Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
Ασυνήθιστος μεταδοτικός καρκίνος εξοντώνει τους διαβόλους της Τασμανίας

Οι διαβόητοι διάβολοι της Τασμανίας, τα μεγαλύτερα μαρσιποφόρα θηλαστικά του κόσμου, αποδεκατίζονται από μια ασυνήθιστη μορφή καρκίνου που μεταδίδεται με το δάγκωμα και προκαλεί την εμφάνιση όγκων στο ρύγχος και το λαιμό, ανακάλυψαν Τασμάνιοι ερευνητές.

Όπως αναφέρει το Reuters, οι όγκοι από μολυσμένα ζώα που εξετάστηκαν ήταν όλοι πανομοιότυποι γενετικά, και οι επιστήμονες θεωρούν ότι προκαλούνται από κακοήθη κύτταρα που εγκαθίστανται στο ρύγχος.

«Προτείνουμε ότι η ασθένεια μεταδίδεται […] από μια μολυσματική κυττατική σειρά που μεταδίδεται απευθείας μέσω δηγμάτων που επιφέρει το ένα ζώο στο άλλο» γράφει στο περιοδικό Nature η Δρ Αν-Μαρί Πιρς και οι συνεργάτες της στο υπουργείο Πρωτογενούς Βιομηχανίας, Υδάτων και Περιβάλλοντος της Τασμανίας.

Η παράξενη κυτταρική σειρά φέρει 13 χρομοσώματα αντί για 14, η διάταξή τους όμως ήταν πανομοιότυπη σε όγκους που απομονώθηκαν από διαφορετικά ζώα. Προηγούμενες μετρήσεις είχαν δείξει ότι η θνησιμότητα φτάνει το 80% σε διάστημα μηνών -στις περισσότερες περιπτώσεις, οι όγκοι εμποδίζουν το ζώο να τραφεί.

Οι επιστήμονες προσπαθούν τώρα να απομονώσουν τους άρρωστους διαβόλους της Τασμανίας προκειμένου να εμποδίσουν τη διάδοση του καρκίνου.

Ο νυχτόβιος διάβολος της Τασμανίας (Sarcophilus harrisii) δεν ζει σε κανένα άλλο μέρος του κόσμου. Είναι κυρίως πτωματοφάγος, τρέφεται όμως και με μια ποικιλία ασπόνδυλων καθώς και με άρρωστα μικρά θηλαστικά. Οφείλει το όνομά του στην ανατριχιαστική του κραυγή.

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024