Δευτέρα 06 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Θα συνυπάρξει το Μετρό Θεσσαλονίκης με τον βυζαντινό δρόμο

Θα συνυπάρξει το Μετρό Θεσσαλονίκης με τον βυζαντινό δρόμο

Συμφωνία για τη διατήρηση του βυζαντινού δρόμου που έχει έρθει στο φως από τις ανασκαφές για το Μετρό της Θεσσαλονίκης, επιτεύχθηκε το βράδυ της Τετάρτης, σε συνάντηση που είχε ο υπουργός Πολιτισμού με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης. Αποφασισμένος «να ξεμπλοκάρει» το έργο, ώστε να έχει παραδοθεί στα τέλη του 2016 ή στις αρχές του 2017, δήλωσε ο υπουργός Υποδομών, Μ.Χρυσοχοΐδης. «Μπορεί να συνυπάρξει το μετρό με τα αρχαία και να δημιουργηθεί ο μοναδικός σταθμός μετρό στον κόσμο με πραγματικό μουσείο μέσα» λέει ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό.

Συμφωνία για τη διατήρηση του βυζαντινού δρόμου που έχει έρθει στο φως από τις ανασκαφές για το Μετρό της Θεσσαλονίκης, επιτεύχθηκε το βράδυ της Τετάρτης, σε συνάντηση που είχε ο υπουργός Πολιτισμού με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης.

Στη συνάντηση του κ. Παναγιωτόπουλου με τον κ. Μπουτάρη, αποφασίστηκε η παραμονή του βυζαντινού δρόμου σε ποσοστό περίπου 80% και η ανάδειξή του σε επισκέψιμο αρχαιολογικό χώρο.

Θα προηγηθεί απόσπαση των αρχαιοτήτων ώστε να προχωρήσουν τα έργα του μετρό, τα οποία στη συνέχεια θα επιστρέψουν στην θέση τους, όπως προβλέπει η σχετική μελέτη που συντάχθηκε από το Τεχνικό Επιμελητήριο (Τμήμα Μακεδονίας – Θράκης) σε συνεργασία με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο.

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης πρόκειται να αποσύρει την αίτηση ακύρωσης στο Συμβούλιο της Επικρατείας για τη μεταφορά των αρχαιοτήτων.

Η μελέτη πρόκειται να συζητηθεί στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο.

Όπως δήλωσε ο Γιάννης Μπουτάρης, μετά από συνάντησή του την Πέμπτη με τον υπουργό Υποδομών Μ.Χρυσοχοΐδη, για να αποσύρει ο Δήμος την προσφυγή, θα πρέπει: α) να ολοκληρωθεί η μελέτη, που εκπονεί η Αττικό Μετρό Α.Ε. για την επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στο σταθμό, β) να ληφθεί σχετική απόφαση στο δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης (ενδεχομένως εντός του επόμενου δεκαπενθημέρου) και γ) να ακολουθήσει η οριστική απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) για το θέμα των αρχαιοτήτων με βάση τα νέα δεδομένα (σ.σ. η επόμενη συνεδρίαση του ΚΑΣ θα γίνει μετά τα μέσα Σεπτεμβρίου).

«Το θέμα θα ξεμπλοκάρει. Δεν θα είναι ο Δήμος Θεσσαλονίκης που θα το μπλοκάρει» είπε ο κ. Μπουτάρης.

Υποστήριξε ότι, αν τον Μάρτιο είχε εισακουσθεί από το υπουργείο Πολιτισμού η αίτηση θεραπείας, την οποία είχε καταθέσει για το θέμα ο Δήμος, δεν θα είχε προχωρήσει η προσφυγή στο ΣτΕ και δεν θα υπήρχε ούτε η μικρή καθυστέρηση που τελικά σημειώθηκε.

Ο κ. Μπουτάρης κατέληξε λέγοντας ότι η διαδικασία απόσυρσης της προσφυγής συμφωνήθηκε στη σημερινή σύσκεψη, ενώ παράλληλα εξέφρασε την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι στο επόμενο διάστημα θα ξεκινήσουν και οι ανασκαφές στην Αγίας Σοφίας, που «πέραν της ιστορικής τους σημασίας θα προσφέρουν απασχόληση σε πολύ κόσμο».

Αναφερόμενος στο θέμα της συνύπαρξης αρχαιοτήτων και σταθμού μετρό, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Χρήστος Τσίτουρας, επεσήμανε ότι το κόστος των παρεμβάσεων που θα πρέπει να γίνουν δεν είναι απαγορευτικό για το έργο, ενώ πρόσθεσε ότι οι παρεμβάσεις εντάσσονται στη σφαίρα του εφικτού και όχι απλά του επιθυμητού.

