Πέμπτη 09 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Ο σκηνοθέτης Ρόμπερτ Ζεμέκις μιλά για το οσκαρικό «Flight»

Ο σκηνοθέτης Ρόμπερτ Ζεμέκις μιλά για το οσκαρικό «Flight»

Η ταινία του έφτασε μέχρι τα Όσκαρ και όχι άδικα. Το Flight, του Ρόμπερτ Ζεμέκις είναι ένα συναρπαστικό δράμα χαρακτήρων με ήρωα έναν πιλότο που -υπό την επήρεια αλκοόλ- καταφέρνει να προσγειώσει το αεροπλάνο του οποίου είναι κυβερνήτης. Σε συνέντευξή του που δημοσιεύει αποκλειστικά in.gr, ο σκηνοθέτης μιλά για το τι τον έκανε να επιστρέψει στους ζωντανούς χαρακτήρες, την φανταστική ερμηνεία του Ντένζελ Ουάσινγκτον και την πολύ εντυπωσιακή σκηνή συντριβής του αεροσκάφους.

Η ταινία του έφτασε μέχρι τα Όσκαρ και όχι άδικα. Το Flight, του Ρόμπερτ Ζεμέκις είναι ένα συναρπαστικό δράμα χαρακτήρων με ήρωα έναν πιλότο που -υπό την επήρεια αλκοόλ- καταφέρνει να προσγειώσει το αεροπλάνο του οποίου είναι κυβερνήτης.

Εκτός από την οσκαρική ερμηνεία του Ντένζελ Ουάσινγκτον (ο ηθοποιός ήταν υποψήφιος στην κατηγορία του Α’ Ανδρικού Ρόλου), η ταινία προτάθηκε για Όσκαρ πρωτότυπου σεναρίου.

Δυστυχώς, το Flight δεν προβλήθηκε ποτέ στις ελληνικές αίθουσες αλλά από αυτή την εβδομάδα διατίθεται σε DVD και Blu Ray.

Ο σκηνοθέτης Ρόμπερτ Ζεμέκις μετά από μία μακρά θητεία στο animation (The Polar Express, Cast Away, Beowulf) επιστρέφει στη ζωντανή δράση και στους live χαρακτήρες.

Σε συνέντευξή του που δημοσιεύει αποκλειστικά in.gr, ο σκηνοθέτης μιλά για το τι τον έκανε να επιστρέψει στους ζωντανούς χαρακτήρες, την φανταστική ερμηνεία του Ντένζελ Ουάσινγκτον και την πολύ εντυπωσιακή σκηνή συντριβής του αεροσκάφους.

  • Τι σας έκανε να επιστρέψετε στις ταινίες live action;

Αναζητάς πάντα ένα καλό σενάριο και όταν βρεις ένα, πρέπει να το κάνεις.

  • Η ταινία συνδυάζει δράμα, κωμωδία και τραγωδία. Πιστεύετε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα να συνδυάζονται όλα αυτά τα είδη;

Δεν χωρίζω τις ταινίες κατ’ αυτόν τον τρόπο. Πιστεύω ότι οι ταινίες πρέπει να είναι διασκεδαστικές και δεν γνωρίζω να υπάρχει κάποιος κανόνας που να ορίζει ότι ένα δράμα δεν μπορεί να έχει κωμωδία ή ότι ένα δράμα δεν μπορεί να έχει δράση ή σασπένς. Οι ταινίες που προτιμώ να βλέπω είναι εκείνες που αποκαλύπτουν διαφορετικούς τύπους συναισθημάτων και αυτές είναι οι πιο διασκεδαστικές. Είναι οι πιο δύσκολες να τις γυρίσεις, αλλά καταλήγουν να είναι αυτές που διασκεδάζω περισσότερο να βλέπω.

  • Πιστεύετε ότι όλα συμβαίνουν για κάποιο λόγο και ίσως ο Θεός εμπλέκεται σε αυτό; Μερικές φορές έχουμε ελεύθερη βούληση και μερικές φορές η ζωή απλώς συμβαίνει.

Με τσακώσατε. Δεν έχω την απάντηση. Αυτό που λέτε είναι ότι η ταινία θέτει το ερώτημα αυτό.

  • Ναι

Ναι το κάνει. Αλλά δεν προσπαθεί να το απαντήσει, επειδή δεν υπάρχει κάποια απάντηση.

  • Το σκεφτήκατε όμως όταν γυρίζατε την ταινία;

Αυτές οι ερωτήσεις υπήρχαν διασκορπισμένες στο σενάριο και αυτός είναι μάλλον και ένας από τους λόγους που μου άρεσε. Μιλά για ερωτήματα τα οποία δεν μπορούν να απαντηθούν.

