Σάββατο 20 Απριλίου 2024
Επανεξετάζεται η θεωρία για τους κομήτες μετά την αποστολή Stardust

Οι αστρονόμοι αναγκάζονται να επανεξετάσουν την κρατούσα θεωρία για το σχηματισμό των κομητών έπειτα από την ολοκλήρωση των αναλύσεων στα δείγματα του κομήτη Βιλντ 2. Η σύσταση του περαστικού αντικειμένου τελικά θυμίζει τους άχαρους αστεροειδείς.

Οι επιστήμονες πιστεύουν σήμερα ότι οι οι κομήτες σχηματίστηκαν στην εξωτερική, παγωμένη ζώνη του Ηλιακού Συστήματος και περιέχουν αρχαία βράχια, σκόνη και πάγους που περίσσεψαν από το σχηματισμό του συστήματος πριν από 4,5 δισ. χρόνια.

Τα αποτελέσματα της αποστολής Stardust δεν επιβεβαιώνουν αυτή τη θεωρία: Τα υλικά του κομήτη Bιλντ 2 αφενός δεν είναι αρχαία, αφετέρου σχηματίστηκαν κοντά στον Ήλιο, αναφέρουν οι ερευνητές στο περιοδικό Science. Παρόμοια συμπεράσματα για τον Βιλντ 2 είχαν δημοσιευτεί στο ίδιο περιοδικό και το 2006.

Το βραχώδες υλικό που εξετάστηκε θυμίζει τους συμπαγείς χρονδριτικούς αστεροειδείς, οι οποίοι αποτελούνται κυρίως από πέτρα και μέταλλο και οι περισσότεροι κινούνται σε μια ζώνη ανάμεσα στον Αρη και τον Δία. Παραμένει άγνωστο πώς αυτό το πυριγενές υλικό μετακινήθηκε στη μακρινή ζώνη των κομητών.

«Συνολικά, αυτός ο κομήτης, Βιλντ 2, μοιάζει περισσότερο με αστεροειδή από ό,τι περιμέναμε» σχολίασε στο Reuters η Δρ Χόουπ Ίσι, μέλος της ερευνητικής ομάδας στο Εθνικό Εργαστήριο Lawrence Livermore των ΗΠΑ.

«Το υλικό που απαντάται σε αρχέγονα αντικείμενα απλά δεν υπήρχε στα δείγματα» προσθέτει ο συνεργάτης της Τζον Μπράντλεϊ.

Το σκάφος Stardust της NASA συνέλεξε υλικό από την κόμη του Βιλντ 2 το 2004 και τα δείγματα έπεσαν στη σφραγισμένα σε μια κάψουλα το 2006.

Ο κομήτης Βιλντ 2 παίρνει το όνομα του Ελβετού αστρονόμου Πολ Βιλντ ο οποίος τον ανακάλυψε το 1978. Έχει διάμετρο 5 χλμ και συμπληρώνει μια περιφορά γύρω από τον Ήλιο κάθε 6,5 χρόνια.

Τι είπε ο Μεντιλίμπαρ για Τζολάκη, ΠΑΟΚ, Άστον Βίλα και τη θερμή υποδοχή του κόσμου