Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
MH370: Ο εξομοιωτής πτήσης του πιλότου δείχνει πορεία πάνω από τον Ινδικό

MH370: Ο εξομοιωτής πτήσης του πιλότου δείχνει πορεία πάνω από τον Ινδικό

Αυστραλοί αξιωματούχοι επιβεβαίωσαν ότι τα στοιχεία που έχουν περισυλλεγεί από τον εξομοιωτή πτήσης που βρέθηκε στο σπίτι του 53χρονου πιλότου της πτήσης MH370 δείχνουν ότι κάποιος είχε χρησιμοποιήσει την συσκευή για να σχεδιάσει μια πορεία πάνω από τον Ινδικό Ωκεανό, όπου θεωρείται ότι συνετρίβη το εξαφανισμένο αεροσκάφος της Malaysian Airlines.

Αυστραλοί αξιωματούχοι επιβεβαίωσαν ότι τα στοιχεία που έχουν περισυλλεγεί από τον εξομοιωτή πτήσης που βρέθηκε στο σπίτι του 53χρονου πιλότου της πτήσης MH370 δείχνουν ότι κάποιος είχε χρησιμοποιήσει την συσκευή για να σχεδιάσει μια πορεία πάνω από τον Ινδικό Ωκεανό, όπου θεωρείται ότι συνετρίβη το εξαφανισμένο αεροσκάφος της Malaysian Airlines.

Το Αυστραλιανό Γραφείο Ασφάλειας Μεταφορών (ATSB), το οποίο ηγείται της έρευνας για την εξεύρεση του αεροσκάφους είπε στην εφημερίδα The Guardian την Πέμπτη: «Ο εξομοιωτής πτήσης του πιλότου της MH370 χρησιμοποιήθηκε για να σχεδιαστεί πορεία πάνω από τον νότιο Ινδικό Ωκεανό».

Δεν είναι γνωστό εάν ο σχεδιασμός έγινε από τον πιλότο Ζαχαρί Αχμάντ Σαχ, αν και ο εξομοιωτής βρέθηκε στο σπίτι του.

Ωστόσο, η υπηρεσία προειδοποίησε να μην βιαστούν κάποιοι να βγάλουν συμπεράσματα. Θεωρίες που κυκλοφορούν αναφέρονται σε σχεδιασμένη αυτοκτονία του πιλότου, η οποία είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο των 239 επιβαινόντων.

«Τα στοιχεία του εξομοιωτή δείχνουν μόνο τη δυνατότητα σχεδιασμού. Δεν αποκαλύπτουν τι συνέβη τη νύχτα της εξαφάνισης ή πού βρίσκεται το αεροπλάνο» αναφέρει η ATSB.

Ο πρωθυπουργός της Μαλαισίας έχει παραδεχθεί ότι το σύστημα επικοινωνίας του αεροσκάφους έκλεισε σκόπιμα -κάτι που θα απαιτούσε παρέμβαση από άνθρωπο με γνώση χειρισμού αεροσκαφών.

Δεδομένα από τους δορυφόρους δείχνουν ότι το αεροσκάφος πετούσε για επτά ώρες μετά την διακοπή της επικοινωνίας.

Η πορεία του αεροσκάφους

Η πτήση ΜΗ370 ξεκίνησε από την Κουάλα Λουμπούρ με προορισμό το Πεκίνο στις 00:40 τοπική ώρα της 8ης Μαρτίου. Εξαφανίστηκε από τις οθόνες των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας λιγότερο από μία ώρα μετά (01:20 τη νύχτα).

Ο πρωθυπουργός της χώρας δήλωσε ότι τα στοιχεία δείχνουν «σε μεγάλο βαθμό βεβαιότητας» ότι ένα από τα συστήματα επικοινωνίας απενεργοποιήθηκε λίγο πριν φτάσει στην ανατολική ακτή της Μαλαισίας. Πρόκειται για το ACARS, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στα συστήματα υπολογιστών του αεροσκάφους να επικοινωνούν με εκείνα των υπολογιστών εδάφους, δίνοντας πληροφορίες για την κατάσταση των συστημάτων του αεροσκάφους.

Φαίνεται ότι το σύστημα αυτό απενεργοποιήθηκε μετά την τελευταία επικοινωνία του πιλότου με τον πύργο ελέγχου και το μήνυμά του: «Εντάξει, καληνύχτα».

Λίγο αργότερα, ο αναμεταδότης του αεροσκάφους έκλεισε. Σύμφωνα με στοιχεία στρατιωτικού ραντάρ, το αεροσκάφος άλλαξε πορεία και πέταξε και πάλι πάνω από τη Μαλαισία πριν κατευθυνθεί βορειο-δυτικά.

Το αεροσκάφος κατέληξε στον Ινδικό Ωκεανό, ενώ συντρίμμια του θεωρείται ότι έχουν βρεθεί σε Μοζαμβίκη και Μαυρίκιο, καθώς και στη νήσο Ρεϊνόν.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

«Τελικός» για Παναθηναϊκό στην Μπολόνια και στο… βάθος ντέρμπι «αιωνίων»

Ο Παναθηναϊκός φιλοξενείται (29/3, 21:30) στην έδρα της Βίρτους Μπολόνια για την 32η αγωνιστική της Euroleague με στόχο να διατηρηθεί στην τετράδα και να συνεχίσει στην διεκδίκηση της δεύτερης θέσης.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024