Πέμπτη 02 Μαϊου 2024
weather-icon 21o

Ένας κομήτης με το όνομα Μέριλιν

Το 1948 είναι χρονιά-σταθμός για τη Μέριλιν. Τότε ξεκινά η κινηματογραφική της καριέρα. Μέσα σε λίγα χρόνια η Μέριλιν είχε γίνει μία από τις μεγαλύτερες σταρ της εποχής της, προκαλώντας υστερικές εκδηλώσεις λατρείας όπου εμφανιζόταν.

Το 1948 είναι χρονιά-σταθμός για τη Μέριλιν. Τότε ξεκινά η κινηματογραφική της καριέρα. Μέσα σε λίγα χρόνια η Μέριλιν είχε γίνει μία από τις μεγαλύτερες σταρ της εποχής της, προκαλώντας υστερικές εκδηλώσεις λατρείας όπου εμφανιζόταν.

Υπήρξε ένας κομήτης: με μία σύντομη, αλλά λαμπερή καριέρα, ένα πλάσμα αυτοκαταστροφικό και βασανισμένο που εξαρτιόταν από τις συμβούλους υποκριτικής και από διάφορους άλλους ετερόφωτους οργανισμούς που την περιτριγύριζαν, προσπαθώντας να κλέψουν λίγη από τη λάμψη της.

Εκείνη χρησιμοποιούσε διάφορα ονόματα για να ξεφεύγει από την πραγματικότητά της. Δεν ξέρουμε εάν ήταν η Μέριλιν, ή η Νόρμα Τζιν ή ακόμα και η Φέι Μίλερ –το όνομα που χρησιμοποίησε όταν εισήχθη σε ψυχιατρική κλινική.

Φαίνεται ότι το βάρος ενός μύθου ήταν υπερβολικό για τη Μέριλιν. Μια φρέσκια παρουσία στην αρχή της καριέρας της, είχε πρωταγωνιστήσει σε αρκετές μεγάλες ταινίες του Χόλιγουντ, όπως το Όλα για την Εύα (όπου τράβηξε τα βλέμματα με τον μικρό της ρόλο), το Επτά Χρόνια Φαγούρα, το Οι Άνδρες προτιμούν τις Ξανθές.

Παρά το ταλέντο της (για το οποίο μιλούν οι συνεργάτες της και οι συνάδελφοί της που την είδαν να παίζει στο Actors Studio), η Μέριλιν επέλεγε ρόλους χαζής ξανθιάς, στους οποίους ήταν, βέβαια, αξεπέραστη.

Ο γάμος της με τον Ντι Μάτζιο και στη συνέχεια με τον Άρθουρ Μίλερ (ο οποίος δεν δίστασε να γράψει και θεατρικό βασισμένο στη σχέση τους), καθώς και η μεγάλη πίεση που δεχόταν από τη φήμη της, την οδήγησαν γρήγορα σε μονοπάτια αυτοκαταστροφής.

Η Μέριλιν αργούσε να εμφανιστεί στα γυρίσματα, ήταν αφηρημένη, χρειαζόταν πολλές λήψεις για να πει και την πιο απλή ατάκα. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην ταινία Let’s Make Love, οι μη εμφανίσεις της Μέριλιν στο σετ κόστισαν στην ταινία 28 μέρες γυρισμάτων και 1 εκατομμύριο δολάρια στον προϋπολογισμό.

Συχνά έκανε εβδομάδες να εμφανιστεί στο σετ, προκαλώντας την οργή των συναδέλφων, αλλά και των παραγωγών. Αυτό οδήγησε την 20th Century Fox να την απολύσει από το Something’s Gotta Give, μόνο και μόνο για να την προσλάβει ξανά, αναγνωρίζοντας πιθανώς ότι σταρ όπως η Μέριλιν εμφανίζονται μια φορά κάθε 100 χρόνια.

  • Δείτε σε infographic σημαντικές στιγμές της Μέριλιν στο αποκορύφωμα της καριέρας της

Μια από τις πιο δύσκολες στιγμές της ήταν στα γυρίσματα του The Misfits του Τζον Χιούστον. Η Μονρόε ήταν συχνά άρρωστη, δεν μπορούσε να παίξει και κατανάλωνε μεγάλες ποσότητες υπνωτικών χαπιών και αλκοόλ. Δημοσιεύματα την ήθελαν να βρίσκεται ένα βήμα πριν τον θάνατο. Η Μέριλιν ολοκλήρωσε την ταινία, εμπλεκόμενη σε επικούς καβγάδες με τον τότε σύντροφό της Άρθουρ Μίλερ –με τον οποίο χώρισε αμέσως μετά.

Μετά την ολοκλήρωση των γυρισμάτων ο συμπρωταγωνιστής της Κλαρκ Γκέιμπλ πέθανε από καρδιακή προσβολή και η σύζυγός του δεν δίστασε να αφήσει να εννοηθεί πως η «αιώνια αναμονή» στα γυρίσματα –«δείχνοντας» τις καθυστερήσεις της Μέριλιν- ήταν αυτή που είχε συμβάλει στο θάνατό του Γκέιμπλ.

Όταν δημοσιογράφοι την ρώτησαν αν αισθάνεται τύψεις για τον θάνατό του, εκείνη αρνήθηκε να απαντήσει, αλλά σε προσωπικό επίπεδο ο θάνατος του ειδώλου της την συγκλόνισε και την έφερε στο χείλος της απελπισίας.

Η ερμηνεία της απέσπασε διθυραμβικά σχόλια. Ο σκηνοθέτης, Τζον Χιούστον, δήλωσε αργότερα ότι η ηθοποιός είχε χρησιμοποιήσει την πραγματική εμπειρία της για να ερμηνεύσει όχι έναν ρόλο, αλλά τον εαυτό της. «Δεν είχε τεχνικές. Ήταν όλα αλήθεια. Ήταν απλά η Μέριλιν» δήλωσε.

Η αντίστροφη μέτρηση για τη διάσημη ηθοποιό είχε αρχίσει.

Εισήχθη οικειοθελώς σε ψυχιατρική κλινική στη Φλόριντα και αργότερα τηλεφώνησε στον Τζο Ντι Μάτζιο, ο οποίος κανόνισε τη μεταφορά της σε ιατρικό κέντρο της Νέας Υόρκης, όπου παρέμεινε για τρεις εβδομάδες.

Μετά την επιστροφή της στην Καλιφόρνια περνούσε τις ημέρες της κλεισμένη στο σπίτι, αδυνατώντας να αντιμετωπίσει την πραγματικότητα.

Αυτό που ήθελε το είχε δηλώσει η ίδια καλύτερα από όλους. «Είμαι καλή, αλλά δεν είμαι άγγελος» είχε πει κάποτε. «Αμαρταίνω, αλλά δεν είμαι ο διάβολος. Είμαι απλά ένα μικρό κορίτσι σε έναν μεγάλο κόσμο που ψάχνει να βρει κάποιον να αγαπήσει».

Αγγελική Στελλάκη

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

«Μονόδρομος» το VAR και στο μπάσκετ – Εφαρμογή στο τελευταίο κρίσιμο δίλεπτο και για όλες τις αποφάσεις

Μια είναι η λύση για να μπει τέλος σε «εμετικές» διαιτησίες, όπως αυτή που είδαμε στο Ολυμπιακός - Μπαρτσελόνα το βράδυ της Τρίτης

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 02 Μαϊου 2024