Τετάρτη 01 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Λατρέψαμε την Ελλάδα, λένε οι πρωταγωνιστές του «Πριν τα Μεσάνυχτα»

Λατρέψαμε την Ελλάδα, λένε οι πρωταγωνιστές του «Πριν τα Μεσάνυχτα»

Ο Ίθαν Χοκ έχει ωραία φωνή. Το διαπιστώνει κανείς όταν τον ακούει να τραγουδά, όχι να σιγοψιθυρίζει, αλλά να τραγουδά δυνατά με τρόπο θεατρικό μια μπαλάντα. Όλα αυτά υπό τα βλέμματα της συμπρωταγωνίστριάς του στο «Πριν τα Μεσάνυχτα», Ζιλί Ντελπί και του σκηνοθέτη Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ. «Θα μπορούσες να παίξεις σε μιούζικαλ» του λέει η Ντελπί. Το in.gr τους συνάντησε στην Αθήνα, όπου βρέθηκαν για την πρεμιέρα της ταινίας, και μίλησε μαζί τους για την Ελλάδα, το τι γίνεται όταν καταλήγεις με τον έρωτα της ζωής σου και το τι είναι αυτό που τους κάνει να συνεργάζονται ξανά και ξανά. Δείτε το βίντεο

Ο Ίθαν Χοκ έχει ωραία φωνή. Το διαπιστώνει κανείς όταν τον ακούει να τραγουδά, όχι να σιγοψιθυρίζει, αλλά να τραγουδά -δυνατά- με τρόπο θεατρικό μια μπαλάντα.

Όλα αυτά υπό τα βλέμματα της συμπρωταγωνίστριάς του στο Πριν τα Μεσάνυχτα, Ζιλί Ντελπί και του σκηνοθέτη Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ.

«Θα μπορούσες να παίξεις σε μιούζικαλ» του λέει η Ντελπί. «Εννοώ πραγματικό μιούζικαλ, τύπου Μπρόντγουεϊ».

Αν τους παρακολουθήσεις λιγάκι καταλαβαίνεις ότι πρόκειται για μία δεμένη παρέα. Δεν είναι τυχαίο ότι εδώ και 18 χρόνια συναντιούνται για να πουν την ιστορία του Τζέσι και της Σελίν. Αυτή τη φορά ο δρόμος τους τούς οδήγησε στη Μεσσηνία.

Οι τρεις τους μιλούν για την Ελλάδα, το τι γίνεται όταν καταλήγεις με τον έρωτα της ζωής σου και το τι είναι αυτό που τους κάνει να συνεργάζονται ξανά και ξανά.

  • Ο χώρος γυρισμάτων παίζει σε κάθε ταινία της τριλογίας πολύ σημαντικό ρόλο. Τι προσέφερε η Ελλάδα στο Before Midnight;

Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ: Η τοποθεσία είναι για μας το τελευταίο κομμάτι του παζλ, αλλά παίζει πολύ σημαντικό ρόλο. Είναι ο τρίτος πρωταγωνιστής. Θα ήταν μια τελείως διαφορετική ταινία αν δεν την είχαμε γυρίσει στην Ελλάδα. Την αγαπήσαμε.

Ιθαν Χοκ: Έχει να κάνει και με το γεγονός ότι είναι ταυτόχρονα τόσο αρχαία και τόσο σύγχρονη. Είναι μια χώρα τόσο ζωντανή και νέα, αναμορφωμένη, χτισμένη σε ένα αρχαίο έδαφος που μιλά για την ιστορία μας.

Ζιλί Ντελπί: Χιλιάδες χρόνια τραγωδίας. (γέλια)

Ιθ.Χ.: Κορίτσια και αγόρια που μιλούν και διαφωνούν και ερωτεύονται: η πιο παλιά ιστορία.

Ζ.Ντ.: Και από την άλλη ζουν και αυτοί τη δική τους προσωπική τραγωδία, γεγονός που βρίσκω πολύ αστείο. Όταν ξεκινήσαμε να γράφουμε την ταινία και ξέραμε ότι θα τη γυρίσουμε στην Ελλάδα, κατευθείαν μου ήρθε η ιδέα να συμπεριλάβω στοιχεία από τη Μήδεια.

Ρ. Λ.: Ή από τον Σωκράτη.

Ζ.Ντ.: Ναι ή από τον Σωκράτη. Γιατί εάν κάνεις γυρίσματα στην Ελλάδα, έχει νόημα να χρησιμοποιήσεις τέτοια στοιχεία.

