Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
Προϊστορικός ιός έκανε τις σφήκες σατανικούς γονείς

Οι βιολόγοι ανέκαθεν αναρωτιούνται από πού προήλθαν οι τοξίνες που χρησιμοποιούν πολλές σφήκες για να παραλύουν τις κάμπιες εντόμων και να γεννούν μέσα τους τα αβγά τους. Νέα γενετική ανάλυση αποκαλύπτει τώρα ότι υπεύθυνος είναι ένας ιός που μόλυνε τις σφήκες πριν εκατομμύρια χρόνια.

Οιβιολόγοι ανέκαθεν αναρωτιούνται από πού προήλθαν οι τοξίνες που χρησιμοποιούν πολλές σφήκες για να παραλύουν τις κάμπιες εντόμων και να γεννούν μέσα τους τα αβγά τους. Νέα γενετική ανάλυση αποκαλύπτει τώρα ότι υπεύθυνος είναι ένας ιός που μόλυνε τις σφήκες πριν εκατομμύρια χρόνια.

Οεντομολόγος Ζαν-Μισέλ Ντρεζέν του Πανεπιστημίου της Τουρ στη Γαλλία αναφέρει στο περιοδικό Science ότιπριν από λίγα εκατομμύρια χρόνιαμια κατηγορία ιών (nudiviruses) μόλυνε τις σφήκες και με το πέρασμα του χρόνου το DNA του ιού ενσωματώθηκε στο γονιδίωμα της σφήκας.

Σήμερα, οι παραλυτικές τοξίνεςπου απαντώνται στοδηλητήριο πολλών ειδών σφήκας έχουν μια περίπλοκη δομή που όντως θυμίζει ιούς.

Στην πραγματικότητα, ο ενσωματωμένος ιός επιτρέπει στις σφήκες να επιβιώνουν. Ο ξενιστής μέσα στον οποίο αφήνουν τα αβγά τους μένει ζωντανός αλλά παράλυτος και έτσι οι νεογέννητες σφήκες βρίσκουν φρέσκια τροφή για να αναπτυχθούν.

Και ο ιός όμως χρειάζεται τις σφήκες για να επιβιώσει, αφού μπορεί να αναπαραχθεί μόνο μέσα στα ωάρια τους.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ

LIVE: Παναθηναϊκός – Ολυμπιακός

LIVE: Παναθηναϊκός – Ολυμπιακός. Παρακολουθήστε live στις 15:00 την εξέλιξη της αναμέτρησης Παναθηναϊκός – Ολυμπιακός για τον 4ο τελικό της Α1 μπάσκετ γυναικών.

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024