Τρίτη 16 Απριλίου 2024
«Μεγάλος ξάδελφος της Γης» ανακαλύφθηκε σε κοντινό άστρο

Ένας πλανήτης μόλις έξι φορές μεγαλύτερος από τη Γη ανακαλύφθηκε να περιφέρεται γύρω από κόκκινο άστρο σε απόσταση 15 ετών φωτός. Είναι ο μικρότερος πλανήτης που εντοπίζεται έξω από το Ηλιακό Σύστημα και πιθανώς ο μόνος που διαθέτει στέρεο έδαφος.

Τα τελευταία χρόνια οι αστρονόμοι έχουν ανακαλύψει πάνω από 120 ξένους πλανήτες, γνωστούς ως εξωπλανήτες. Όμως οι περισσότεροι είναι γιγάντιοι αέριοι πλανήτες, πολύ μεγαλύτεροι από το Δία, ενώ ο μικρότερος έχει περίπου τη μάζα του Ουρανού, 15 φορές μεγαλύτερη από της Γης.

«Αυτός είναι ο μικρότερος εξωηλιακός πλανήτης που έχει ανακαλυφθεί μέχρι σήμερα και ο πρώτος μιας νέας κατηγορίας συμπαγών πλανητών» δηλώνει τώρα ο Πολ Μπάτλερ του Ιδρύματος Carnegie στην Ουάσινγκτον. Ο νέος πλανήτης «είναι σαν μεγάλος ξαδελφος της Γης» σχολιάζει.

Ο πλανήτης έχει μάζα 5,9 έως 7,5 φορές μεγαλύτερη της Γης και περιφέρεται γύρω από το μικρό, κόκκινο άστρο Gliese 876. To έτος του πλανήτη διαρκεί μόλις 1,94 γήινες ημέρες και η θερμοκρασία επιφάνειας κυμαίνεται από τους 200 έως τους 400 βαθμούς Κελσίου.

Το σώμα δεν είναι δυνατόν να παρατηρηθεί άμεσα. Ανακαλύφθηκε από τον ασθενή κλυδωνισμό που προκαλεί με τη βαρύτητά του στην περιστροφή του μητρικού του άστρου.

Στο παρελθόν είχαν αναφερθεί τρεις ακόμα πιθανοί συμπαγείς εξωπλανήτες, όλοι τους όμως βρίσκονταν σε τροχιά γύρω από πάλσαρ -τα πυκνά κατάλοιπα νεκρών άστρων- αντί γύρω από κανονικά άστρα σαν τον Ήλιο.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,Associated Press

8 Ιουλίου-15 Απριλίου: τόσο διάστημα περίμενε ο Σλούκας…

Η μετακίνηση του Κώστα Σλούκα στον Παναθηναϊκό και η ανακοίνωση στις 8 Ιουλίου ήταν μια στιγμή που έφερε δονήσεις στο ελληνικό και ευρωπαϊκό μπάσκετ.

Τρίτη 16 Απριλίου 2024