Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
Παιδί ανώνυμου δωρητή σπέρματος βρίσκει τον πατέρα του μέσω Διαδικτύου

Ένας 15χρονος Αμερικανός που προήλθε από σπέρμα ανώνυμου δότη κατάφερε να εντοπίσει τον γενετικό του πατέρα υποβάλλοντας τον εαυτό του σε εξετάσεις DNA και χρησιμοποιώντας στη συνέχεια μια τράπεζα γενετικών δεδομένων στο Διαδίκτυο. Το κατόρθωμα ίσως ανησυχήσει τους δότες σπέρματος στις χώρες όπου επιτρέπεται να διατηρούν την ανωνυμία τους.

Σύμφωνα με το περιοδικό New Scientist, ο 15χρονος, που διατηρεί την ανωνυμία του, αρχικά χρησιμοποίησε μια μπατονέτα για να πάρει δείγμα κυττάρων από το στόμα του, το οποίο απέστειλε στη συνέχεια στην αμερικανική εταιρεία γενεαλογικών αναλύσεων FamilyTreeDNA.com.

Με αμοιβή περίπου 280 δολάρια εταιρεία συνέκρινε το χρωμόσωμα Υ του εφήβου -το οποίο κληροδοτείται αναλλοίωτο από πατέρα σε γιο- με τα χρωμοσώματα Υ στη βάση δεδομένων της. Εννέα μήνες αργότερα, τον έφερε σε επαφή με δύο άντρες των οποίων τα χρωμοσώματα Υ ταίριαζαν με το δικό του.

Αν και οι τρεις άνδρες δεν γνωρίζονταν μεταξύ τους, η γενετική ομοιότητα μεταξύ των Υ υποδήλωσε ότι υπήρχε πιθανότητα 50% να προέρχονται από τον ίδιο πατέρα, παππού, ή προπάππου. Επιπλέον, οι δύο ενήλικες είχαν το ίδιο επίθετο, αν και με διαφορετική γραφή.

Ο νεαρός χρησιμοποίησε το όνομα αυτό για τη διαδικτυακή του αναζήτηση, μαζί με ορισμένες πληροφορίες που είχε δώσει στη μητέρα του η τράπεζα σπέρματος: ημερομηνία, τόπος γέννησης και βαθμός πτυχίου από το κολέγιο του δότη. Χρησιμοποιώντας τη διαδικτυακή υπηρεσία Omnitrace.com, ο 15χρονος αγόρασε τα ονόματα όλων των ανδρών που είχαν γεννηθεί στο συγκεκριμένο μέρος τη συγκεκριμένη ώρα.

Μόνο ένας άνδρας είχε το κατάλληλο επίθετο, και ο νεαρός κατάφερε να επικοινωνήσει μαζί του σε διάστημα δέκα ημερών.

«Με την έκρηξη των πληροφοριών στο χώρο της γενετικής, οποιοσδήποτε άνδρας έχει δωρίσει σπέρμα μπορεί θεωρητικά να εντοπιστεί από τους βιολογικούς του απογόνους» γράφει το βρετανικό περιοδικό.

στις ΗΠΑ η δωρεά σπέρματος γίνεται στις περισσότερες περιπτώσεις ανώνυμα, ωστόσο σε άλλες χώρες, όπως στη Βρετανία, τα παιδιά που προέρχονται από δωρητές σπέρματος ή ωαρίων δικαιούνται με βάση τη νομοθεσία να μαθαίνουν τα στοιχεία των βιολογικών γονιών τους όταν φτάσουν μια ορισμένη ηλικία.

Κυκλοφορούν και… εξαφανίζονται τα εισιτήρια για το πρώτο ματς με τη Φενέρμπαχτσε