  • Όταν αποφασίσατε να γυρίσετε την ταινία ο Ντένζελ Ουάσινγκτον είχε ήδη πει ότι θα παίξει;

Είχε εκφράσει ενδιαφέρον και ήθελε να το κάνει. Διάβασα το σενάριο και άκουσα ότι ο Ντένζελ ήθελε να το κάνει και είπα: «τέλεια» γιατί είναι ένας σπουδαίος ηθοποιός.

  • Πώς ήταν η συνεργασία μαζί του;

Υπέροχη. Είναι φανταστικός. Ένας φανταστικός ηθοποιός.

  • Έχει αυτή η ταινία ένα μήνυμα; Και αν ναι, ποιο είναι;

Δεν ξέρω ποιο πιστεύετε ότι είναι. Δεν μου αρέσει να χρησιμοποιώ τη λέξη μήνυμα. Εάν θέλεις να στείλεις μήνυμα, τότε το κάνεις με το κινητό ή με το tweeter (γελά). Θα έλεγα ότι η καρδιά του είναι μια ιστορία λύτρωσης και αυτό είναι μέρος της ανθρώπινης κατάστασης. Όπως έλεγε ο Μπομπ Ντίλαν: «Εάν δεν είμαστε απασχολημένοι να ξαναγεννηθούμε, είμαστε απασχολημένοι να πεθαίνουμε».

  • Στην έρευνά σας βρήκατε ότι υπάρχουν πολλοί πιλότοι που πίνουν αλκοόλ και άνθρωποι που τους καλύπτουν;

Δεν νομίζω ότι πρόκειται μόνο για πιλότους. Νομίζω ότι πρόκειται και για χειρούργους, για οδηγούς λεωφορείων, για δασκάλους, για ανθρώπους που δουλεύουν με γερανούς. Πιστεύω ότι είναι παντού.

  • Έχουν περάσει πολλά χρόνια από την τελευταία φορά που γυρίσατε live action ταινίες. Υποθέτω ότι σε αυτό το διάστημα θα υπήρχαν κάποια σενάρια που θα ήταν καλά. Γιατί περιμένατε τόσο πολύ και τι σας συνάρπασε σε αυτή την ταινία;

Στην πραγματικότητα δεν υπήρχαν σενάρια σε αυτή την περίοδο που να μετανιώνω που δεν έκανα. Δεν υπάρχουν και τόσα πολλά καλά σενάρια.

  • Η εμπειρία σας ως πρωτοπόρος στα ψηφιακά εφέ σάς βοήθησε σε αυτή την ταινία;

Με βοήθησε να γυρίσω αυτήν τη φανταστική συντριβή αεροπλάνου για πολύ λίγα χρήματα. Όλα είναι ένα στιφάδο. Δεν υπάρχουν διαχωριστικές γραμμές στην κινηματογραφική βιομηχανία. Όλα είναι ένα ψηφιακό στιφάδο. Χρησιμοποιούμε λίγο από αυτό, λίγο από εκείνο. Αυτή η ταινία έχει animation, έχει ψηφιακά εφέ και έχει και live action. Κάθε εργαλείο που υπάρχει, βρίσκεται σε αυτή την ταινία.

  • Επομένως η πτώση του αεροπλάνου είναι ψηφιακή.

Ρωτάς αν ρίξαμε στην πραγματικότητα το αεροπλάνο; Όχι! Είναι όλο ψηφιακό.

  • Ποια ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση για σας, σαν σκηνοθέτη, σε αυτή την ταινία;

Υπάρχουν πολλές προκλήσεις. Το πιο δύσκολο ήταν η συντριβή του αεροσκάφους με όλα τα αντικείμενα στην καμπίνα και τον κόσμο ανάποδα. Αυτό χρειάστηκε πολύ δουλειά. Όποτε κάνω μία σκηνή, όπου οι άνθρωποι κάνουν πράγματα με το σώμα τους που είναι επικίνδυνα, είμαι πολύ ανήσυχος.