«Μπορεί να συνυπάρξει το μετρό με τα αρχαία και να δημιουργηθεί ο μοναδικός σταθμός μετρό στον κόσμο με πραγματικό μουσείο μέσα» κατέληξε.

Εντολή Χρυσοχοΐδη για διαχειριστικό έλεγχο

Αποφασισμένος «να ξεμπλοκάρει» το έργο, ώστε να έχει παραδοθεί χωρίς μεγάλες αποκλίσεις από το επικαιροποιημένο χρονοδιάγραμμα (τέλη του 2016 ή αρχές του 2017), δήλωσε την Πέμπτη ο υπουργός Υποδομών, Μ.Χρυσοχοΐδης.

Ο κ. Χρυσοχοΐδης ανακοίνωσε ότι έδωσε εντολή για τη διενέργεια διαχειριστικού ελέγχου στη σύμβαση του έργου και γνωστοποίησε ότι «σε περίπτωση που υπάρξουν άλλες αποκλίσεις ή αδικαιολόγητες καθυστερήσεις, θα ληφθούν οριστικές αποφάσεις με τρόπο θεσμικό και απόλυτα σύμφωνο με τη νομοθεσία».

Για τις αποζημιώσεις των εμπόρων

Εξερχόμενος από σύσκεψη στη Θεσσαλονίκη με αντικείμενο την πορεία του έργου του μετρό και την κατάρτιση χρονοδιαγράμματος δράσεων για το επόμενο εξάμηνο, ο κ. Χρυσοχοΐδης ανακοίνωσε ακόμη ότι πρόκειται να ληφθεί μέριμνα για την κάλυψη των εξόδων μετεγκατάστασης, σε άλλες περιοχές, εμπόρων και επαγγελματιών που οι επιχειρήσεις τους έχουν αποδεδειγμένα πληγεί από τις καθυστερήσεις στα εργοτάξια.

Σύμφωνα με τον κ. Χρυσοχοΐδη, στο τέλος του 2013, το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης θα απασχολεί 900 άτομα, έναντι περίπου 500 προ διμήνου και 710 σήμερα.

Πρόσθεσε ότι έχει παραδοθεί το 47% των έργων πολιτικού μηχανικού και το 77%των σηράγγων.

«Με κοινή προσπάθεια έχουν ξεπεραστεί πολλά τεχνικά εμπόδια και βρίσκεται σε πολύ καλό δρόμο η οικονομική ανασυγκρότηση της κοινοπραξίας του έργου. Συνεπώς, το έργο μπορεί να προχωρήσει ανεμπόδιστα» είπε.

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις

Ανοίγει, μέχρι το τέλος του 2013, μέρος της – αποκλεισμένης από τα εργοτάξια του μετρό – οδού Δελφών στη Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα το τμήμα μεταξύ των οδών Πέτρου Συνδίκα και Μάρκου Μπότσαρη (στο ένα ρεύμα κυκλοφορίας), το οποίο ήταν κλειστό από τον Σεπτέμβριο του 2011.

Μετά το άνοιγμα του ενός ρεύματος σε αυτό το μέρος της οδού, θα είναι κλειστό το τμήμα της από τη Μπότσαρη μέχρι την Ψυχάρη.

Εντός του ιδίου χρονοδιαγράμματος – και για τις ανάγκες κατασκευής του σταθμού «Πατρικίου» – θα προχωρήσει ο αποκλεισμός της οδού Μαρτίου (από οδό Σόλωνος προς Δελφών), με εκτροπή της κυκλοφορίας στην οδό Σνωκ.

Η Σόλωνος θα έχει καταληφθεί από εργοτάξια στο τμήμα από την Οδό Χαλκιδικής ως την πλατεία Πατρικίου, ενώ στην περιοχή του σταθμού Βούλγαρη προβλέπεται να αποκλειστεί η Παπαδάκη (σ.σ. εφόσον λυθεί το θέμα των απαλλοτριώσεων), μεταξύ των οδών Βούλγαρη και Υψηλάντου.

Τα παραπάνω γνωστοποίησε, την Πέμπτη, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, στη Θεσσαλονίκη, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό ΑΕ, Χρήστος Τσίτουρας, μετά τη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε με τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.

«Η Αττικό Μετρό εκπόνησε μελέτη κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για το ανατολικό τμήμα (των έργων), η οποία εγκρίθηκε από τον Δήμο Θεσσαλονίκης και θα υποβληθεί στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και η οποία προβλέπει ζεύγη μονοδρομήσεων στιςοδούς» σημείωσε ο κ. Τσίτουρας.

