Τρίτη 07 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
H «Νέα Θρησκεία» του Ντέμιεν Χερστ στο Μουσείο Μπενάκη

H «Νέα Θρησκεία» του Ντέμιεν Χερστ στο Μουσείο Μπενάκη

Ο θάνατος, η εύθραυστη ύπαρξη, η σχέση ανάμεσα σε θρησκεία, επιστήμη και τέχνη είναι μερικά από τα θέματα που απασχολούν τον Ντέμιεν Χερστ στην έκθεση «Νέα Θρησκεία», η οποία παρουσιάζεται αυτό το διάστημα στο Μουσείο Μπενάκη, στο κτίριο της οδού Πειραιώς. Η έκθεση διαρκεί έως τις 27 Νοεμβρίου.

Ο θάνατος, η εύθραυστη ύπαρξη, η σχέση ανάμεσα σε θρησκεία, επιστήμη και τέχνη είναι μερικά από τα θέματα που απασχολούν τον Ντέμιεν Χερστ στην έκθεση «Νέα Θρησκεία», η οποία παρουσιάζεται αυτό το διάστημα στο Μουσείο Μπενάκη, στο κτίριο της οδού Πειραιώς. Η έκθεση διαρκεί έως τις 27 Νοεμβρίου.

Μετά την επιτυχημένη παρουσίασή της στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στη Θεσσαλονίκη, το Μουσείο Μπενάκη, σε συνεργασία με το Βρετανικό Συμβούλιο, φιλοξενεί την έκθεση «Damien Hirst: New Religion» (Νέα Θρησκεία), η οποία αποτελεί την πρώτη ατομική παρουσίαση των έργων του καλλιτέχνη στην Ελλάδα.

Γεννημένος στο Μπρίστολ το 1965, ο Ντ.Χερστ σπούδασε στο Leeds College of Art and Design και στο Goldsmiths University of London, όπου όντας μόλις δευτεροετής αποτέλεσε έναν από τους κύριους διοργανωτές της ανεξάρτητης φοιτητικής έκθεσης, Freeze.

Από το A Thousand Years, τη γυάλινη προθήκη όπου το κομμένο κεφάλι της αγελάδας καλύπτεται από μύγες και σκουλήκια, στο μνημειώδες The Physical Impossibility of Death in the Mind of Someone Living, τη βιτρίνα με τον καρχαρία στη φορμαλδεΰδη (εμβληματικό κομμάτι της Βρετανικής τέχνης στη δεκαετία του ’90), τη Μπιενάλε της Βενετίας, το 1993, με το Mother and Child Divided μέχρι το Turner Prize, το 1995, το Two Fucking and Two Watching, το Hymn, και το For The Love of God, το ανθρώπινο κρανίο καλυμμένο με διαμάντια, η θεματική παραμένει σταθερή: ο θάνατος, η ευθραυστότητα της ύπαρξης, το νόημα της ζωής.

Ο Ντ.Χερστ με την εικαστική πρακτική του προσφέρει μια περιγραφική ανατομία της εποχής του, αλλά και θέτει σε δοκιμασία τα όριά της.

Κεντρικό κομμάτι της έκθεσης, το New Religion Chest, το οποίο λειτουργεί ως κιβώτιο, από το οποίο δίνεται η εντύπωση ότι ξεπετάγονται τα υπόλοιπα έργα και ξετυλίγεται η έκθεση.

Περιλαμβάνονται ακόμα τρεις σειρές μεταξοτυπιών. Στη σειρά The Stations of the Cross, μέσα από τις εικόνες των πολύχρωμων χαπιών, ο επισκέπτης την πορεία του Χριστού στον Γολγοθά.

Στο The Wounds of Christ, έχουμε ένα έργο που δημιουργήθηκε όταν ο Χερστ συνέθεσε έξι ξεχωριστά έργα σε ένα έργο-γλυπτό, ένα τεράστιο σταυρό όπου εικόνες εγχειρήσεων λειτουργούν ως «στίγματα», ενώ στις μεταξοτυπίες που απαρτίζουν το The Apostles διαφορετικά είδη χαπιών παίρνουν τη θέση των δώδεκα Αποστόλων και του Χριστού με έναν απόλυτα κλινικό τρόπο.

Στο The Holy Trinity, η Αγία Τριάδα παρουσιάζεται ως ένα στατιστικό διάγραμμα, ενώ στο The Last Supper πάνω στον παγκόσμιο χάρτη αναγράφονται τα πυρηνικά όπλα που υπάρχουν σε κάθε περιοχή του πλανήτη.

Προκαλώντας αντικρουόμενα αισθήματα, το The Skull Beneath the Skin, η μεταξοτυπία του κρανίου όπου τα δόντια είναι καλυμμένα με διαμαντόσκονη, καλεί το θεατή να ισορροπήσει ανάμεσα στις αντιθέσεις.

Την ευθραυστότητα της ύπαρξης και της ζωής, ίσως περισσότερο από κάθε άλλη εικόνα από αυτές που περιλαμβάνονται στην παρούσα έκθεση, συλλαμβάνει και μεταδίδει στο θεατή η εύθραυστη, λεπτεπίλεπτη μπλε πεταλούδα του The Soul on Jacob’s Ladder.

Γλυπτά, κατασκευές και ζωγραφικά έργα ολοκληρώνουν την εγκατάσταση που δημιουργεί την αίσθηση παρεκκλησίου.

Ένας σταυρός διακοσμημένος με χάπια, που ως άλλες πολύτιμες πέτρες διεκδικούν την αξία τους για την ανθρώπινη ζωή και ευημερία, μια αργυρή καρδιά διάτρητη από ξυράφια και βελόνες τυλιγμένη με συρματόπλεγμα, μια Αγία Τράπεζα, μια παιδική νεκροκεφαλή, που παραπέμπει στο μετέπειτα έργο του Hirst For The Love of God, ένα χάπι-θεία κοινωνία, στοιχειοθετούν μια ανοιχτή λίστα ερωτημάτων που θέτει ο καλλιτέχνης σχετικά με την επιστήμη, το ρόλο της ως νέα θρησκεία, τη θρησκεία και την τέχνη.

H έκθεση, ολόκληρη ή μέρη αυτής, έχουν παρουσιαστεί στο Victoria & Albert Museum (Λονδίνο), στο Palazzo Pesaro Papafava (Βενετία), καθώς και στο Rogaland Museum (Stavanger, Νορβηγία).

Την επιμέλεια έχει αναλάβει η Άρτεμις Ποταμιάνου.

Η έκθεση διαρκεί έως τις 27 Νοεμβρίου.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

Κρίσταλ Πάλας – Μάντσεστερ Γιουάιτεντ 4-0: Συντριβή για την ομάδα του Τεν Χαγκ

Η Κρίσταλ Πάλας διέλυσε τη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ με 4-0.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 07 Μαϊου 2024