Σάββατο 20 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Ο συγκυβερνήτης «έριξε εσκεμμένα» το Airbus

Ο συγκυβερνήτης «έριξε εσκεμμένα» το Airbus

Ο συγκυβερνήτης φαίνεται να έριξε εσκεμμένα το αεροσκάφος της Germanwings στις γαλλικές Άλπεις, είπε ο εισαγγελέας της Μασσαλίας, επιβεβαιώνοντας ότι ο κυβερνήτης βρισκόταν εκτός πιλοτηρίου τη στιγμή της συντριβής. Ο συγκυβερνήτης ανέπνεε κανονικά στο πιλοτήριο, αλλά δεν είπε «ούτε μία λέξη» στη διάρκεια των δραματικών δέκα λεπτών μέχρι τη συντριβή, σύμφωνα με τον εισαγγελέα. Ο γερμανός συγκυβερνήτης, ο 28χρονος Αντρέας Λούμπιτς δεν ήταν γνωστός ως τρομοκράτης.

Σε δραματικές αποκαλύψεις προχώρησε ο εισαγγελέας της Μασσαλίας για τη συντριβή του αεροσκάφους της Germanwings στις γαλλικές Άλπεις που στοίχισε τη ζωή σε 150 άτομα.

Ο συγκυβερνήτης φαίνεται να έριξε εσκεμμένα το αεροπλάνο, είπε ο εισαγγελέας της Μασσαλίας Μπράις Ρόμπιν, επιβεβαιώνοντας ότι ο κυβερνήτης βρισκόταν εκτός πιλοτηρίου τη στιγμή της συντριβής.

Ο συγκυβερνήτης ήταν Γερμανός, ονομαζόταν Αντρέας Λούμπιτς και ήταν 28 ετών. Σύμφωνα με τον εισαγγελέα της Μασσαλίας, δεν ήταν γνωστός ως τρομοκράτης.

Ο Ρόμπιν αναφέρθηκε αναλυτικά στα στοιχεία που προέκυψαν από τον καταγραφέα συνομιλιών, το πρώτο μαύρο κουτί που βρέθηκε στο σημείο της συντριβής. Για το δεύτερο μαύρο κουτί είπε ότι δεν έχει βρεθεί.

Σύμφωνα με τον εισαγγελέα της Μασσαλίας, αρχικά οι συνομιλίες ανάμεσα στους δύο πιλότους ήταν κανονικές, ακόμα και πρόσχαρες. Κάποια στιγμή, ο κυβερνήτης έφυγε για να πάει στην τουαλέτα (ακούγεται μάλιστα ο ήχος του καθίσματός του που πηγαίνει προς τα πίσω και η πόρτα που ανοίγει) και στο πιλοτήριο έμεινε μόνος του ο γερμανός συγκυβερνήτης, ο οποίος πάτησε το κουμπί για να ξεκινήσει η διαδικασία καθόδου του αεροσκάφους.

Επιστρέφοντας, ο κυβερνήτης ζήτησε πρόσβαση στο εσωτερικό του πιλοτηρίου, κάνοντας χρήση της ειδικής διαδικασίας. Δεν έλαβε καμία απάντηση από το πιλοτήριο. Στο ίδιο διάστημα, είπε ο εισαγγελέας της Μασσαλίας, από το πιλοτήριο ακούγεται η ανάσα του συγκυβερνήτη, δείγμα ότι ήταν ζωντανός εκείνη τη στιγμή. Μάλιστα, η ανάσα δεν δείχνει άνθρωπο που να βρίσκεται σε ταραχή ή που να έχει πάθει κάτι, πρόσθεσε ο εισαγγελέας.

Στη συνέχεια, ακούγεται ο πύργος ελέγχου που ζητά επικοινωνία, χωρίς να υπάρχει απόκριση από την πλευρά του συγκυβερνήτη. Αυτό έγινε αρκετές φορές και όλες τις φορές δεν υπήρξε απάντηση.

Ο γάλλος εισαγγελέας επανέλαβε πολλές φορές ότι στη διάρκεια των δραματικών δέκα λεπτών που διήρκεσε η κάθοδος του αεροσκάφους, ο συγκυβερνήτης δεν είπε «ούτε μία λέξη».

Λίγο πριν την πρόσκρουση του αεροπλάνου της Germanwings, ενεργοποιείται ο συναγερμός και τα χτυπήματα του κυβερνήτη στην πόρτα γίνονται όλο και πιο δυνατά.

Να σημειωθεί ότι μετά το τρομοκρατικό χτύπημα της 11ης Σεπτεμβρίου αυξήθηκαν τα μέτρα ασφαλείας, ώστε να γίνει πιο δύσκολο να εισέλθει κάποιος στο πιλοτήριο. Συγκεκριμένα, για να εισέλθει κάποιος στο πιλοτήριο πρέπει να χρησιμοποιήσει έναν κωδικό, αλλά ταυτόχρονα μπορεί αυτός που βρίσκεται στο πιλοτήριο να εμποδίσει για μερικά λεπτά ακόμα την είσοδο στο άτομο που βρίσκεται εκτός του πιλοτηρίου.

Σύμφωνα με τον γάλλο εισαγγελέα, πριν την οριστική συντριβή ακούγεται ο ήχος μιας πρώτης πρόσκρουσης σε κάποιο βράχο των γαλλικών Άλπεων.

«Δεν υπήρξε κανένα σήμα κινδύνου που να εκπέμφθηκε από το αεροπλάνο και καμία έκκληση για βοήθεια» λέει ο εισαγγελέας.