Για την πορεία των έργων

Σύμφωνα με τον κ. Τσίτουρα, τον Μάρτιο του 2014 θα έχει ολοκληρωθεί – σε ό,τι αφορά τουλάχιστον τα έργα πολιτικού μηχανικού – η κατασκευή τεσσάρων σταθμών του μετρό Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα εκείνων του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού (ΝΣΣ), του Πανεπιστημίου, του Ευκλείδη και του Φλέμινγκ, ενώ το ίδιο ισχύει για τον επίσταθμο του ΝΣΣ, τη διακλάδωση Δημοκρατίας και δύο διασταυρώσεις.

«Εντός του ιδίου χρονοδιαγράμματος, τα μέτωπα εργασίας θα βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, με εξαίρεση τους σταθμούς Βενιζέλου και Αγίας Σοφίας, όπου θα συνεχίζεται η αρχαιολογική έρευνα, ενώ εκτιμάται ότι μέχρι τότε θα έχουν κλείσει τα μελετητικά θέματα, που αφορούν την κατασκευή του έργου» σημείωσε ο κ. Τσίτουρας, ενώ εξέφρασε την πεποίθηση ότι σύντομα θα εκδοθεί και η πολυπόθητη απόφαση του δικαστηρίου για την ελάχιστη τιμή μονάδας, σε ό,τι αφορά τις απαλλοτριώσεις στη Βούλγαρη, που εκκρεμεί επί μήνες.

Πρόσθεσε πως, σε ό,τι αφορά την εκσκαφή, ολοκληρώθηκαν περίπου 12 χιλιόμετρα του βασικού κορμού του έργου με μετροπόντικες, ενώ απομένουν 1.900 μέτρα σηράγγων.

Ο ίδιος σημείωσε ότι, για τις αμέσως επόμενες ημέρες, «διερευνάται η μετεγκατάσταση των μετροποντικών (σ.σ. που βρίσκονται ακινητοποιημένοι στην Ανάληψη) στηνπεριοχή του σταθμού της Νέας Ελβετίας και μάλιστα με τις προϋποθέσεις που θέτει η Αττικό Μετρό».

Βάσει των υπολογισμών της, η εταιρεία θεωρεί, όπως είπε, πολύ υψηλή την οικονομική απαίτηση των 16-17 εκατ. ευρώ για τη μετακίνηση των δύο μετροποντικών και, αποκλειστικά για τη μεταφορά, εκτιμά ότι το κόστος είναι περίπου στο 1/6-1/7 αυτού του ποσού.

Αναφερόμενος, τέλος, στην επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης προς τη Σταυρούπολη, επισήμανε ότι για να κερδηθεί χρόνος -«ή μάλλον χρόνια»- η «Αττικό Μετρό» αποφάσισε, η μελέτη ωρίμανσης του έργου να εκπονηθεί εντός της εταιρείας.

Για το τραμ Θεσσαλονίκης

Εν τω μεταξύ, να δοθεί «δυνατότητα χρηματοδότησης της επικαιροποίησης τής μελέτης για το τραμ Θεσσαλονίκης» ως συμπληρωματικό – κι όχι ανταγωνιστικό – μέσο του μετρό, ζήτησε από τον υπουργό ο κ. Μπουτάρης.

«Η «Αττικό Μετρό» έχει αναλάβει την ιστορία της επέκτασης του τραμ στην Αθήνα. Ζητήσαμε λοιπόν από τον υπουργό να δοθεί κάποια δυνατότητα χρηματοδότησης τής μελέτης επικαιροποίησης της υπάρχουσας μελέτης για το τραμ Θεσσαλονίκης. Το τραμ, το μετρό, τα λεωφορεία τα τρόλεϊ, η θαλάσσια συγκοινωνία, όπου υπάρχουν, αλληλοσυμπληρώνονται. Δεν υπάρχει μία και μοναδική λύση, ειδικά για τη Θεσσαλονίκη, όπου υπάρχει τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα, σε αυτή τη φάσηάλυτο.

» Εάν ήδη δεν προβλέψουμε τι θα πρέπει να γίνει στα επόμενα 4-5 χρόνια, η Θεσσαλονίκη θα πεθάνει από ασφυξία. Ο υπουργός συμφώνησε να γίνει μια συνάντηση όπου θα αποφασίσουμε τα επόμενα βήματα που πρέπει να γίνουν, προκειμένου η μελέτη να επικαιροποιηθεί και να μπει στο επόμενο ΕΣΠΑ, το 2014. Αυτό τουλάχιστον θα είναι η διεκδίκησή μας» κατέληξε ο κ. Μπουτάρης.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ

Sports in

Ο άθλος του Ολυμπιακού και το απίστευτο 10/11 της Άστον Βίλα! (pic)

Η πιο ακριβή ενδεκάδα των ημιτελικών του Europa Conference League αποδεικνύει γιατί το «διπλό» που πέτυχε ο Ολυμπιακός στο Μπέρμιγχαμ είναι ένας πραγματικός ποδοσφαιρικός άθλος

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 06 Μαϊου 2024