Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Κίνδυνος δονήσεων για τον διάδοχο του διαστημικού λεωφορείου

Κίνδυνος δονήσεων για τον διάδοχο του διαστημικού λεωφορείου

Οι μηχανικοί της NASA ξύνουν το κεφάλι τους για ένα πρόβλημα που προέκυψε στο σχεδιασμό του σκάφους Orion, το οποίο θα διαδεχθεί το διαστημικό λεωφορείο και θα μεταφέρει τους Αμερικανούς πίσω στη Σελήνη: Ο πύραυλος θα τραντάζεται βίαια και ίσως διαλυθεί στην άνοδο.

36

Οι μηχανικοί της NASA ξύνουν το κεφάλι τους για ένα σημαντικό πρόβλημα που προέκυψε στο σχεδιασμό του σκάφους Orion, το οποίο θα διαδεχθεί το διαστημικό λεωφορείο το 2014 και αργότερα θα μεταφέρει τους Αμερικανούς πίσω στη Σελήνη.

Ο πύραυλος με τον οποίο θα εκτοξευτεί το Orion προβλέπεται να τραντάζεται τόσο βίαια ώστε να κινδυνεύει να διαλυθεί τα πρώτα λεπτά μετά την εκτόξευση, παραδέχτηκε η NASA έπειτα από επίσημο αίτημα του Associated Press και του NASAwatch.com.

«Γνωρίζουν ότι πρόκειται για πραγματικό πρόβλημα. Θα ταρακουνά ολόκληρη την κατασκευή. Πρέπει να το λύσουν» σχολίασε ο Πολ Φίσμπεκ, καθηγητής Μηχανικής στο Πανεπιστήμιο Carnegie Mellon, που είχε συνεργαστεί παλαιότερα με τη NASA σε θέματα ασφάλειας.

Η NASA πάντως διαβεβαιώνει ότι το σκάφος στην τελική του μορφή δεν θα κινδυνεύσει. Ελπίζει μάλιστα να έχει ετοιμάσει σχέδιο για την επίλυση του προβλήματος έως τον φετινό Μάρτιο.

Κραδασμοί

Από το 2004, όταν ο Τζορτζ Μπους περιέγραψε το όραμά του για μια νέα φάση διαστημικής εξερεύνησης, η NASA επεξεργάζεται σχέδιο για νέα επανδρωμένη αποστολή στη Σελήνη το 2020, με κόστος που υπερβαίνει τα 100 δισ. δολάρια.

Οι αποστολές θα βασίζονται σε δύο διαφορετικούς πυραύλους: Τον Ares I που θα μεταφέρει το Orion με τους αστροναύτες, και τον Ares V, έναν μη επανδρωμένο πύραυλο φορτίου.

Το πρόβλημα που προβλέπεται να επηρεάσει την πρώτη βαθμίδα του Ares I είναι συχνό στους πυραύλους στερεών καυσίμων, ωστόσο στη συγκεκριμένη περίπτωση θέτει σε κίνδυνο ολόκληρη την αποστολή.

Οι δονήσεις της κατώτερης βαθμίδας προέρχονται από παλμούς αυξημένης επιτάχυνσης, εξαιτίας των δινών που δημιουργούν πίσω από τον πύραυλο τα καυσαέρια, παρόμοιες με τα κύματα που αφήνει πίσω της μια βάρκα. Οι δονήσεις αυτές τυγχάνει να έχουν ίδια συχνότητα με τις δονήσεις του θαλάμου καύσης, με αποτέλεσμα να υπάρχει φαινόμενο συντονισμού που μεγιστοποιεί τους κραδασμούς.

Όπως αποκαλύφθηκε, οι μηχανικοί της υπηρεσίας βαθμολόγησαν τις πιθανές δονήσεις με τον αριθμό 5 σε μια πενταβάθμια κλίμακα επικινδυνότητας.

Η πρώτη επανδρωμένη αποστολή με τον Ares I και το Orion προγραμματίζεται για τον Μάρτιο του 2015.

Το διαστημικό λεωφορείο θα έχει αποσυρθεί οριστικά πέντε χρόνια νωρίτερα.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,Associated Press

Sports in

Σάλος με τον Ρούντιγκερ: Αντιδράσεις για ποστάρισμά του που παραπέμπει σε… ISIS

Ο Αντόνιο Ρούντιγκερ έχει ξεσηκώσει αντιδράσεις με ένα ποστάρισμά του με αφορμή το Ραμαζάνι.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024