορούσαμε. Είμαι πολύ υπερήφανος για το αποτέλεσμα.

  • Το «Prison Break» υπήρξε τεράστια τηλεοπτική επιτυχία. Τώρα ακούγεται ότι η σειρά ετοιμάζεται να επιστρέψει στην μικρή οθόνη. Τι θα δούμε;

Ναι, η σειρά θα γίνει. Δεν είμαι 100% σίγουρος για το τι θα είναι, αλλά από όλες τις τηλεοπτικές σειρές που έχω κάνει, αυτή είναι η δουλειά για την οποία είμαι περισσότερο υπερήφανος. Είναι πιο κοντά στις ταινίες που θέλω να κάνω και στον τρόπο που βλέπω τον κόσμο. Μου αρέσει το βλέμμα της σειράς και οι υψηλού επιπέδου ιδέες που είχε.

  • Πώς βλέπετε την εμμονή με τα σίκουελ και τα ριμέικ;

Εάν υπάρχει λόγος να γίνονται, τότε αυτό είναι τέλειο. Εάν το κάνεις μόνο για να το κάνεις, δημιουργώντας το ίδιο ακριβώς πράγμα, τότε δεν βρίσκω το νόημα. Πάρτε για παράδειγμα το 21 Jump Street. Πιστεύω ότι πήραμε αυτό που ήταν ιδιαίτερο στη σειρά και το «πειράξαμε» για να κάνουμε μια καλή ταινία. Είμαι υπερήφανος γι’ αυτό που κάναμε και ετοιμάζουμε και άλλη ταινία. Στο Χόλιγουντ υπάρχει, όμως, πολύς ελεύθερος χώρος για πρωτότυπες ιδέες. Κάνω τώρα την παραγωγή σε μία νέα ταινία με τον Κρις Πρατ και την Τζένιφερ Λόρενς με τίτλο Passengers, η οποία είναι πρωτότυπη ιστορία και είμαι ενθουσιασμένος με αυτή.

  • Αναφερθήκατε στο «22 Jump Street». Μετά το τέλος της ταινίας, πού μπορεί να πάει η σειρά;

Η ιδέα είναι ότι συνδυάζεται το 22 Jump Street με το Men in Black (Οι Ανδρες με τα Μαύρα) και ότι οι χαρακτήρες του πρώτου πηγαίνουν ως μυστικοί αστυνομικοί στον κόσμο του Men In Black. Διάβασα μια πρώτη μορφή του σεναρίου και είναι τέλειο. Τόσο πρωτότυπο και φρέσκο. Το λατρεύω!

  • Πώς προέκυψε η ιδέα;

Καθόμασταν και απλά πετούσαμε ιδέες και αυτή η ιδέα προέκυψε σαν αστείο. Σκέφτηκα ότι πρόκειται για τέλεια ιδέα. Ωστόσο, αναρωτιόμουν εάν η ιδέα θα μπορούσε να μεταφραστεί σε σενάριο. Και το κάνει. Είμαι τόσο ενθουσιασμένος!

  • Πώς θα το ονομάσετε;

23 Jump Street-Men in Black 4 (γέλια).

  • Υπάρχουν πληροφορίες και για ένα γυναικείο Jump Street.

Ναι, και αυτό βρίσκεται υπό διαμόρφωση.

  • Το κάνετε επειδή βγαίνει και το «Ghostbusters» με γυναίκες;

Όχι δεν έχει σχέση με αυτό. Έχει να κάνει με το γεγονός ότι πιστεύουμε ότι υπάρχει ένα σύμπαν Jump Street. Και μπορούμε να αναπτύξουμε αυτή την ιστορία παράλληλα με εκείνη των ανδρών. Υπάρχει, δηλαδή, ο κόσμος των κοριτσιών, ο κόσμος των ανδρών και ο κόσμος στον οποίο συνυπάρχουν και οι δύο.

  • Δεν είναι περίεργο που τα προηγούμενα χρόνια μιλούσαμε απλά για ταινίες και τώρα μιλάμε για «κόσμους» και «σύμπαντα»;

Είναι ενδιαφέρον γιατί και στο Fast and Furious έχουμε ένα σύμπαν. Αυτό που πρέπει να συνειδητοποιήσουμε είναι ότι τα πράγματα αλλάζουν. Όταν βρίσκουμε ιστορίες και χαρακτήρες που ενδιαφέρουν τους θεατές, τότε δεν έχει τόση σημασία τι είχαμε σχεδιάσει. Μπορούμε να μεταφέρουμε αυτόν τον κόσμο προς μία άλλη κατεύθυνση.

  • Τι σας αρέσει στις «Ανατριχίλες»;

Λατρεύω τον τίτλο. Λατρεύω τα βιβλία. Λατρεύω το γεγονός ότι μπορώ να πάω να δω μια ταινία στο σινεμά μαζί με τα παιδιά μου. Και λατρεύω τον συνδυασμό χιούμορ και τρόμου.

