Αθώο το πλήρωμα του Prestige για το ναυάγιο ανοιχτά της Γαλικίας
Αθώοι για το ναυάγιο του πετρελαιοφόρου Prestige στα ανοιχτά της Γαλικίας που προκάλεσε τη μεγαλύτερη περιβαλλοντική καταστροφή στην Ισπανία, κρίθηκαν τα μέλη του πληρώματος και ο επικεφαλής του εμπορικού ναυτικού. Το δικαστήριο έκρινε ότι κυβέρνηση και πλήρωμα δεν φέρουν ποινική ευθύνη για τη βύθιση του πλοίου. Πάντως, το δικαστήριο καταδίκασε σε εννέα μήνες φυλάκιση τον Έλληνα καπετάνιο, για μικρότερη κατηγορία -επειδή αρνήθηκε τη ρυμούλκηση του πλοίου στα ανοιχτά, πριν αυτό κοπεί στα δύο και βυθιστεί.
Spotlight
-
Παρ' ολίγον σύγκρουση αεροσκάφους που απογειώθηκε από το «Ελευθέριος Βενιζέλος» με drone στα 9.600 πόδια
-
Χειροπέδες στην δημοσιογράφο που τράβηξε το τελευταίο βίντεο με τον Αλεξέι Ναβάλνι ζωντανό
-
Ποντίκι με έξι πόδια δημιουργήθηκε στο εργαστήριο – Τι αποκαλύπτει για την ανθρώπινη ανατομία
-
Βράβευση για φωτογραφία της δολοφονημένης Σάνι Λουκ δίπλα σε μαχητές της Χαμάς - «Είμαι αηδιασμένος και εξοργισμένος»
Αθώοι για το ναυάγιο του πετρελαιοφόρου Prestige στα ανοιχτά της Γαλικίας που προκάλεσε τη μεγαλύτερη περιβαλλοντική καταστροφή στην Ισπανία, κρίθηκαν τα μέλη του πληρώματος και ο επικεφαλής του εμπορικού ναυτικού.
Πάντως, το δικαστήριο καταδίκασε σε εννέα μήνες φυλάκιση τον Έλληνα καπετάνιο, Απόστολο Μαγκούρα, για μία μικρότερη κατηγορία, συγκεκριμένα επειδή αρνήθηκε τη ρυμούλκηση του πλοίου στα ανοιχτά, πριν αυτό κοπεί στα δύο και βυθιστεί. Ο καπετάνιος δεν θα εκτίσει ποινή φυλάκισης λόγω της ηλικίας του –είναι 78 ετών.
Συγκεκριμένα, το δικαστήριο έκρινε ότι κυβέρνηση και πλήρωμα δεν φέρουν ποινική ευθύνη για τη βύθιση του πλοίου.
Αθώοι κρίθηκαν ο Έλληνας πρώτος μηχανικός Νικόλαος Αργυρόπουλος, ο τότε διευθυντής του ισπανικού εμπορικού ναυτικού Χοσέ Λουίς Λόπεθ-Σορς και ο φιλιππινέζος ύπαρχος του πλοίου που δικάστηκε ερήμην, καθώς διέφευγε της σύλληψης.
Το δικαστήριο έκρινε ότι το πλήρωμα δεν ήταν σε θέση να εκτιμήσει την κακή κατάσταση του πλοίου, το οποίο διέθετε όλες τις απαραίτητες άδειες, και δεν αποδείχθηκε -όπως ανέφερε- πως γνώριζε για τις δομικές ανεπάρκειες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο εισαγγελέας είχε ζητήσει να επιβληθεί 12ετής κάθειρξη στον 78χρονο Έλληνα πλοίαρχο, 9ετής κάθειρξη στον Νικόλαο Αργυρόπουλο και 5ετής κάθειρξη στον Χοσέ Λουίς Λόπεθ-Σορς.
Επίσης, ο εισαγγελέας δεν ζήτησε τη φυλάκιση του καπετάνιου, αλλά ζήτησε την καταδίκη του ώστε η ναυτιλιακή εταιρεία και η ασφαλιστική εταιρία να υποχρεωθούν να πληρώσουν μέρος των ζημιών που ξεπερνούν τα 4 δισ. ευρώ.
Οι δικηγόροι που εκπροσώπησαν τη ναυτιλιακή εταιρεία υποστήριξαν ότι η εντολή των ισπανικών αρχών να ρυμουλκηθεί το πλοίο στην ανοικτή θάλασσα είχε ως αποτέλεσμα μια μικρή πετρελαιοκηλίδα να εξελιχθεί σε μεγάλη οικολογική καταστροφή.
Το Prestige, νηολογημένο στη Λιβερία με σημαία Κοινοπολιτείας Μπαχαμών, το οποίο είχε κατασκευαστεί το 1976, μετέφερε 77.000 τόνους πετρέλαιο από τη Λιθουανία στη Σιγκαπούρη.
Το πλοίο εξέπεμψε σήμα κινδύνου εν μέσω καταιγίδας στις 13 Νοεμβρίου του 2002. Επί έξι ημέρες έπλεε στ’ ανοικτά της Γαλικίας με ρήγμα στις δεξαμενές του.
Η ισπανική κυβέρνηση έδωσε εντολή να ρυμουλκηθεί στην ανοικτή θάλασσα. Το πετρελαιοφόρο δεν άντεξε στα μεγάλα κύματα. Κόπηκε στα δυο και βυθίστηκε το πρωί της 19ης Νοεμβρίου, στ’ ανοικτά της Γαλικίας. Πάνω από 60.000 τόνοι καυσίμου διέρρευσαν στη θάλασσα ρυπαίνοντας ακτογραμμή 2.000 χιλιομέτρων και προκαλώντας τεράστια οικολογική καταστροφή.
Στη δίκη κατέθεσαν πάνω από 200 μάρτυρες και εμπειρογνώμονες. Οι 1.500 ενάγοντες ομαδοποιήθηκαν σε 55 πολιτικές αγωγές.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,Associated Press,ΑΠΕ/Γαλλικό
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις