Σάββατο 18 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Η ροκ όπερα «Alexander the Great» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Η ροκ όπερα «Alexander the Great» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Μετά τη μεγάλη επιτυχία στη Θεσσαλονίκη, τη ροκ όπερα «Alexander the Great. Rock Opera» του Κωνσταντίνου Αθυρίδη, σε παραγωγή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος (ΚΘΒΕ), υποδέχεται η Αθήνα, με τρεις παραστάσεις στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στις 27, 28 Φεβρουαρίου και 1 Μαρτίου.

Μετά τη μεγάλη επιτυχία στη Θεσσαλονίκη, τη ροκ όπερα «Alexander the Great. Rock Opera» του Κωνσταντίνου Αθυρίδη, σε παραγωγή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος (ΚΘΒΕ), υποδέχεται η Αθήνα, με τρεις παραστάσεις στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στις 27, 28 Φεβρουαρίου και 1 Μαρτίου.

Στην παράσταση συμμετέχουν 30 ηθοποιοί, χορευτές, τραγουδιστές και 10μελής ορχήστρα.

Πριν από έναν χρόνο είχε παρουσιαστεί μια παραλλαγή της παράστασης που είχε ετοιμάσει ο διευθυντής του θεάτρου Γιάννης Βούρος ως συν-σκηνοθέτης.

Πάνω σε αυτήν τη βάση, γράφτηκε ένα καινούργιο λιμπρέτο (στα αγγλικά) από την Αλεξάντρα Χαράνις. Το έργο παρουσιάζεται στην αγγλική γλώσσα με υπέρτιτλους.

Στην «πρώτη κάθοδο του κρατικού θεάτρου μεσούσης της περιόδου» ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Γιάννης Βούρος κατά τη σημερινή συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε στο βιβλιοπωλείο Ιανός, έκανε μια σύντομη ανασκόπηση στους 20 μήνες της νέας διοίκησης.

Σύμφωνα με τον ίδιο «η Θεσσαλονίκη επανασυνδέθηκε με το Κρατικό Θέατρο, αναβαθμίστηκε το ρεπερτόριο, λειτούργησε η εξωστρέφεια αφού έχει διακτινιστεί η δράση του ΚΘΒΕ και εκτός των τεσσάρων τειχών των αιθουσών του, ενώ μπήκαμε και στη λογική να εξορθολογίσουμε τα οικονομικά μας αν και δεν το έχουμε πετύχει ακόμα…».

Και συνέχισε: «Ήρθε η ώρα η πολιτεία να σκύψει με το ανάλογο ενδιαφέρον και μια γενναία πολιτική απόφαση να μπει στη λογική της διευθέτησης των προηγούμενων χρεών και της αύξησης της επιχορήγησης».

«Το ΚΘΒΕ, ως δημόσιος φορέας πολιτισμού, πρέπει να υπηρετεί τον στόχο ενός ανοιχτού πανεπιστημίου, ενός ολοκληρωμένου χώρου πολιτισμού και να επιστρέφει στην κοινωνία κάθε ευρώ που επενδύεται σε αυτόν είτε μέσα από την επιχορήγηση, είτε από χορηγίες» σημείωσε κατά την ομιλία της η πρόεδρος του ΔΣ του ΚΘΒΕ Μένη Λυσαρίδου.

Μεταξύ άλλων, η πρόεδρος μίλησε και για την επιθυμία του ΚΘΒΕ, να κατεβαίνουν έργα πιο συχνά στην Αθήνα, χτίζοντας δεσμούς με το αθηναϊκό κοινό: «Είμαστε ανοιχτοί σε μια αμφίδρομη συνεργασία και με άλλους φορείς πολιτισμού της Αθήνας».

Η υπόθεση του έργου μάς μεταφέρει στη Σαμοθράκη, έναν χρόνο πριν τη γέννηση του Αλέξανδρου, όπου κατά τη διάρκεια των Καβειρίων Μυστηρίων συναντήθηκαν για πρώτη φορά η μητέρα του Ολυμπιάδα και ο βασιλιάς της Μακεδονίας Φίλιππος, και ολοκληρώνεται με τον θάνατο του μεγάλου στρατηλάτη στη Βαβυλώνα, 34 χρόνια αργότερα.

