Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
ΜΗ370: Μη επανδρωμένο υποβρύχιο θα «σκανάρει» τον βυθό του Ινδικού

ΜΗ370: Μη επανδρωμένο υποβρύχιο θα «σκανάρει» τον βυθό του Ινδικού

Το Bluefin 21, ένα μη επανδρωμένο υποβρύχιο, θα σταλεί στον βυθό του Ινδικού Ωκεανού, σε μια προσπάθεια να διαπιστωθεί εάν τα ηχητικά σήματα που εντοπίστηκαν πριν από μερικές ημέρες ανήκουν στα μαύρα κουτιά της πτήσης ΜΗ370. Θα είναι μια «αργή και επίπονη διαδικασία», προειδοποίησε ο επικεφαλής των ερευνών. Κηλίδες καυσίμων εντοπίστηκαν στη ζώνη των ερευνών - Άγνωστο από πού προέρχονται.

Το Bluefin 21, ένα μη επανδρωμένο υποβρύχιο, θα σταλεί στον βυθό του Ινδικού Ωκεανού, σε μια προσπάθεια να διαπιστωθεί εάν τα ηχητικά σήματα που εντοπίστηκαν πριν από μερικές ημέρες ανήκουν στα μαύρα κουτιά της πτήσης ΜΗ370 της Malaysia Airlines.

Ο αυστραλός επικεφαλής των ερευνών, Άνγκους Χιούστον, είπε σε συνέντευξη Τύπου τη Δευτέρα ότι το αυστραλιανό αεροσκάφος Ocean Shield θα στείλει το υποβρύχιο στον βυθό το συντομότερο δυνατόν.

Πρόκειται να ερευνήσει μια περιοχή 40 τετραγωνικών χιλιομέτρων.

Το υποβρύχιο μπορεί να εφοδιαστεί είτε με ένα σόναρ είτε με μία κάμερα. Το Bluefin-21 δεν έχει τη δυνατότητα να ανακτήσει τα μαύρα κουτιά, ενώ δεν μπορεί να φτάσει κάτω από τα 4.500 μέτρα βάθος.

Το Bluefin 21 θα έχει ως στόχο τη δημιουργία ενός «χάρτη» του βυθού.
{{{ map }}}
Αν και η περιοχή αναζήτησης του Boeing μειώθηκε στο μισό την Κυριακή (από τα 600 στα 340 τετραγωνικά χιλιόμετρα), νέα σήματα δεν έχουν εντοπιστεί εδώ και έξι ημέρες.

«Φαντάζομαι ότι ήρθε η ώρα να κινηθούμε υποβρυχίως» είπε ο Χιούστον σε συνέντευξη Τύπου στο Περθ της Αυστραλίας.

«Η ανάλυση των τεσσάρων σημάτων επέτρεψε τον προσωρινό προσδιορισμό μίας μειωμένης και διαχειρίσιμης περιοχής αναζήτησης στον βυθό του ωκεανού. Οι ειδικοί έχουν αποφασίσει ότι το αυστραλιανό αμυντικό σκάφος Ocean Shield θα σταματήσει να ψάχνει με τη συσκευή εντοπισμού pinger και θα χρησιμοποιήσει το αυτόνομο υποβρύχιο σκάφος Bluefin 21 το συντομότερο δυνατόν» πρόσθεσε.

Ωστόσο, προειδοποίησε ότι η αλλαγή αυτή δεν θα οδηγήσει αυτόματα «στον εντοπισμό των συντριμμιών του αεροσκάφους». Μπορεί να μη γίνει κάτι τέτοιο, είπε χαρακτηριστικά.

Ο Χιούστον είπε ότι η αναζήτηση με το υποβρύχιο θα είναι «μια αργή και επίπονη διαδικασία».

Πρόσθεσε ότι κηλίδες καυσίμων εντοπίστηκαν στη ζώνη των ερευνών, ωστόσο δεν είναι γνωστό από πού προέρχονται αυτές.

Το να βρεθούν τα μαύρα κουτιά με τα στοιχεία της πτήσης και την ηχητική καταγραφή του τι συνέβη στο πιλοτήριο, είναι κρίσιμο για τους ερευνητές, προκειμένου να διαπιστώσουν τι συνέβη στην πτήση 370. Το αεροσκάφος της Malaysia Airlines μετέφερε 239 άτομα -η πλειοψηφία Κινέζοι- και εξαφανίστηκε, ενώ εκτελούσε το δρομολόγιο από την Κουάλα Λουμπούρ στο Πεκίνο.

Μετά από ανάλυση δορυφορικών στοιχείων, οι ερευνητές πιστεύουν ότι το αεροσκάφος βγήκε από την πορεία του, πέταξε για αρκετές ώρες και κατέληξε στον νότιο Ινδικό Ωκεανό.

Δύο ηχητικά σήματα εντόπισε στις 5 Απριλίου το αυστραλιανό πλοίο Ocean Shield, σήματα τα οποία ήταν σύμφωνα με εκείνα ενός μαύρου κουτιού αεροπλάνου. Άλλα δύο σήματα εντοπίστηκαν στην ίδια περιοχή την Τρίτη.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

Οριστικό: Απορρίφθηκε το αίτημα της Φενέρμπαχτσε πριν τον Ολυμπιακό

Οριστική απόφαση για τον αγώνα Σούπερ Καπ της Φενέρμπαχτσε πριν τα ματς με τον Ολυμπιακό για το Europa Conference League

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024