  • Τι πιστεύετε για τη δήλωση ότι δεν υπάρχουν ήρωες στον κόσμο χωρίς προβλήματα; Το βρήκατε ενδιαφέρον που ο ήρωάς σας στην ταινία είναι πραγματικά προβληματικός;

Αυτό που είναι πολύ ενδιαφέρον με το σενάριο είναι ότι δεν υπάρχει κακός. Πρόκειται για ένα συναρπαστικό δράμα. Για μένα αυτός είναι ένας πολύ καλός λόγος να κάνω μία ταινία. Δεν υπάρχει κάποιος που προσπαθεί να βάλει μια βόμβα, ούτε κάποιος που προσπαθεί να κλέψει ένα μικροφιλμ. Τα πάντα είναι γκρίζα. Δεν υπάρχει τύπος με άσπρο καπέλο, αλλά ούτε και τύπος με μαύρο καπέλο. Δεν υπάρχει κακός. Όλοι είναι απλά άνθρωποι με προβλήματα. Έτσι είναι η πραγματική ζωή και όμως η ιστορία είναι σπουδαίο σινεμά.

  • Σε μία ταινία live action δεν υπάρχει η πολυτέλεια του χρόνου. Αλλάζει αυτή η πίεση χρόνου τον τρόπο που δουλεύετε με έναν ηθοποιό;

Ζητάω από τους ηθοποιούς μου να μου δώσουν τουλάχιστον 5 ημέρες ή και περισσότερο και να κάτσουμε γύρω από ένα τραπέζι σε ένα δωμάτιο. Απλά καθόμαστε εκεί για πέντε ημέρες, δέκα ώρες την ημέρα και μιλάμε για τα πάντα. Τους λέω: «Εάν έχετε καμία ερώτηση σχετικά με το γιατί ο χαρακτήρας σας κάνει αυτό, εδώ θα το συζητήσουμε γιατί μπορούμε να το συζητάμε εδώ επί ώρες και δεν κοστίζει τίποτα. Εάν, όμως, το συζητήσουμε στα γυρίσματα, τότε μας κοστίζει 30.000-40.000 δολάρια την ώρα». Επομένως δεν μπορούμε να το συζητήσουμε εκεί. Το κλειδί είναι να είσαι προετοιμασμένος.

  • Σας εξέπληξε ο Ντένζελ στο σετ;

Με εξέπληξε σε κάθε στιγμή της ερμηνείας του γιατί δεν μπορούσα να πιστέψω πόσο φανταστικά έπαιζε. Χαιρόμουν να πηγαίνω στη δουλειά και να παρακολουθώ τον Ντένζελ να παίζει, επειδή ό,τι έκανε ήταν φανταστικό.

  • Ποιο είναι το αγαπημένο σας κομμάτι στα γυρίσματα μιας ταινίας;

Μία ταινία είναι μία σουρεαλιστική κατάσταση, επειδή οι ηθοποιοί παίζουν τόσο συναισθηματικά. Αλλά υπάρχει τόσος κόσμος γύρω, οπότε στα γυρίσματα είναι πολύ δύσκολο να ταυτιστείς. Η αγαπημένη μου στιγμή είναι στο μοντάζ, με το φιλμ ή τα ψηφιακά μου αρχεία. Το λατρεύω αυτό το κομμάτι. Τότε βρίσκομαι σε ένα σκοτεινό δωμάτιο με τους χαρακτήρες μου. Δεν μιλάμε πια για ερμηνευτές, αλλά για ανθρώπους που ζουν, που αναπνέουν και αυτή είναι η αγαπημένη μου στιγμή της διαδικασίας.

  • Και όταν βρίσκεστε στο σετ;

Την ώρα των γυρισμάτων είναι πολύ δύσκολο για μένα να ταυτιστώ συναισθηματικά γιατί είμαι σε κατάσταση επιβίωσης. Ανησυχώ πάντα για το τι θα μπορούσε να πάει στραβά. Όταν ένας ηθοποιός δίνει μια σπουδαία ερμηνεία, αρχίζω και ανησυχώ ότι η κάμερα δεν θα τον ακολουθήσει, ή ότι δεν θα είναι καλά εστιασμένος ή ότι κάποιος εκεί πίσω θα κάνει κάτι λάθος. Όταν ο ηθοποιός κάνει μια υπέροχη δουλειά, αρχίζω και πανικοβάλλομαι ότι θα καταστραφεί στα γυρίσματα από άλλες δυνάμεις.

* Η ταινία Flight κυκλοφορεί σε Blu Ray και DVD από την Odeon

Επιμέλεια: Αγγελική Στελλάκη

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

«Αυτό είναι ξενοφοβία» – Στην αντεπίθεση οι Πολωνοί για την κριτική στον Σιμόν Μαρτσίνιακ

Οι Πολωνοί πέρασαν στην αντεπίθεση για την κριτική των Γερμανών στον διαιτητή του αγώνα Ρεάλ-Μπάγερν, Σιμόν Μαρτσίνιακ.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 09 Μαϊου 2024