Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
Γιατί η γρίπη των πτηνών δεν μεταδίδεται εύκολα στον άνθρωπο

Αμερικανοί ερευνητές πιστεύουν πως ανακάλυψαν γιατί ο ιός της γρίπης των πτηνών δεν μεταδίδεται εύκολα μεταξύ ανθρώπων -τουλάχιστον προς το παρόν. Ο Η5Ν1 προσβάλλει κυρίως το κατώτερο αναπνευστικό και δεν μπορεί να εξέλθει με το βήχα και το φτέρνισμα.

Αμερικανοί ερευνητές πιστεύουν πως ανακάλυψαν γιατί ο ιός Η5Ν1 της γρίπης των πτηνών δεν μεταδίδεται εύκολα μεταξύ ανθρώπων -τουλάχιστον προς το παρόν.

Σε αντίθεση με τους ιούς της ανθρώπινης γρίπης, οι οποίοι συνδέονται με μόρια στην επιφάνεια των κυττάρων του ανώτερου αναπνευστικού συστήματος, ο Η5Ν1 προσβάλλει τα κύτταρα βαθύτερα στους πνεύμονες, οπότε δεν μεταδίδεται εύκολα με τον βήχα και το φτέρνισμα.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Ουισκόνσιν στο Μάντισον αναφέρουν στη δημοσίευσή τους στο περιοδικό Nature ότι ο ιός της γρίπης των πτηνών πρέπει να υποστεί πολλαπλές μεταλλάξεις προκειμένου να αποκτήσει την ικανότητα να συνδέεται με υποδοχείς του ανώτερου αναπνευστικού στον άνθρωπο. Αν όμως αυτό συμβεί, είναι πιθανό να εκδηλωθεί ανθρώπινη πανδημία.

Υποδοχείς

Η ερευνητική ομάδα θέλησε να εξετάσει γιατί η γρίπη των πτηνών προσβάλλει τόσο σπάνια τον άνθρωπο παρά το γεγονός ότι στο ανθρώπινο αναπνευστικό σύστημα υπάρχουν οι υποδοχείς όπου συνδέεται ο ιός.

Οι υποδοχείς είναι μόρια στην επιφάνεια των κυττάρων πάνω στα οποία συνδέεται ο ιός για να εισέλθει στα κύττααρα. Οι ιοί της γρίπης συνδέονται σε διάφορες παραλλαγές του ίδιου μορίου, που ονομάζεται αιμαγλουτινίνη (hemagglutinin, αντιστοιχεί στο «Η» της ονομασίας Η5Ν1.

Ενώ οι ανθρώπινες γρίπες συνδέονται με υποδοχείς στο φάρυγγα, ο Η5Ν1 προτιμά υποδοχείς βαθύτερα, στις κυψελίδες των πνευμόνων. Ο ιός όμως δύσκολα ανεβαίνει από τις κυψελίδες με τον βήχα και το φτέρνισμα, ώστε να διαδοθεί μέσω των σταγονιδίων σάλιου.

«Ο ιός πρέπει να μεταλλαχθεί ώστε να αναγνωρίζει υποδοχείς των ανθρώπινων ιών που βρίσκονται στο λαιμό» δήλωσε στο Reuters ο Γιοσιχίρο Καβαόκα, επικεφαλής της μελέτης.

«Η αναγνώριση ενός ιού με την ικανότητα να αναγνωρίζει ανθρώπινους υποδοχείς θα μας έφερνε ένα βήμα πλησιέστερα σε ένα στέλεχος πανδημίας» πρόσθεσε.

Γιατί δεν παίζουν στην Αγγλία ο Μασούρας και ο Ντόη

Ο Ολυμπιακός θα κοντραριστεί με την Άστον Βίλα στις 2 Μαϊου χωρίς τους δύο ποδοσφαιριστές του.

Παρασκευή 19 Απριλίου 2024