Ερμηνεύοντας τα στοιχεία, ο Ρόμπιν εκτίμησε πως ο συγκυβερνήτης αρνήθηκε να ανοίξει την πόρτα και πάτησε εσκεμμένα το κουμπί για να χάσει ύψος το αεροσκάφος.

Η διαδικτυακή υπηρεσία FlightRadar24 ανακοίνωσε ότι βάσει των δεδομένων της, προκύπτει το συμπέρασμα ότι κάποιος παρενέβη στο σύστημα του αυτόματου πιλότου, ορίζοντας το υψόμετρο από τα 38.000 πόδια στην ελάχιστη ρύθμιση, τα 100 πόδια, και λίγα δευτερόλεπτα αργότερα το αεροσκάφος άρχισε την μοιραία καθοδική του πορεία.

Φαίνεται ότι οι επιβάτες του αεροπλάνου αντιλήφθηκαν τι γινόταν την τελευταία στιγμή. Σύμφωνα με τον Ρόμπιν, ακούγονται κραυγές από την άτρακτο, ελάχιστες στιγμές πριν από την πρόσκρουση του αεροπλάνου στο έδαφος. «Ο θάνατος ήταν ξαφνικός και άμεσος» είπε.

Ερωτηθείς εάν πρόκειται για αυτοκτονία του πιλότου, ο γάλλος εισαγγελέας είπε ότι είναι πολύ νωρίς για να ειπωθεί κάτι τέτοιο, αλλά τόνισε ότι πρόκειται για ένα εύλογο ερώτημα. «Δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι επρόκειτο για τρομοκρατική ενέργεια» είπε ο Ρόμπιν, λέγοντας ότι τις επόμενες ώρες η έρευνα θα επικεντρωθεί στον συγκυβερνήτη.

Και ο γερμανός υπουργός Εσωτερικών Τόμας ντε Μέζιερ είπε ότι ο συγκυβερνήτης δεν είχε «τρομοκρατικό παρελθόν».

Σε συνέντευξη Τύπου, ο γερμανός υπουργός Μεταφορών Αλεξάντερ Ντομπρίντ δήλωσε ότι οι πληροφορίες από τη Μασσαλία είναι σοκαριστικές και τόνισε ότι η θεωρία της ηθελημένης συντριβής του αεροσκάφους είναι πιθανή.

Σοκαρισμένη δηλώνει η γερμανική αεροπορική εταιρεία στο Twitter.

Σε συνέντευξη Τύπου, ο διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa Κάρστεν Σπορ επιβεβαίωσε ότι φαίνεται πως ο συγκυβερνήτης εμπόδισε τον κυβερνήτη από το να εισέλθει στο πιλοτήριο και ότι έθεσε το Airbus σε πορεία που οδήγησε στη συντριβή του.

Ο Κάρστεν Σπορ δήλωσε ότι ο κυβερνήτης δεν έκανε κανένα λάθος και πρόσθεσε ότι φαίνεται ότι έβαλε τον κωδικό στην πόρτα, αλλά ότι ο συγκυβερνήτης απέρριψε το αίτημα, γεγονός που θα κρατούσε την πόρτα κλειστή για άλλα πέντε λεπτά.

«Δεν μπορείς ποτέ να αποκλείσεις αυτό το μεμονωμένο περιστατικό» είπε ο Σπορ, επιμένοντας ότι «κανένα σύστημα στον κόσμο δεν θα μπορούσε να εμποδίσει» μια τέτοια πράξη. Τόνισε ότι παρ’ όλο που δεν προκύπτουν ζητήματα για την εκπαίδευση και την επιλογή των πιλότων από την εταιρεία, πρόσθεσε ότι θα επανεξεταστούν αυτές οι διαδικασίες.

Ερωτηθείς εάν αυτοκτόνησε ο συγκυβερνήτης, ο διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa είπε: «Μπορούμε μόνο να υποθέσουμε ποιο μπορεί να ήταν το κίνητρο του συγκυβερνήτη. Σε μία εταιρεία που υπερηφανεύεται για την ασφάλειά της, αυτό είναι σοκ. Διαλέγουμε το προσωπικό που βρίσκεται στο πιλοτήριο πολύ προσεκτικά» είπε.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο κυβερνήτης είχε πάνω από δέκα χρόνια εμπειρία, αλλά ο συγκυβερνήτης είχε 630 ώρες πτήσης και εργαζόταν από το 2013.

Στις αμερικανικές πτήσεις πρέπει πάντα να βρίσκονται στο πιλοτήριο δύο άτομα. Όταν ένας από τους πιλότους φεύγει, εισέρχεται κάποιος αεροσυνοδός. Στις ευρωπαϊκές πτήσεις δεν ισχύει κάτι τέτοιο και δεν είναι απαραίτητο να βρίσκονται στο πιλοτήριο δύο μέλη του πληρώματος σε κάθε στιγμή.

Επιμέλεια: Αγγελική Στελλάκη

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

Η UEFA αποθέωσε τον Ολυμπιακό για τις δύο προκρίσεις (pic)

Η UEFA με ποστάρισμά της στάθηκε και στην ομάδα Νέων του Ολυμπιακού, αλλά και στην ομάδα των ανδρών για τις δύo ευρωπαϊκές προκρίσεις μέσα σε λιγότερο από 20 ώρες στην διαδικασία των πέναλτι

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 20 Απριλίου 2024