Σύμφωνα με τους συντελεστές, το έργο επιχειρεί να αναδείξει ποιος ήταν πραγματικά ο άνθρωπος που άλλαξε την ιστορία και επηρέασε τον πολιτισμό εκατομμυρίων ανθρώπων και πόσα πραγματικά γνωρίζουμε για τη ζωή του.

Για τον Γιάννη Βούρο, ο Μέγας Αλέξανδρος ήταν μια προσωπικότητα που μπορούσε να ξεσηκώσει τα πλήθη, με ιδέες, με στόχους, με οράματα και να εμπνεύσει. «Ήταν ένας ροκ σταρ της εποχής…».

«Όταν είδα την παράσταση ερωτεύτηκα τη μουσική του Κώστα (Αθυρίδη) και άρχισα να σκέφτομαι πως αυτή η παραγωγή και το περιεχόμενο του Αλέξανδρου σαν brand name, θα μπορούσε να αποτελέσει έναν πολιορκητικό κριό προκειμένου να αλώσουμε και κάποιες ξένες αγορές» συμπλήρωσε ο συν- σκηνοθέτης.

Μιλώντας για το έργο, ο συνθέτης και σκηνοθέτης της παράστασης Κώστας Αθυρίδης, εξηγεί: «Δεν είναι μιούζικαλ, έχει μάλλον τη μορφή της κλασικής όπερας αφού δεν εναλλάσσεται η μουσική με την πρόζα. Σκέφτηκα ότι ήθελα να γράψω για αυτή την προσωπικότητα παγκόσμιου βεληνεκούς χωρίς θετικό ή αρνητικό πρόσημο, δεν ηρωοποίησα κανέναν. Είναι μια κλασική ροκ όπερα με τη μορφή που την έχουμε γνωρίσει από την αμερικάνικη και την αγγλική σχολή. Δεν είναι μιούζικαλ, έχει μάλλον τη μορφή της κλασικής όπερας αφού δεν εναλλάσσεται η μουσική με την πρόζα. Έτσι φύγαμε από το αφηγηματικό σενάριο και αρχίσαμε να εμβαθύνουμε στην προσωπικότητα του Αλέξανδρου, στις σχέσεις που έχει με τους φίλους του, με τη μητέρα του, με το θάνατο, με τη ζωή. Όσον αφορά τη μουσική σε πολλά σημεία προσεγγίζει τις προδιαγραφές των αντίστοιχων αγγλικών και αμερικάνικων έργων, σε σχέση με το ηχόχρωμα, όμως έχουμε κρατήσει και στοιχεία από τον τόπο προέλευσής του, την Ελλάδα, αφού χρησιμοποιούμε ούτι και μπουζούκι».

Τον ρόλο του Μεγάλου Αλεξάνδρου ερμηνεύει ο Δημήτρης Τικτόπουλος, ενώ στον πολυμελή θίασο (απαρτίζεται από ρόλους- ιστορικά πρόσωπα-ονόματα, όπως η Ρωξάνη, ο Φίλιππος, ο Ηφαιστίων, ο Πτολεμαίος, ο Περδίκκας, ο Σέλευκος κ.ά.) προστέθηκαν και νέοι συντελεστές, αλλά και η ιστορική επιμέλεια της αρχαιολόγου Πολυξένης Αδάμ-Βελένη.

Η παράσταση «Alexander the Great», τελεί υπό την αιγίδα των υπουργείων Πολιτισμού και Αθλητισμού, Μακεδονίας-Θράκης , Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, της Helexpo-ΔΕΘ, του Ελληνοαυστραλιανού Επιχειρηματικού Συμβουλίου, και της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για την Unesco.

Οι τιμές των εισιτηρίων διαμορφώνονται ως εξής: φοιτητές, άνεργοι, ΑΜΕΑ: 15 ευρώ, Γ’ ζώνη: 20 ευρώ, Β’ ζώνη: 20 ευρώ, Α’ ζώνη: 30 ευρώ, διακεκριμένη ζώνη: 50 ευρώ.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ

Sports in

Καρεμπέ: «Δύο στα δύο! Ολυμπιακός και Ρεάλ Μαδρίτης»

Ο Κριστιάν Καρεμπέ μίλησε για τους τελικούς Champions League και Conference, όπου μετέχουν η Ρεάλ Μαδρίτης και ο Ολυμπιακός, αντίστοιχα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 18 Μαϊου 2024