Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
Μαγνητική τεχνική κατά της κατάθλιψης εγκρίθηκε στις ΗΠΑ

Μια μαγνητική συσκευή που διεγείρει τον εγκέφαλο χωρίς καν να αγγίζει το κεφάλι είναι η νέα μη επεμβατική τεχνική κατά της κατάθλιψης που εγκρίνεται στις ΗΠΑ. H φουτουριστική «Διακρανιακή Μαγνητική Διέγερση» προορίζεται για ασθενείς που δεν βελτιώθηκαν με το πρώτο αντικαταθλιπτικό.

Μια μαγνητική συσκευή που διεγείρει τον εγκέφαλο χωρίς καν να αγγίζει το κεφάλι είναι η νέα μη επεμβατική τεχνική κατά της κατάθλιψης που εγκρίνεται από την αμερικανική Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων.

Η φουτουριστική μέθοδος της Διακρανιακής Μαγνητικής Διέγερσης, ή TMS, εγκρίθηκε από την FDA μόνο για ασθενείς που δεν εμφάνισαν βελτίωση με το πρώτο αντικαταθλιπτικό που δοκίμασαν.

Μέχρι σήμερα, οι ασθενείς αυτοί έπρεπε να δοκιμάζουν άλλα φάρμακα το ένα μετά το άλλο, μέχρι να βρουν κάποιο που τους πρσφέρει αποτέλεσμα, ενώ για όσους δεν βελτιώνονταν με κανένα αντικαταθλιπτικό ή με την ψυχοθεραπεία, υπήρχαν μόνο δύο άλλες τεχνικές εγκεφαλικής διέγερσης, και οι δύο επεμβατικές: είτε θεραπεία με ηλεκτροσόκ, είτε εμφύτευση μιας συσκευής που μοιάζει με βηματοδότη και διοχετεύει ηλεκτρικούς παλμούς κατευθείαν στον εγκέφαλο.

Η τεχνική NeuroStar της εταιρείας Neuronetics είναι αντίθετα αναίμακτη και ανώδυνη. Η μελέτη στην οποία βασίστηκε η απόφαση της FDA έδειξε ότι to 24% των εθελοντών εμφάνισε τουλάχιστον μέτρια βελτίωση, ενώ ορισμένοι βελτιώθηκαν εντυπωσιακά. H FDA θεωρεί πάντως ότι τα αποτελέσματα της μελέτης δεν ήταν απολύτως ξεκάθαρα και αναμένεισαφέστερη απάντηση από μεγαλύτερη έρευνα που διενεργούν τα Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας.

Η μέθοδος εφαρμόζεται με ένα ηλεκτρικό πηνίο που τοποθετείται κοντά στο κεφάλι, πάνω από τον προμετωπιαίο φλοιό του αριστερού ημισφαιρίου.

Οι μαγνητικοί παλμοί που εκπέμπει το πηνίο δημιουργούν μέσω του φαινομένου της επαγωγής ηλεκτρικό ρεύμα που ενεργοποιεί τους νευρώνες του εγκεφαλικού φλοιού. Η ενεργοποίηση αυτή πιστεύεται ότι προκαλεί μια αλυσιδωτή αντίδραση, η οποία φτάνει μέχρι βαθύτερες περιοχές του εγκεφάλου που σχετίζονται με τη διάθεση.

Η σοβαρότερη παρενέργεια που καταγράφηκε ήταν πονοκέφαλοι.

Η έρευνα για τις επιδράσεις της διακρανιακής μαγνητικής διέγερσης ξεκίνησαν την περασμένη δεκαετία εν μέσω δυσπιστίας: «Κανείς δεν πίστευε ότι θα δούλευε. Ήταν μια τρελή ιδέα» σχολιάζει ο Δρ Μαρκ Τζορτζ του Ιατρικού Πανεπιστημίου της Νότιας Καρολίνας, ανακαλώντας τα πειράματα που ξεκίνησε το 1993.

«Όμως ο εγκέφαλος είναι ηλεκτρικό όργανο. Ο ηλεκτρισμός είναι το νόμισμα του εγκεφάλου» εξηγεί ο Δρ Τζορτζ.

Η μέθοδος δοκιμάζεται τώρα και για την θεραπεία αποκατάστασης έπειτα από εγκεφαλικό επεισόδιο, καθώς και για άλλες διαταραχές του εγκεφάλου.

Η τεχνική απαιτεί πέντε συνεδρίες των 40 λεπτών την εβδομάδα.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,Associated Press

Βαθμολογία UEFA: O Ολυμπιακός κρατάει το όνειρο της Ελλάδας ζωντανό

Η ιστορική πρόκριση του Ολυμπιακού στα ημιτελικά δίνει έξτρα βαθμούς στην Ελλάδα και κρατάει το μεγάλο όνειρο της 15ης θέσης ζωντανό.

Παρασκευή 19 Απριλίου 2024