  • Υπάρχει μια σκηνή που η Σελίν λέει ότι δεν ήθελε να έρθει στην Ελλάδα γιατί φοβόταν ότι θα γίνει επανάσταση και ο Τζέσι λέει τίποτα δεν θα γίνει. Παντού στον κόσμο -στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ και τον αραβικό κόσμο- ο κόσμος βγαίνει στους δρόμους και διαμαρτύρεται. Πιστεύετε ότι όντως τίποτα δεν γίνεται ή ότι μένει κάτι;

Ιθ.Χ.: Αυτή είναι η δύναμη της απώθησης και της έλξης που κυριαρχεί στο σύμπαν. Οι άνθρωποι πάντα πιστεύουν ότι θα γίνουν επαναστάσεις και υπάρχουν και άλλοι που πιστεύουν ότι τίποτα δεν θα αλλάξει. Και μερικές φορές γίνονται επαναστάσεις. Και συνήθως δεν γίνεται τίποτα. Είναι και τα δύο.

Ζ.Ντ.: Η Σελίν είναι πιο δραματική στον τρόπο που βλέπει τα πράγματα.

Ιθ.Χ.: Νομίζεις;

Ζ. Ντ.: (γελά) Λίγο. Αυτό είναι. Το λέει αυτό σε μία από τις πρώτες ταινίες. Είναι αυτό σε μία από τις ταινίες μας; Μια σκηνή που βλέπει κάποιον να πνίγεται; Ή είναι σε άλλη ταινία Μπερδεύω τις ταινίες που έχω κάνει (γέλια).

Ρ.Λ.: Η Σελίν είναι συχνά παρανοϊκή για τη μοιρολατρική αντιμετώπιση του κόσμου.

Ζ.Ντ.:
Υπάρχει κάτι σε μένα που το πιστεύει αυτό. Πριν από λίγα χρόνια είχα γυρίσει και άλλη μια ταινία όπου μια τραγωδία συμβαίνει στην Ελλάδα. Εδώ μιλάμε για άλλου είδους τραγωδία. Ζουν τη μικρή τους τραγωδία ως ζευγάρι.

  • Εκτός από το σενάριο, τι είναι αυτό που σας κάνει να μαζεύεστε κάθε λίγα χρόνια και να επισκέπτεστε αυτούς τους χαρακτήρες και αυτή την ιστορία;

Ιθ.Χ.: Καλή ερώτηση. Για κάποιο λόγο, λίγα χρόνια μετά από κάθε ταινία, υπάρχει κάτι στον Τζέσι και τη Σελίν που μας καλεί πίσω. Μετά την πρώτη ταινία, ο Ρίτσαρντ μας ζήτησε να συνεργαστούμε για μια ταινία κινουμένων σχεδίων που έκανε, το Waking Life και ήθελε ο Τζέσι και η Σελίν να εμφανιστούν σε ένα όνειρο. Και όταν τελειώσαμε με τη σκηνή, θυμηθήκαμε πόσο μας άρεσε να δουλεύουμε μαζί. Και έτσι ξεκίνησε η χιονοστιβάδα που οδήγησε στο Πριν το Ηλιοβασίλεμα. Και πέντε, έξι χρόνια μετά το Πριν το Ηλιοβασίλεμα αρχίσαμε να σκεφτόμαστε «δεν θα είχε πλάκα να γράφαμε αυτό ή να κάναμε εκείνο;». Και έτσι ξεκίνησε να κυλά και πάλι η χιονοστιβάδα…

Ρ.Λ.: Νομίζω ότι ο Τζέσι και η Σελίν είναι χαρακτήρες που δημιουργήσαμε που ζουν παράλληλες ζωές με τις δικές μας. Και απλά εμείς φοράμε τα κεφάλια τους όταν φτάνουν σε μία νέα φάση ζωής που αξίζει να την εξερευνήσουμε. Μεγαλώνουμε και τις περνάμε. Υπάρχουν στοιχεία όπως η μακροχρόνια σχέση, ο ρομαντισμός, ο έρωτας που αφορούν και τις δικές μας ζωές.

  • Το Before Midnight πήρε πολύ καλές κριτικές και τα πήγε πολύ καλά και στο box office. Το ξέρω ότι όλοι σας ρωτούν: θέλετε να κάνετε και άλλη ταινία;

Ιθ.Χ.: Είναι πολύ νωρίς για να το απαντήσουμε αυτό.

Ρ.Λ.: Σίγουρα δεν έχει σχέση με το box-office. Δεν το κάναμε γι’ αυτό το λόγο την πρώτη φορά.

Ιθ.Χ.: Ναι, αν το κάναμε για το box office, δεν θα υπήρχε σίκουελ.