  • Για ποια ταινία θέλατε να έχετε κάνει την παραγωγή και δεν την έχετε κάνει;

Υπάρχει μια ταινία που θέλω πολύ να κάνω, τον Κρίστιαν το Λιοντάρι. Δεν ξέρω εάν γνωρίζετε την ιστορία, αλλά αφορά δύο άνδρες που αγόρασαν ένα λιονταράκι και το μεγάλωσαν στο Λονδίνο του 1970. Τη λατρεύω αυτή την ιστορία και τη δουλεύω εδώ και καιρό. Θέλω πολύ να την κάνω ταινία και πιστεύω ότι κάποια στιγμή θα τα καταφέρω.

  • Έχετε αναλάβει, επίσης, την παραγωγή της σειράς «Preacher» με τον Σεθ Ρόγκεν.

Είναι τέλειο! Είδα το πρώτο cut. Είναι υπέροχο! Είναι πολύ κοντά στα βιβλία κόμικ.

 

  • Αλήθεια; Γιατί τα βιβλία κόμικ έχουν νοσηρή ατμόσφαιρα.

Είναι άρρωστο και διαταραγμένο! Είναι τέλειο! Ο Γκαρθ Ένις ήρθε στο σετ και το λάτρεψε.

  • Πώς προέκυψε η συμμετοχή του Σεθ Ρόγκεν;

Όταν έκανα το Green Hornet με τον Σεθ, ετοίμαζα παράλληλα το The Preacher σαν ταινία με κάποιους άλλους ανθρώπους. Τελικά αποφασίσαμε ότι θα ήταν καλύτερο για την τηλεόραση. Ρώτησα τον Σεθ αν ήθελε να το σκηνοθετήσει και μου είπε: «Μου κάνεις πλάκα; Αυτό είναι το όνειρό μου!» Σε κάποια στιγμή υπήρχε πιθανότητα να μην μπορεί να κάνει ταυτόχρονα άλλες ταινίες και το Preacher και θα έπρεπε να διαλέξει. Και είπε: «Εάν χρειαστεί, θα αφήσω άλλες δουλειές για να κάνω το Preacher».

  • Πείτε μας για το ριμέικ της ταινίας «Βαρομετρικό Χαμηλό».

Δεν ήθελα απλά να κάνω το ίδιο πράγμα. Πρέπει να το αλλάξουμε, αλλιώς δεν χρειάζεται να το κάνουμε. Νομίζω ήταν ενδιαφέρουσα πρόταση και γι’ αυτό αποφάσισα να προχωρήσω. Μου αρέσει το ύφος και το χιούμορ της ταινίας.

  • Ποιο ήταν το πρώτο μεγάλο βήμα για εσάς στον χώρο του σινεμά;

Όταν έκανα το Ξέρω τι Έκανες Πέρυσι το Καλοκαίρι. Η ταινία βγήκε στις αίθουσες, τα πήγε πάρα πολύ καλά στο box-office και κατάφερε να ξεπεράσει σε εισπράξεις πολύ μεγάλες ταινίες. Μπορεί να φαίνεται μικρό βήμα, αλλά για εμένα ήταν μεγάλο.

  • Και τώρα ετοιμάζετε και άλλο «Ξέρω τι Έκανες Πέρυσι το Καλοκαίρι».

Ναι. Έχω διαβάσει το σενάριο, είμαι ικανοποιημένος. Νομίζω ότι θα είναι διαφορετικό, καθώς έχει αλλάξει ο τρόπος της επικοινωνίας. Παλιά μπορεί κάποιος να έστελνε επιστολή, σήμερα θα στείλει μήνυμα στο κινητό ή κάτι τέτοιο. Είναι διαφορετικό, αλλά υπάρχει μια ηθική διάσταση στην καρδιά της ταινίας και αυτό είναι εξίσου σημαντικό σήμερα.

  • Σας ενδιαφέρουν τα Όσκαρ και η καλλιτεχνική επιτυχία;

Δεν κάνω αυτά που κάνω για τα Όσκαρ. Υπάρχουν ταινίες που θα μπορούσαν να είναι τόσο εμπορικές όσο και καλλιτεχνικές επιτυχίες, όπως το Passengers με τον Κρις Πρατ και τη Τζένιφερ Λόρενς, αλλά εγώ θεωρώ ότι το Fast and Furious είναι καλλιτεχνική επιτυχία. Δεν είναι αυτό που με παρακινεί.

  • Θεωρείτε ότι με την εμφάνιση πολλών διαφορετικών μέσων προβολής, έχει αλλάξει η κινηματογραφική βιομηχανία;

Υπάρχουν πολλά περισσότερα μέσα για να προβληθεί μία ταινία ή σειρά, δεν νομίζω όμως ότι έχει αλλάξει τόσο η βιομηχανία. Στον κινηματογράφο, η παραγωγή έχει γίνει πιο συγκεντρωτική: υπάρχουν λιγότερα στούντιο, λιγότεροι άνθρωποι που δίνουν χρήματα, υπάρχουν περισσότερες ανεξάρτητες εταιρείες παραγωγής. Εμένα μου αρέσει το σύστημα των στούντιο, μου αρέσει αυτή η «συντονισμένη επίθεση» στην διανομή μιας ταινίας.

Αγγελική Στελλάκη

Newsroom ΔΟΛ

14o
14%
meteorologos.gr

Θεσσαλονίκη