  • Στις πρώτες δύο ταινίες βλέπουμε έναν έρωτα μεγαλύτερο από τη ζωή. Πώς γίνεται να χωρέσει ένας μεγάλος έρωτας να υπάρξει στην καθημερινότητα;

Ιθ.Χ.: Αυτό ήταν και το βασικό ερώτημα της ταινίας.

Ζ.Ντ: Ναι, αυτή ήταν η πρόκληση που είχαμε να αντιμετωπίσουμε όταν γράφαμε το σενάριο.

Ρ.Λ.: Γι’ αυτό το κάναμε. Είναι το δύσκολο κομμάτι.

Ιθ.Χ.: Τι συμβαίνει όταν φτάνεις εκεί που θες; Γι’ αυτό μιλά η ταινία.

Ζ.Ντ.: Τι γίνεται όταν καταλήγεις με τον έρωτα της ζωής σου; Τα πράγματα δεν θα είναι εύκολα πάντα.

Ιθ.Χ.: Αυτό γιατί δεν μπορούν να έχουν εσένα. Εάν ερωτεύονταν όλοι εσένα…

Ζ.Ντ.: … τότε τα πάντα θα ήταν τέλεια.

Ρ.Λ.:
Υπάρχει, βέβαια, λόγος που όλες οι ταινίες τελειώνουν τη στιγμή που το ζευγάρι καταλήγει μαζί. Βρίσκουν τον έρωτα της ζωής τους, καταλήγουν μαζί και αυτό είναι. Σπάνια οι ταινίες μιλούν για το τι γίνεται 30 χρόνια μετά. Μας φάνηκε ενδιαφέρον να ασχοληθούμε με αυτό το κομμάτι, όχι μόνο με την αρχή και το τέλος.

  • Όλοι λένε ότι η ταινία μοιάζει με έναν τεράστιο αυτοσχεδιασμό. Εσείς, βέβαια, έχετε πει ότι δεν είναι. Μπορείτε να μας πείτε λίγο γι’ αυτό;

Ιθ.Χ.: Υπάρχουν ολόκληρες σκηνές. Ο Ρικ μας ζητά να κάνουμε γύρισμα επί επτά λεπτά, τέσσερα λεπτά. Μια φορά 14 λεπτά. Εάν κάνεις τέτοιες σκηνές δεν μπορείς να τις φτιάξεις στο μοντάζ. Τις φτιάχνεις στα γυρίσματα. Επομένως, είναι πολύ σημαντικό να ξέρουμε τι θα πούμε γιατί δεν μπορείς να κάνεις cut. Δεν μπορείς να το φτιάξεις αργότερα. Η ταινία φτιάχνεται στο στάδιο των προβών.

Ζ.Ντ.: Και στη διαδικασία του γραψίματος του σεναρίου.

Ιθ.Χ.: Και έτσι πρέπει να την πλάσουμε με τέτοιο τρόπο ώστε να «χωρούν» αυτές οι μεγάλες σκηνές.

Ζ.Ντ.: Δεν αυτοσχεδιάζουμε ποτέ γιατί με τον τρόπο με τον οποίο η ταινία είναι γυρισμένη πρέπει τα πάντα να είναι ισορροπημένα. Η ταινία είναι τόσο εύθραυστη. Όπως η σκηνή στο αυτοκίνητο: εάν δεν την κάνουμε σωστά, δεν μπορούμε να τη φτιάξουμε μετά. Εάν δεν περπατήσουμε σωστά, δεν μπορούμε να το ξαναγυρίσουμε. Το ίδιο και με τον καβγά. Εάν δεν είναι σωστό στη διάρκεια των γυρισμάτων, θα είναι πολύ δύσκολο για τον Ρίτσαρντ να τη φτιάξει στο μοντάζ. Έχω φτιάξει σκηνή στο μοντάζ, αλλά την είχα γυρίσει από δέκα διαφορετικές γωνίες. Σε αυτές τις ταινίες είναι αδύνατο. Ο τρόπος με τον οποίο έχουν γυριστεί κάνει αδύνατο τον αυτοσχεδιασμό.

Ρ.Λ.: Είναι λεπτομερώς κατασκευασμένη με τον στόχο να φαίνεται σαν αυτοσχεδιασμός. Αυτό είναι μια πρόκληση για μας.

  • Διαβάστε περισσότερα για την ταινία εδώ

* Η ταινία «Πριν τα Μεσάνυχτα» θα προβάλλεται στις αίθουσες από την Πέμπτη 13 Ιουνίου

Αγγελική Στελλάκη

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

Άιρτον Σένα: Τριάντα χρόνια χωρίς τον θρύλο

Έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε που ο «θεός» των γκραν πρι μετακόμισε σε άλλες πίστες, αφού φρόντισε να φτιάξει τις επίγειες...

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 01 Μαϊου 2024